milkwood Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 I det siste har låser win2k seg helt. ingen blå skjerm, men mus og alt stopp.er ingen cpu aktivitet og jeg må restarte... forslag til hva det kan være?
bertie Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 for å kunne ha noen som helst idé er det flott om du kan fortelle litt mer om et problem, ellers er det umulig. f.eks. Hvilket hovedkort, skjermkort, lydkort har du? Har du installert alle service packs? når begynte problemene? har du installert noe ny hardware, software i det siste? har du installert nye drivere til noen ting? da skal du se det kanskje er noen som kan hjelpe :smile: bertie
milkwood Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Skrevet 30. mars 2002 Soyo Dragon+ Ati Radeon 7500 skjermkort Alle service packs og updates det går ann å få tak i .. bios hovedkort og skjermkort, nyeste drivere,osv, osv Problemene begynte vel når i det siste .. siste er etter at jeg satte sammen PC-en... installert alt hardware og software i det siste. har søkt litt og finni ut at mange hadde det samme problemet. så jeg vet ikke.
arcade Skrevet 30. mars 2002 Skrevet 30. mars 2002 Hei! Jeg har hatt litt av det samme problemet i en av mine PC'er. Har "grublet" meg frem til at det er strømforsyningen som er for svak, og derfor gir ustabil strøm til forskjellige komponenter. Denne maskinen inneholder: MSI 694D hovedkort (Dual - m/VIA chipset) 2x PIII 933mhz 4x 45Gb HDD i Raid 0 4x 80mm vifter CD-brenner og DVD spiller Asus V7700 Deluxe Geforce2 Skjermkort. Kabinettet er er HQ08 hightower som kom levert med 300W strømforsyning. Vurderer nå å bytte denne med en 430W stillegående Enermax sak. I tillegg til strømforsyning kan du jo også sjekke om strømmen inn til maskinen er stabil nok. Har vært borte i mange maskiner som er ustabil pga. dårlig/ustabil strømtilførsel. En løsning der er å sette på en UPS, i tillegg til batteribackup renser de fleste UPS'er strømmen ved å likerette strømmen og så vekselrette den igjen. Håper at dette var til litt hjelp. Ikke alltid lett å finne feilen når PC'en er generellt ustabil og du har sett på alt rundt drivere og oppdateringer :wink: Arcade
milkwood Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Skrevet 31. mars 2002 Har kjøpt en enermax på 350w så det holder. har bare en kald katode og to ekstra vifter som går (de andre erikke på fortiden) så skal nok ikke være det....
milkwood Skrevet 7. april 2002 Forfatter Skrevet 7. april 2002 Fant ut at det var onboard lydkortet på soyo dragon plus som hadde tatt kvelden. disable den og fikk i en pci lydkort forsvant alle problemene. får se om jeg får sendt tilbake hvoedkortet og får et nytt
d_jay Skrevet 7. april 2002 Skrevet 7. april 2002 Quote: En løsning der er å sette på en UPS, i tillegg til batteribackup renser de fleste UPS'er strømmen ved å likerette strømmen og så vekselrette den igjen.Arcade ville likt å se de som kjøper UPS til PC'n sin...
milkwood Skrevet 8. april 2002 Forfatter Skrevet 8. april 2002 skjønner ikke helt det store spørsmålet med å kjøpe ups til pc.... skulle gjerne hatt en selv jeg... Så hva mener du egentlig?
PowerOfNow Skrevet 8. april 2002 Skrevet 8. april 2002 jeg kunne også tenkt meg UPS til PC'en min. Helst en til serveren min. Om vinteren har vi mange strømbrudd pga forbanna høyt strømbruk.hehe. Men er greit å ha en UPS til å levere gjevn sinus-kurve til PC'en. Strømnettet er ikke det beste her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå