Gå til innhold

Hvilet ATI kort støyer minst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hehe, R9600Xt var joh et ganske bra alternativ for ikke så lenge siden (da prisen på R9800 var høyere).

Kanskje litt feil formulert..

Endret av Nikkor
Skrevet
Har ett PowerColor 9800 pro med Zalman Heatpipe ZM80C-HP, ingen vifter, ingen støy. God løsning.

Joda, men det blir sinnsykt varmt da. Resten av viftene i kassa må jo jobbe deluxe overtid for å kompensere! ;)

Skrevet
Har ett PowerColor 9800 pro med Zalman Heatpipe ZM80C-HP, ingen vifter, ingen støy. God løsning.

Joda, men det blir sinnsykt varmt da. Resten av viftene i kassa må jo jobbe deluxe overtid for å kompensere! ;)

Hva gjør man ikke for og slippe støy?

Skrevet

Hva gjør man ikke for og slippe støy?

Problemet er at jo at du er like langt... Men det kommer jo seff an på om du har mye annet i kassa, hvor mange HD'er, hvilken CPU vifte-løsning etc.

Jeg hadde ihvertfall et R9800 PRO fra Sapphire (extreme edition) og jeg turte knapt å ha på lokket på kassa. Det er jo som å sette en varme ovn rett i kassa!

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall et R9800 PRO fra Sapphire (extreme edition) og jeg turte knapt å ha på lokket på kassa. Det er jo som å sette en varme ovn rett i kassa!

Kabinettvifte i front og PSU med 2 vifter løser som regel dette problemet.

Skrevet

Nettopp, dermed er viften bare flyttet fra Radeon kortet til et annet sted i kassa...

Skrevet

Har et Powercolor 9800 PRO med Arctic VGA silencer, hører ikke mye til den!!!

I tillegg kan jeg kjøre 420 på GPU helt fint :thumbup:

Skrevet

Nettopp, dermed er viften bare flyttet fra Radeon kortet til et annet sted i kassa...

Støyen er da også mye mindre! om man da ikek er så dum å setter inn en kabinettvifte som bråker.

Skrevet

Det jeg var ute etter var jo egentlig hvilket kort med vifte som støyer minst. Har egenglig ikke mulighet til å ofre en pci-slot, noe de fleste passive løsningene krever.

- Ole Kristian

Skrevet

Kortet utvikler jo like mye varme selv om du har en passiv løsning?

Skrevet

R9600 burde etter all sannsynlighet utvikle mindre varme da det jo er bygget på 0,13 micron mot R9800's 0,15... Men det kan jo hende at det ikke er rett, men jeg tror at R9600 støyer en del mindre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...