Alekssander2 Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Ja nettopp. Satt og arbeidet som vanlig, så kom det ett piiip fra maskinen, bildet frøs. Slår av og så på igjen, bare restarting. Setter in windows cden, harddisk ikke formatert? Formaterer på nytt, instalerer windows, alt fungerer. Men for hvor lenge? Har koblet av den harddisken og kjører nå på nummer 2, har ikke mistet noe, bortsett fra att alt må reinstaleres Dette er også en seagate, men 1,5 år gammel, har ikke vært kjørt særlig hardt. Har 2stk 80mm vifter og ganske god kjøling osv.. Kan ikke huske att jeg har hørt noen ulyder heller. Kan jeg i hele tatt stole på denne noe mer? Og hva kan det eventuelt ha vært? mvh Alekssander
norrick Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 (endret) Last ned diagnoseprog fra produsentens hjemmeside og kjør en fullstendig test. Vi er som sagt ikke telepater eller clairvoyante så det er umulig for oss å fortelle om du bør stole på disken eller ei. Pip fra maskinen kan bety at det er noe annet feil med hardwaren. Endret 3. april 2004 av norrick
JKJK Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 vell.. hadde samme problem en gang. Det viste seg at ISDN kortet var herpa, hvilket frøs maskinen med et piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip...... men ingen data gikk til heden da:P prøv programmet FanSpeed.. der kan du lese ut en del diskinfo fra S.M.A.R.T
CFD Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Etter litt diskusjon så sporet diskusjonen av til Eventloggen og jeg vil virkelig anbefale deg og se på den. Hvis windows henger i oppstarten kan du være relativt sikker på at svaret ligger der. Så sjekk det jeg skrev om timeout. http://www.ocshoot.no/ubb/ultimatebb.php?u...0185;p=1#000014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå