Gå til innhold

Peltier

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm har et 80w peltier element og en 1.8 northwood, Og hakke peiling på peltier element, kan den brukes på den og vis, hva slags vifte bør jeg få meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elementet er høyst sannsynlig for lite for kjøling av CPU, antagelig må du opp i det dobbelte for at det skal være noen som helst vits med pelt-kjøling!

Under tvil, kan du klare deg med luftkjøling av et 80watt´s element, men jeg tror det går en grense der, uansett hva du skal kjøle. Tenker du fortsatt luftkjøling, vil denne være av typen "høyst hørbar"!

Skrevet

For å bruke peltier med luft-kjøling må du i allefall bruke ei skikkelig bra ribbe. Helst kobber, slik at du får ledet bort nok varme. (peltier-elementer lager mer varme på varm-sia enn kulde på kald-sia) Deretter bør du nok satse på ei rimelig kraftig 80mm vifte. Det neste blir å få varmen ut av kabinettet. Det vil ikke hjelpe i det hele tatt med peltier, kobberkjøler, og monstervifte om temperaturen inne i kabinettet er den samme som temperaturen på CPU.

• 2 uker senere...
Skrevet

testet peltier på xp1800 ...med swiftech`n ...(kobber-slå-ihjæl-folk-med-element)

Heeelt unødvendig ...ble varmere enn orginalt oppsett fra produsent. slo av maskinen når nådde 50 *c var etfaktum ...vet ikke hvor varm den ville blitt Kjører aldri over 50 uansett.

Nå smiler xp-n min vakkert i 32 *c med Swiftech kun.

(Kt7a Raid kortet (266))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...