greigster Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 (endret) de rykker stadig fram i køen sa stemmen.. da hadde jeg sittet 10min. i køen.. for 10min. siden var jeg nummer 23.. nå er jeg.. ja ..nummer 23.. sitter i mobiltelefon og koker øret.. argh.. nå sier stemmen bare 'de rykker framover i køen'..har til og med sluttet å si hvilke nummer jeg er.. alt jeg vil vite er a) åssen fixe oppgradering av routeren (mangler passord til siden, og b) åssen fixe routeren til å bli 100Full duplex..den er bare 100 half Greigster edit: 20min i køen.. nå er jeg ..eh.. ja ..vet ikke.. ingen info.. håpløst!! Endret 2. april 2004 av greigster
jocke Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 (endret) åssen fixe oppgradering av routeren http://endring.nextgentel.no/, trenger vel ikke passord til denne (kan ikke vise siden, har telenor). åssen fixe routeren til å bli 100Full duplex..den er bare 100 half Dette er ikke nødvendig, da du neppe har 100mbit internett. Uansett, det vanlige på ngt-routere er faktisk 10mbit half-duplex. Endret 2. april 2004 av jallakim
greigster Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 det er en av tingene jeg ønsker å finne ut.. ifølge denne så skal det være full duplex.. det samme har andre sagt også.. noen som kan bekrefte/avkrefte dette? (så på skjermbildet fra relativt.net at det var 100 full, men kan jo være han har annen type linje). men ønkser også å oppgradere firmwaren/sw på routeren.. den er 2 år gammel og trenger litt fixing
Uxzuigal Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Har aldri møtt noe problemer med NGT Support, sittet 20minutter max i køen, og har hatt være hos telenor for og si det sånn
greigster Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 dagens aprilspøk!!.. -jeg var nummer 20 i køen etter 30min.. så jeg la på..-tenkte "f0k'it".. to min. etterpå ombestemte jeg meg..nå er jeg nummer 17 i køen.. flått'a'gitt... NGT..vennligst skift cd.. er dritlei av denne..
Manx Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Du skal ikke klage før du rykker bakover i køen, og det har skjedd meg. Hjalp min tante med hennes bærebare pc, og måtte ringe supporten til tiscali, når jeg hadde vært nummer 1 i køen i nærmere 40 min, og hørt at jeg var nummer 1 i køen ca 2 ganger i minuttet, så kom jo meldingen som gjorde at jeg la på røret: Du er nummer 2 i køen... Har måtte ringe NGT en gang når jeg hjalp en kollega med å installere bredbånn, tror jeg satt 5 minutter i kø, men jeg kan jo hatt flaks for en gangs skyld.
jocke Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 det er en av tingene jeg ønsker å finne ut..ifølge denne så skal det være full duplex.. det samme har andre sagt også.. Linjen til NGT har ingenting å si om det er full/half-duplex. Uansett, Eirik (www.relativt.net) har nok mekket ny firmware eller mekket en uoffisiell patch.
greigster Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 haha.. rykke bakover i køen.. artigt.. er jo ikke så ofte man trenger supporten..men blir litt frustrert når det drøyer så lenge.. surfer på relativt.net mens jeg venter i telefonen.. g
sls Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Satt først 40 minutter i kø før jeg ga opp, men jeg måtte ha et oppegående nett. Så etter nye 45 minutter i kø kom jeg igjennom, men damen i andre enden kunne ikke hjelpe meg... Skulle bli oppringt av it-konsulenter, som hun kalte dem. De ringte aldri, men feilen ble rettet opp dagen etter. Har ikke hatt noen problemer med NGT etter det, og håper det varer. Har ikke råd til å ringe kunderservicen der mer enn et par ganger i året.
greigster Skrevet 2. april 2004 Forfatter Skrevet 2. april 2004 gir opp for idag.. øret er rødt og ganen tørst.. drar heller på vorspiel..mye gøyere det! hei skål! ringer imorgen heller..skal heller poste en info om jeg får noe
greigster Skrevet 5. april 2004 Forfatter Skrevet 5. april 2004 (endret) kom gjennom lørdag ettermiddag.. men ble ikke så mye klokere.. ang. http://endringer.nextgentel.no får jeg melding om at websiden ikke klarer å finne noe router.. så jeg får ikke oppgradert fw'en på den.. og ang. 100 full/half skulle det ifølge dama på linja ikke ha noe å si med tanke på hastigheten utenom mellom maskinene på mitt nettverk..ba henne endre til full likevel (har tross alt litt maskiner på nettet) men dette er da altså ikke gjort ennå. men Ett spørsmål har jeg: hastigheten til f.eks speedometeret på itavisen går rett i dass etter å ha hatt routeren på i 24timer.. -etter jeg resetter den får jeg fin hastighet, men den er skikkelig rævva før dette.. -hvorfor må jeg gjøre dette så ofte? hva kan være årsaken til tregheten? kan det være noe "angrep" el.l? hvordan kan jeg sjekke dette? Grrrrrreigster edit: har en netopia 4542 router Endret 5. april 2004 av greigster
osse-mon waits for alice Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Få NGT til å bytte routeren for deg, du! Tror den kan være litt slapp!
gunderzen Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Må jo være en del problemer med linjene til NGT siden det altid er laaaang vente tid. Rekorden min er 54 min kø.
greigster Skrevet 5. april 2004 Forfatter Skrevet 5. april 2004 Må jo være en del problemer med linjene til NGT siden det altid er laaaang vente tid. Rekorden min er 54 min kø. jeg tangerte den tiden på fredag.. dvs etter 55min hang jeg på.. da dreit jeg i det og dro på byen istedet.. det mest irriterende var mer at på web-siden deres sa de at det var i snitt 6-10min. ventetid.. og jeg som alltid har skrytt av NGT.. nå e de jo på børsen så nå gjer de vel f**n i kundene.. (ok..litt bitter den siste der..men men..føles jo litt slik iallefall)
prolixin Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 (endret) Må jo være en del problemer med linjene til NGT siden det altid er laaaang vente tid. Rekorden min er 54 min kø. Det er vel heller det at det er mange idioter som har kjøpt "bredbånds klartgjort" PC på¨elkjøp og plugger RJ45 pluggen i USB porten (forrundrer meg ikke om noen har klart å gjøre det) og ringer Nextgentel support for å gi dem huden fulle. Forbrukere klarer ikke skille mellom hva som er maskin relatert og ISP relatert. Selv jeg har venta i maks 20 minutter (har vel ringt kundesupport 3 ganger i løpet av 3 år) og alltid fått den hjelpen jeg har trengt der og da. Og jeg skjønner ikke vitsen med alle disse sutre trådene om Nextgentel. Nextgentel er best når det gjelder pris/ytelse, og jeg gir faen i hva pingen er til indre mongolia så lenge den er innenfor et rimelig området. Jeg prioriterer hastighet ovenfor ping. Endret 5. april 2004 av prolixin
reybr Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 (endret) Det er vel heller det at det er mange idioter som har kjøpt "bredbånds klartgjort" PC på¨elkjøp og plugger RJ45 pluggen i USB porten (forrundrer meg ikke om noen har klart å gjøre det) og ringer Nextgentel support for å gi dem huden fulle. LOL Det tror jeg faktisk ingen har klart enda. Men ethernet til ISDN kort er sikkert en gjennganger. EDIT: En RJ45 i et RJ11 hull vet jeg det er flere som har klart. Spikke, spikke Endret 5. april 2004 av reybr
prolixin Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 (endret) Ja, har hatt flere brukere som har gjort det. Det er også mulig å putte USB pluggen inn i RJ45 kontakten som jeg også har erfart at folk har gjort Endret 5. april 2004 av prolixin
Morbid Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 åssen fixe oppgradering av routeren http://endring.nextgentel.no/, trenger vel ikke passord til denne (kan ikke vise siden, har telenor). åssen fixe routeren til å bli 100Full duplex..den er bare 100 half Dette er ikke nødvendig, da du neppe har 100mbit internett. Uansett, det vanlige på ngt-routere er faktisk 10mbit half-duplex. Feil Min står i allefall på 100Mbps Full Duplex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå