Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"nye" Telenor Online ADSL


Anbefalte innlegg

Hei. Hvordan configurerte/åpnet du porter på routeren rent praktisk? Jeg vet hvordan jeg kommer meg inn på routeren, men ikke hvilke menyvalg jeg skal bruke for å få det til. Jeg må åpne følgende porter: 5060UDP - 16384UDP - 16482UDP

 

Kan du hjelpe?

Har du sjekka Napt, under menyen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har også problemer med det.... jeg bruker router... men satte ganske enkelt default server i napt til 192.168.2.1 vet ikke om det virker enda men håper det .... :D HVIS DET IKKE GJØR DET SÅ LEVERER JEG DEN TILBAKE OG BRUKER SWITCH HELLER ^^

du kan da ikke bruke en vanlig switch, du må ha et adsl-modem.

for å dele linja mellom flere maskiner kan du enten

  • bruke thomson speedtouch 510i, de nyeste utgavene kommer med innebygd routerfunksjon, og koble til en switch
  • kjøpe et vanlig adsl-modem og koble til en ekstern router i tillegg.

 

noen sider som kan være til hjelp:

Telenors ADSL guide

her finner du all informasjon du trenger ang. tjenester som Telenor kan tilby

 

 

Thomson Speedtouch 510i offisiell produktside

 

ellers er det en veldig grei hjelpefunksjon i routeren som forteller om de forskjellige funksjonene og valgene en har.

Lenke til kommentar
Jeg har fått levert Telenor online ADSL med et Thomson speedtouch 510i modem.

Det jeg lurer på er:

 

Har dette modemet innebygget router?

 

Jeg sliter med "port" problemer.

Lurer da også på hvordan jeg får "åpnet" porter :dontgetit:

 

håper på respons

mvh Praut.

Går det an på thomson speedtouch 510i fra tele 2?

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet, sliter med å forwarde porter via NAP.

 

ADSL Modem (speedtouch faenskap) -> SMC Router -> PC'er

 

Internett funker, men det er omtrent det. Å ha f.eks webservere eller FTP server funker ikke. Bytta til et vanlig adsl modem i går, og nå går alt fint.

Lenke til kommentar
Naitsan... ta og still adsl modem til default

plugg inn gå på easy install > velg bridged og sett opp pppoe som før i router og alt virker fint!

 

og for all del ikke bruk den støgge cden fra Telenor!

Hei Zykes

Jeg har gått til anskaffelse av IP-telefoni fra Telio, så har jeg et lite problem.

Jeg har følgende utstyr:

- SpeedTouch-modem med innebygd router

- Sparklanrouter bak modemet

- Ip adapter

 

Når jeg kjører dette får jeg ikke innkommende samtale på telefonen. Men når jeg

koblet til det gamle modemet (uten innebygget router) og kjørte setup wizard i Sparklan-routeren og satte connection til PPPoE - da fungerer alt utmerket. Tidligere brukte jeg None (inget brukernavn og passord). I tillegg krysset jeg av DMZ under Advanced Internet samt 'send incoming calls to' SepuraSPA. Deretter slo jeg av/på routeren/adapteret og alt fungerte helt utmerket, men når jeg da skifter modem og installerer SpeedTouch, får jeg ikke internett-tilgang og heller ikke innkommende samtale. Derfor lurer jeg nå på hvordan jeg kan konfigurere dette modemet/routeren (Thomson SpeedTouch 510i) for at Invite Requesten som blir sendt til adapteret skal nå frem? Noen som kan hjelpe? :nei:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette fungerer ikke. Dersom jeg setter modemet i modus Bridget Ethernet og deretter Sparklan Routeren i PPPoE fungerer ikke internett-tilgangen. Dermed faller det hele i grus. Dersom dette med forwarding av porten har noen med internett-tilgangen å gjøre, blir selvfølgelig saken noe annet. Men, i så fall, hvordan forwarder man porter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...