Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lastet ned et guestbook script og vil teste dette brae for å se hvordan det funker, men når jeg prøver å kjøre det vil den bare laste ned .asp filen.

 

Vil dette da si at servern jeg la filen ut på ikke støtter asp?

 

 

 

Jeg har også prøvd og kjøre den på tomcat server, funker delvis da men er no tull med refreshing av siden. Koden kommer opp bare.

 

Noen som vet noe om dette?

 

 

Er asp og asp.net så og si det samme?

 

Takk

 

 

##Emnefelt endret av moderator. Les hva retningslinjene sier om bruk av emnefeltete før du lager en ny tråd - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken webserver kjører du? hvilkent os bruker du? du bør nok kjøre asp-filen på en iis-server eller pws for at dekal fungere.....

 

såvidt jeg vet er tomcat en server som brukes til jsp-sider... så det skal, såvidt jeg vet, ikke være støtte for asp på denne webserveren.

 

asp 3.0 er utgaven før asp.net (på en måte kan du kalle asp.net for asp 4.0)

Lenke til kommentar

ASP kan kjørast gjennom Personal Web Server (PWS)/Internet Information Services (IIS) på Windows 98, NT4, 2000, XP og 2003 og Apache (Med ASP plugin installert. Ikkje standard)

 

 

ASP og ASP.Net er absolutt ikkje det samme. Det er så store forskjellar at ASP.Net kan egentlig ikkje kallast ASP 4.0. Viss du kan vanleg ASP betyr det ikkje at du kan ASP.Net. Det er heilt forandra. Minimale likheiter. ASP brukar scripting versjonar ("lett"-programmering) av språka du kan bruke (VBScript, JScript PerlScript etc) ASP.Net brukar programmering versjonane av språka

 

Viss du skal lære deg eit nytt web programmeringsspråk, velg ASP.Net framfor ASP. Viss du tar ASP og seinar finn ut at du vil lære .Net, må du begynne omtrent på nytt. Det blir omtrent samme som Engelsk og Tysk

 

 

ASP.Net er og hundrevis av gangar kraftigare og mykje raskare

Lenke til kommentar
ASP og ASP.Net er absolutt ikkje det samme. Det er så store forskjellar at ASP.Net kan egentlig ikkje kallast ASP 4.0.

jeg brukte betegnelsen Asp 4.0 i et forsøk på å vise at ASP.net er en slags "videreføring" av Asp 3.0. er jo klart det er store forskjeller mellom de to versjonene - ellers hadde ikke m$ gitt en ny "betegnelse"...

 

ellers er jeg helt enig med deg semikolon........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...