Gå til innhold

Virtual reality


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på om dette er rett sted å poste dette, men det handler om at Virtual Reality jeg ofte leser om på forums er dårlig og upraktisk.

Selv om jeg ikke har prøvd VR vil jeg hevde lucid dreams overgår VR i brukervennlighet, realisme (som er viktig i vr), pris (LD er gratis), og så er LD helt trygt mens VR derimot kanskje ikke er det.

Lucid dreams kontrollerer du like enkelt som tankene dine, du trenger ikke å installere noe som helst for å ta en tur til månen eller syden, tenk det så skjer det.

 

Selv tror jeg ikke VR har noe som helst potensiale - den eneste fordelen jeg ser med virtual reality over LD er muligheter for multiplayer, at du kan leve i en drømme-verden sammen med en kompis som vil huske det samme du husker fra 'turen' etterpå. Men, selv om det helt sikkert er teknisk mulig med "multiplayer VR" så er jeg ikke overbevist om at det vil være helt trygt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LD er at du i dine drømmer er fult bevist på at du drømer, og at du kan styre dem 100% selv helt bevist. Det føles også bedre en virkeligheten enkelte ganger.

 

Det er vannskelig å lære seg da, men alle skal kunne klare det. Jeg selv har vert ganske nær på å få det helt til, men jeg detter ut og vokner med en gang. Det har også gått til bake litt nå, har ikke hat så mye tid til overs for å konsentrere meg om det.

 

 

I LD kan du ha samleie med 100000000000000000000000000000000000 damer om du vil, eller du kan gjøre noe annet. Hvis jeg klarer å få det til så skal jeg gå gjennom reisa til frodo i drømme. *Nerd alarm, alarm, nerd* :p

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om dette er rett sted å poste dette, men det handler om at Virtual Reality jeg ofte leser om på forums er dårlig og upraktisk.

Selv om jeg ikke har prøvd VR vil jeg hevde lucid dreams overgår VR i brukervennlighet, realisme (som er viktig i vr), pris (LD er gratis), og så er LD helt trygt mens VR derimot kanskje ikke er det.

Lucid dreams kontrollerer du like enkelt som tankene dine, du trenger ikke å installere noe som helst for å ta en tur til månen eller syden, tenk det så skjer det.

 

Selv tror jeg ikke VR har noe som helst potensiale - den eneste fordelen jeg ser med virtual reality over LD er muligheter for multiplayer, at du kan leve i en drømme-verden sammen med en kompis som vil huske det samme du husker fra 'turen' etterpå. Men, selv om det helt sikkert er teknisk mulig med "multiplayer VR" så er jeg ikke overbevist om at det vil være helt trygt.

sikker på at multiplayer ikke er mulig i LD??

har du prøvd mulitplayer i LD noen gang, sammen med andre???

blir jo seff trådløst, og med 0 i ping :devil:

Lenke til kommentar

Har opplevd det noen ganger, mest da jeg var yngre. Og ja, det er veldig vanskelig å holde balansen, det er som å stå på toppen av en høy stake med vindkast fra alle kanter.

 

Det er ufattelig stort når man oppfatter at man faktisk skjønner hva som skjer og kan styre drømmen, det åpner ens sinn ganske mye egentlig.

 

Jeg tror det er lettest å lære når man er ung og fremdeles open minded. Jeg fikk god hjelp av LD til å bekjempe mareritt som hadde forfulgt meg over lengre tid; En natt stoppet jeg å løpe, snudde meg rundt og konfronterte marerittet, fullt bevisst hva jeg gjorde, og det kom aldri tilbake.

 

Det er en nådegave sier nå jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...