Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali.. Hva mener dere om det firmaet?


Anbefalte innlegg

Tiscali er ikke veldig seriøse. De presterte å kreve betaling for internett i en periode som jeg ikke hadde hatt tiscali abb i. Når jeg ringte kundeservice og spurte uskyldig om når det sto registrert at jeg hadde sagt opp abbet så ble det oppgitt en dato som var før perioden som jeg fikk regning for. Ringte forbrukerrådet og sa ifra til Tiscali samtidig..så presterte de å sende meg regning for en annen periode.

Jævlig dårlig.

Sliter med det samme selv :thumbdown: Jeg får stadig vekk purringer på en regning på 11000.- som de krever for overforbruk i en periode på 6 månder etter at jeg sa opp forholdet med tiscali. Har kun brukt ADSL etter at jeg sa opp tiscali, men de klarer enda å sende meg en mega rengning for det.

 

De får ikke 5 flate øre fra meg!

 

Tiscali svindler folk! det er jeg overbevist om!

He he, jeg er i samme situasjon. De krever meg for over 2500 kroner. Jeg har ført saken via Forbrukerrådet, samt egne brev til dem. De svarer ikke på brev men sender ut trussler om inkasso. Forbrukerrådet har heller ikke fått svar fra dem, så de sendt dem et brev om at de regnet saken som ute av verden siden de ikke svarte. Det gikk 3 dager, så mottok jeg ny inkassotrussel.

Tiscali er useriøst!!!

Tiscali driver med mafiametoder (trussler),

Tiscali svarer ikke på henvendelser.

Tiscali viser til kjøpsavtalen på sine nettsider.

Det morsomme er at når man laster ned avtalen (pdf) og konverterer denne så er det et Word dokument. Word har den egenskapen at man man se i properties når det sist var endret, og der står det hvem som endret avtalen og når. De har endret avtalen flere ganger siden jeg kjøpte Tiscaliabonnement. Det må jo være litt tricky?

 

For den som ennå ikke har forstått det, så er Tiscali et italiensk selskap som driver utseriøst, og det kan nå dokumenteres.

Råedet er derfor: Ligg langt unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må vel bare hive meg på bølgen over misfornøyde tiscali kunder..

Meg har de også sendt diverse inkasso`er på som er inkasso på regninger jeg har kvittering på at jeg har betalt. Ganske latterlig egentlig... Etter noen sure telefoner så ordner det seg som regel etterhvert, men dette er jo langt fra holdbart.. Har også opplevd å være uten nett i over en uke, uten å få en krone i kompensasjon.

Jeg var også så dum at jeg bindet meg for nye 12 mnd like før jul, da jeg "gikk" på tilbudet dems om 704Kbit linje.. Etter jul har jeg hatt masse problemer med linja og fått fakturaer som ikke hører hjemme noensteds..

 

Etter noen sinte telefoner, klarte jeg ihvertfall å få dem til å ta bort bindingstiden, så nå leter jeg etter ny leverandør.. Som mye mulig blir Telenor nå etter at de har tatt bort nedlastingssperren.

 

Sendte tiscali en mail hvor jeg spurte om de hadde planer for å følge de siste pris og hastighetsjustering som har vært i markedet, her er svaret jeg fikk en uke etterpå:

 

Hei!

 

Vi vurderer kontinuerlig de tjenestene vi leverer i forhold til markedet, for å til enhver tid kunne tilby det beste. Kunngjøringer som har med priser og hastigheter å gjøre, vil først bli tilgjengelige på våre hjemmesider http://www.tiscali.no/

 

--

Med vennlig hilsen

Gustav Jansen

Frontoffice Supporter

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det jeg kan så får det være opp til Tiscali og ordne opp i resten, unner ingen å måtte ha med Tiscali kundesupport å gjøre :angry:

De vil ikke ordne opp og du vil få inkassovarsel fra dem etter ca. 6 månder.

 

Men det er bare å sende regningen i retur og be dem sende deg dokumentasjon på ovettidsforbruket ditt, for det klarer dem ikke :no: De bare tar en sum i løse luften og fakturerer kundene sine og håper at de skal betale disse uriktige høye regningene.

 

Kan liksom lure når jeg får en regning på overtidsforbruk på 11000.- når jeg ikke har brukt tiscali og kun benyttet meg av ADSL.

Lenke til kommentar

Uff, jeg har ikke mye imot de, men jeg forstår ikke at jeg får regninger når jeg ALDRI har abbonert der.. IDIOTER!

 

Vi har seff fått retta det opp, men mine foreldre blei litt små forbanna da regningene kom ;) Vi hadde IsdN der engang, men byttet til Bluecom i førsten av måneden, da påsto Tiscali vi hadde surfet for 600,-.. Når vi brukte Bluecom..

 

 

MØKKAFIRMA! :nei:

Lenke til kommentar

Må bare føye meg her. Tiscali er den største dritt jeg har vært borti, blir også fakturert med regninger, selv om d nå er 6 måneder siden jeg hadde Tiscali abbon. Har vist til en hel MASSE med brev jeg har sendt, men d nytter ikke. Men regningene blir sendt i retur, pluss at nå får også forbrukerrådet enda en i den laaaaaange rekken av misfornøyde kunder. STYR UNNA, unner ikke mine verste fiender dette.

Lenke til kommentar

Lite seriøst firma etter mine erfaringer! Drev å sendte meg regning i nesten et år før jeg fikk stoppet dem... Grunn: jo jeg sendte en gang en forspørsel om jeg kunne få adsl oss dem, noe som endte med negativt svar, man alikevel regninger i strie strømmer.. Har nå SDLS fra catch som jeg er fornøyd med, litt treg support oss dem samt litt stive priser, men linja er helt konge stabil!

 

Tiscali er noe av det mest useriøse dritt firma jeg har vært borte i. Sikkert noen som er fornøyde også, men det gjelder alså ikke meg.... :thumbdown::no::ermm:

Lenke til kommentar

Det er tydelig at tiscali har STORE problemer med å holde sine kunder fornøyd, og det rare er jo at de ikke gjør en dritt med det :hmm:

 

En ting jeg lurer på er hvorfor i ##@£"#¤% ikke det firmaet der har vært unner lupen til f.eks Tv2 hjelper deg eller FBI på nrk?

I stedet klager folk bittelitt på supporten til nexgentel og vips så lages det en repotasje, men hva med tiscali da?

 

Tiscali er jo:

 

*Elendig support

*Elendig stabilitet

*Elendig system (Med tanke på regninger ol)

*Elendig tilbud i forhold til andre firmaer

*Elendig kundeoppfølging

*Elendig markedsoppfølging (De endrer ikke prisene før år i ettertid)

 

Nexgentel er ingenting av det der såvidt jeg har forstått i alle fall..

Lenke til kommentar
Tiscali er et 110% dritt firma.

 

Leste et sted at de vurderer og trekke seg ut her i Norge ganske snart.

He he, jada de sutret over dårlige forhold for å drive med internett her i Noge og truet med å trekke seg ut av landet....

Som jeg sa da, og som jeg sier nå....

Skulle det være noen trussel????

Det burde være et motto for fedrelandet:

Tiscali ut av Norge!

Endret av abdobe
Lenke til kommentar

Kunne noen lage en sang om dem, som noen gjorde for telenor (en stund siden, husker ikke hvem)

 

Men jeg har 704/128 fra Tiscali, det har bare vært en halv dag jeg har hatt dårlig hastighet (170kb/s).

Jeg har hatt ADSL fra dem siden 26.mars, fikk modem+++ ca. 15, sentralen aktivertes 29. Har enda ikke mottat noen regninger fra dem.

Men alikavel kan jeg ikke anbefale dem.

Håper at de setter opp hastighet/ned prisen slik som Telenor og BlueCom, NGT (og kanskje noen flere gjorde).

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk hatt Tiscali i over ett år. ALDRI mer! For det er det største møkkaselskapet jeg har vært bort i. Sendte hundre brev, eposter, fakser og alt til dem med forespørsel om: Få regning, purring på regning som jeg hadde betalt, oppsigelse. Det var ingenting som stemte med Tiscali.

 

Så til alle som vurderer Tiscali. Jeg foretrekker Telenor framfor.

En gang Tiscali, og aldri mer jævla møkkaTiscali. Makan til roteselskap. Fikk regning over et år etter jeg var ferdig. MØKK!!!

Lenke til kommentar
jeg sier bare _OI_ endel klaging her (sikkert ikek uten grunn :thumbdown: )! jeg har tele2 men skal ihvertfall aldri bruke Tiscali! :no:

Den dagen Tiscali trekker seg ut i fra norge, den dagen burde bli en offentlig fridag :p

 

Hmm, fra spøk til allvor... Tro meg PinkEagle; Den klaginga er ikke ubegrunnet!

 

Kan jo pressisere at jeg nå har vært kunde hos tiscali i ca 1.5 år (Skrev kanskje det i det første innlegget men) og det første halvåret var det BARE kluss!

 

*Linja var nede daglig i fra 2-8 timer om gangen og i helger da trafikken var stor var den nede i opptil 1 døgn :angry:

 

*Da linja først var oppe så fikk jeg ikke den hastigheten jeg betalte for.. Kunne vel ligge på en 250kb/s og det tok seg ikke bra ut i cs (som jeg er en "fan" av)

 

*Som du sikkert har skjønt så er ikke supporten av den beste... For å si det slik: Tiscali har ikke support, eller: Tiscali har en telefonsvarer med musikk på... MYE musikk, som du kan høre på til du dør, uten å få snakket med noen :nei:

 

Tiscali driter i deg som kunde, tiscali bryr seg ikke, tiscali skal bare ha penga dine (selv etter at du ikke er kunde der lenger) Tiscali lurer deg osv...

 

*Det siste der var ett raseriutbrudd over dårlig kundebehandlig :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tiscali.... et ord som får framkaller et kaldt gufs nedover ryggen min. Skal ikke gå i detalj om alle timene med frustrasjon, telefonkøer, feil-fakturaer, feil-addresseringer, osv. Det er nå lenge siden jeg sluttet å bruke tjenestene deres, og jeg er vel sånn sett igjennom de verste strabasene med å være Tiscali kunde. Men som noen skrev tidligere i tråden: "våren kommer og 'tiscali-uhyret' våkner til liv igjen". Sannelig dumpet det ikke her en dag betalingsfordring angående "gjeld til Tiscali" ned i min postkasse. Lindorff's gamle vente-musikk framkallte sterke minner fra "hine hårde dager", og så var det på'n igjen. Jeg skjønner at jeg var dum, og jeg angrer bittert, men hvor lenge skal man måtte lide for at man en gang opprettet et kundeforhold til Tiscali..?

 

 

Som merkevare må vel Tiscali navnet ha en enorm negativ verdi nå.. Hvis noen arrangerte et demonstrasjonstog mot Tiscali i pøsregn eller 20 grader minus ville jeg antagelig funnet fram passende bekledning og deltatt.

Lenke til kommentar

det var fint før, når det var snakk om world-online (eller WOL) :). da var modem og isdn prisene lavere enn de fleste, ingen abbonementsavgift.

 

senere tid har jeg inntrykket av at de sjelden leser deres epost, og har store problemer med å holde orden på faktureringa.

 

jeg har hatt tiscali's maxisurf abbonemang som er rettet mot 6 timer pr. dag med 56k til 5-600kr pr mnd.

jeg fikk meg bredbånd fra CATCH og sendte skriftlig brev og email til tiscali at jeg vil ha terminert mitt maxisurf abbonement fordi jeg ikke bruker denne lenger. opptil flere ganger per mail med min tiscali addresse.

men regninga kom, 674kr hver måned i mange måneder fremover. min bror ringte og kjefta dem opp, så sendte de en sånn "slutt-regning" som er ment for å betale mitt "overforbruk" med min forhåndsbetalte abbonemang. 2500kr. tenkte meg, jaja.. da er jeg hvertfall blitt kvitt dem.

 

nå driver de å finner gamle fakturaer de ikke hadde oversikt over eller glemt å arkivere og sender de tilbake til meg. siste regning på ca 1300kr, den er heller ikke spesifisert, altså de har ikke oversikt over forbruksperioden denne fakturaen gjelder. jeg akter ikke å betale.

fikk brev senest forrige uke med forfallsdato den 16. det var "siste advarsel før rettslig pågang"

 

det er 1,5 år siden jeg avsluttet dette abbonemanget.

 

nå har jeg ikke så masse peiling på deres bredbåndstilbud, men.

 

ville bare dele min erfaring!

Lenke til kommentar

Konkusjonen etter alle disse innleggene er klart: For de som absolutt skal kjøpe det billigste: DU FÅR DET DU BETALER FOR! Velg heller de leverandørene du aldri hører noe crap om: www.directconnect.no, som leverer supre linjer med dritbra ping og kundeservice som tar telefonen umiddelbart, eller catch som leverer linjer med god uthastighet. De som har gjort dårlige erfaringer og er misfornøyd (sånn som jeg som hadde Kvalmito) burde skifte leverandør for å vise sin avsky!

Lenke til kommentar

Har desverre også tiscali grundet analog linje.

Husk at Tiscali ikke fakturerer selv i det hele tatt.

Dem har leid in Lindorff til å ta seg av hele den jobben.

Det er Lindorff du prater med på alle faktura spørsmål.

Derfor er trusler om inkasso altid raskt framme i brev fra dem.

Aldrig mere tiscali for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...