Gå til innhold

for varm prossesor


rmacvest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva slags kjølepasta har du brukt, og hvordan førte du på? Husk, ikke for tykt lag...Angåene temperaturen, du har enda noen grader å gå på, men det er jo litt kjipt at temp'en gikk opp istedet for ned :dontgetit:

 

EDIT: hm...tror jeg misforstod/leste feil. Du har kanskje bare byttet vifte og behold den samme kjøleribba? :blush:

Endret av ridgea
Lenke til kommentar

jeg ble forklart hvordan tok pasta på hvikleket merke vet jeg ikke, jeg har tatt på pasta før og på de viftene er på 4000 rpm og ligger da på 41 grader de også. det er med alt kjøleribber og vifte . den gamle vifta var til en XP2800 men den bråka formye, nye vifta er en arctic cooling TC2 og er til en XP 3200

 

www.arctic-cooling.com

 

PS! jeg har 2 vifter i kabinettet og 5 hardisker og 4 CD/DVD/cd-b/dvd-B.

Lenke til kommentar

Arctic Silver 5... :love: Kjører en Tt volcano 9 på min XP2800+, Brukte noe hvitt dritt goop først, da opplevde jeg at tempen økte sakte men sikkert til rundt 55 grader etter et par ukers bruk, så byttet jeg til Arctic Silver 5, nå går faktisk tempen ned ! Ligger nå på 43 grader ( idle ) etter ca 40 timers bruk, og i bruksanvisningen står d at tempen skal gå ytterligere ned i løpet av innkjøringsperioden ! :thumbs:

Lenke til kommentar

For å svare på det du direkte spurte om, så vil du kunne gå opp rundt 70+ grader som regel før prosessoren begynner å tulle, og crasher maskinen avogtil osv. Men det skal enda mer til, oppmot 90+ grader før du har noen sjans til å gjøre irreversibel skade på CPU. Med andre ord vil dette ikke kunne skje ved mindre en vifte ryker, eller noe er (veldig) feilinstallert. Moderne CPUer som XP'er har også safety-switches som slår av CPU'en automatisk før den får mulighet til å bli så varm at den kan ta permanent skade.

 

PS: tallene er omtrentlige, og tallene varierer veldig fra CPU til CPU, selv om de er av samme type, men det gir et omtrentlig bilde av hvor varmt til å være før det blir farlig.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...