Gå til innhold

Duron800@1207MHz!!


Overklokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss!

Må si du har fått tynt 800' din skikkelig.

Selv har jeg en T-bird 850@988 - går ikke høyere PGA. hore - RAM. :sad:

 

Men; Har tynt opp duron 700'en til "gamlingene" til 963, 9*107. Der var det full stopp.

Greide såvidt 9*109, men zappet til blåskjerm under oppstart.

Starta såvidt med 108*9, men kræsja i 3DMark og SiSoft.

 

Gleder meg til en skikkelig mod' for XP 1800 er tilgjengelig.

Var vist et sant hælvete å få lukka L1 bridges der...

Tips, anyone?

Lenke til kommentar

Jeg har Abit KT7A (non-raid)

og Duron 850.

jeg har vært heldig med å få CPU'en opp mot

1050Mhz. Men til tross for ustabiliteten så

ga gudene meg en sjangse på 1003 Mhz. Og det er bare 153Mhz mere enn origin-punktet.

 

Kan være RAM'en min som gjør at maskinen ikke booter

når jeg kjører høyere enn 1050.

Har 2x128MB (sdram) der 1 er på 100Mhz og andre på 133Mhz. Seff, 133'n blir klokka ned til 100. og da kan jeg heller ikke øke fsb'n.

 

Eller det kan være at jeg har vært uforsiktig med L1/L2-stripping+plansliping+arcticsilver... kan jo alltids ha bomma litt... hehe. Men dette skal jeg eksperimentere videre på når jeg får skaffet med HVERTFALL PC133 RAM, og spyle PC100'en ned i dass.

 

Sist, men ikke minst er jo kjølinga mi råtten.

Selv om den støtter 1.3Ghz. Har planslipa den oxo med 5000 vannslipepapir, men til ingen nytte.

Får vel erstatte dette med et sett vannkjøling og

heller bruke den gamle kjøleribba til speil.

 

Hva syns dere? Eller syns dere noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar

trikkset er å tegne med litt blyant på l1 og l2 bridgene på AMDer. "bruene" ser vanligvis slik ut (:)

når man køler dem ned med blyant, ser de slik ut (|). ved å gjøre dette kan man stille på multiplieren i bios eller på hk (ikke bare på bus clocken...), men blyet har ofte lett for å "blåse bort". så skal man overklokke bruk heller en kald lodde penn eller strømledende guffe :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde min duron 750 og fikk den opp til 1038mhz med superorb (vet at den suger ,men hadde bare den liggende)

 

Men som sikkert mange har erfart så knekker orb`ene core`n til folk så jeg har bestilt en duron850 (håper og få den opp til 1.1ghz med Fop38 og peltier)

 

Noen som har noen erfaringer med Fop38 og Peltier , og hvor kraftig pelter trenger jeg?

Lenke til kommentar

Har en Duron 700@901 (8.5*106), dette er absolutt maks den klarer. Den klarer windows oppstart bare på en god dag, og gjør meg halvgal.(kjempestabil på 884 (104*8.5))

 

vcore er 1.93V, steppingen er AKCA som skal være god for minst 975 i gjennomsnitt. kabinetttempen er på 29 grader så det skulle vel ikke være noe problem?

Har 133 SDram så den er vel ok. Men dritten vil ikke over 106 I FSB. Har KT133 chipset, så det er vel kanskje problemet....

 

Loadtempen ligger på 43 grader (Trig T-40-7 vifte med Arctic silver)

 

Er det noen som har forslag for å få dritten opp mot 1000, det er rett før jeg kaster den ut gjennom vinduet.... :evil: :evil:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-01 13:50, Cyrus^^ skrev:

Eg kjører min Duron 900@990 uten noen annen form for oc enn det som kan gjøres i original BIOS...... har et jumperfritt Asus Kt7-E HK..... noen tips til videre oc??


Hva et det dere sliter med?? Jeg har nå kjørt min duron 600 @ 1 GhZ i et halvt år nå....helt perle stabil den. Det er ikke vanskligere enn å ta "blyant" trikset, og kjøpe en fet kjøler....stille på multiplieren.....WOLLA!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-08 14:11, Morti skrev:



Hva et det dere sliter med?? Jeg har nå kjørt min duron 600 @ 1 GhZ i et halvt år nå....helt perle stabil den. Det er ikke vanskligere enn å ta "blyant" trikset, og kjøpe en fet kjøler....stille på multiplieren.....WOLLA!

 

a) Ikke alle er så heldige med CPUen de får. Ikke alle klarer 1Ghz.

 

B) Det er mye smartere å stille på FSBen først. Du vil få mye bedre ytelse da.

 

c) litt norsk pirk: Ikke sett blyant i anførselstegn. Ta i så fall med trikset i anførselstegnene også da. Når du skriver "blyant" så skal det tolkes slik at det ikke er en blyant du bruker :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-08 23:01, lille_jensen skrev:

fy faen kjekka!!!!!


Du lyver som bare h.....te. !!!!!!!!!!! legg ut en artikkel på overklokking.no !!!!! det er jo faen ikke mulig å få en duron 800 til over 1300mhz.



Skjønner godt at du ikke tror noe på dette :smile: Det hadde nok ikke jeg gjort heller om jeg ikke hadde opplevd det selv. Jeg skulle teste med vann/peltier i dag men klarte selvsagt å knekke av et hjørne av coren så nå er den død. Skal teste om det går å bygge det opp igjen med noe lim men tviler.

 

Jeg driver med en liten artikkel om det nå og heldigvis så har jeg en god den screenshots av både Sandra, Wcpuid, MBM og 3DMark2001 som bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...