Gå til innhold

Bergensere på forumet!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen av forumbergenserne som tilfeldigvis har vært oppe på Ulriken/Vidden etter snøfallet/kjenner noen som har vært der? Noen venner og jeg skal kanskje gå Vidden på ski til helga, og vi lurer på hvordan forholdene er.

 

Har ikke vært der, men tviler litt på at det går å gå på ski der. Snø i Bergen kan jo knapt kalles snø og det har jo vært varmt de siste dagene. Er flere bratte partier jeg ikke kan se for meg at man klarer med ski heller.

Lenke til kommentar

Det må bli av og på med skiene i de bratteste partiene, men det bør gå greit. Jeg kjenner folk som har gått der før. Det er som du sier føret som kan være problemet. Nå ligger vidden 400-600 meter over havet, og jeg vet av erfaring at det kan ligge snø der ganske lenge etter at snøen alle andre steder har smeltet, men det hadde vært kjekt om noen hadde en førerapport.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kom til å tenke på noe for noen dager siden.

Når jeg er i Bergen, så reagerer jeg knapt på å høre andre, rare dialekter. "Alle" reiser til bergen, og bosetter seg i alle fall midlertidig der. Men jeg hører nesten aldri bergens andre steder (og tro meg, jeg savner Bergen så høyt at jeg hopper rundt i det jeg hører bergensk). Er det bare meg, eller er det faktisk slik?

 

Edit: "Slik" som i at bergensere og alle andre drar til bergen, men ingen forlater bergen igjen?

Endret av Nie
Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke på noe for noen dager siden.

Når jeg er i Bergen, så reagerer jeg knapt på å høre andre, rare dialekter. "Alle" reiser til bergen, og bosetter seg i alle fall midlertidig der. Men jeg hører nesten aldri bergens andre steder (og tro meg, jeg savner Bergen så høyt at jeg hopper rundt i det jeg hører bergensk). Er det bare meg, eller er det faktisk slik?

 

Edit: "Slik" som i at bergensere og alle andre drar til bergen, men ingen forlater bergen igjen?

 

 

Hvorfor skulle noen ha lyst til å forlate Bergen? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke på noe for noen dager siden.

Når jeg er i Bergen, så reagerer jeg knapt på å høre andre, rare dialekter. "Alle" reiser til bergen, og bosetter seg i alle fall midlertidig der. Men jeg hører nesten aldri bergens andre steder (og tro meg, jeg savner Bergen så høyt at jeg hopper rundt i det jeg hører bergensk). Er det bare meg, eller er det faktisk slik?

 

Edit: "Slik" som i at bergensere og alle andre drar til bergen, men ingen forlater bergen igjen?

 

Bergen er stappfullt av bergensere og vestlendinger. Virker som bergensere generelt har liten lyst til å flytte ut fra egen by for å teste nye steder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...