Gå til innhold

um custom musikk. hva skjer da?


Anbefalte innlegg

okei, så, si at du legger inn custom MP3'er...

 

hva hører de andre spillerene? regner med at tilsvarende musikk fra lista deres spilles av?

 

i.e. hvis du har 2 sanger inne, a og b, så blir sang a eller b i den normale lista spillt av når du spiller musikk i kjøretøy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som MrLee antar. Velger man sang nummer C på sin custom list, hører de sang nummer C av standardsangene (dog vet jeg ikke hvordan det blir hvis den andre personen også har custom list; om det da blir spilt sang C på den personens liste også). Det funker på multiplayer; jeg var på et lite LAN i helgen og da la jeg inn noe musikk selv (man kan ha maks 10 låter). Jeg skulle gjerne likt i en kommende patch å ha en server option som som gjør at de andre kan høre din musikk også (på LAN er jo ikke dette noe problem, IOM at man har mer enn nok båndbredde til både spill og musikk). I tillegg også en client option selvfølgelig, slik at man kan velge om man vil høre custom music eller ikke.

Uansett, musikkfunksjonen i BF:V er genial :thumbup:.

Lenke til kommentar
Det er som MrLee antar. Velger man sang nummer C på sin custom list, hører de sang nummer C av standardsangene (dog vet jeg ikke hvordan det blir hvis den andre personen også har custom list; om det da blir spilt sang C på den personens liste også). Det funker på multiplayer; jeg var på et lite LAN i helgen og da la jeg inn noe musikk selv (man kan ha maks 10 låter). Jeg skulle gjerne likt i en kommende patch å ha en server option som som gjør at de andre kan høre din musikk også (på LAN er jo ikke dette noe problem, IOM at man har mer enn nok båndbredde til både spill og musikk). I tillegg også en client option selvfølgelig, slik at man kan velge om man vil høre custom music eller ikke.

Uansett, musikkfunksjonen i BF:V er genial :thumbup:.

Det tar ganske lang tid hvis alle har 10 custom sanger og alle har forsjellige. Og det er 64 spillere. Tror det kommer til å lagge og veldig lang tid å loade, selv på LAN.

Lenke til kommentar
Det tar ganske lang tid hvis alle har 10 custom sanger og alle har forsjellige. Og det er 64 spillere. Tror det kommer til å lagge og veldig lang tid å loade, selv på LAN.

Nå tenker ikke jeg at alle sangene skal loades, men at de blir streamet mens de spilles. Det burde ikke være SÅ komplisert å lage et slikt system (med tanke på alt annet de klarer å lage).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kødder du? Streame musikk mens man spiller? Er ikke det vanvittig krevende? Om ikke samtlige spillere har 10MB linje eller noe slikt. Det må jo kreve massiv båndbredde og ressurser av maskinen om man er mange spillere. Tror dette er en oppskrift på lag uten sidestykke.

 

PS Dessuten er jeg sjeleglad for å slippe å bli belemret med andre spilleres elendige musikksmak...grøss

Endret av Prinzmetal
Lenke til kommentar
Kødder du? Streame musikk mens man spiller? Er ikke det vanvittig krevende? Om ikke samtlige spillere har 10MB linje eller noe slikt. Det må jo kreve massiv båndbredde og ressurser av maskinen om man er mange spillere. Tror dette er en oppskrift på lag uten sidestykke.

 

Skulle vel ikke våre sååå krevende hvis man bruker sånn broadcast-greier. Altså at alle streamer fra den samme strømmen. Da brukes det jo samme bandbredde uansett hvor mange man er.

Lenke til kommentar

Eh? Vet ikke helt hva sånn broadcast er... Jeg bare forestiller meg at hver eneste spiller har på sin musikk som da må opplastes mens man spiller, minimum 64kbps for noenlunde kvalitet. Da er allerede halve min upload-kvote brukt ettersom jeg har 702/128kbps. Multipliser så 64kbps med antall spillere og du får en ganske massiv data-strøm inn til den stakkars serveren. Og så skal i tillegg alt dette strømme videre ut til spillerne. Hva skjer så med flaskehalser og ping? Komplett kaos!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...