Gå til innhold

Er det gøy å alltid vinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og på Amerika er det altfor mange M60 noobs som sitter og venter i spawn på helo og fly, mens NVA konsentrer seg om control points...

Kunne ikke vært mer enig der. Og det som værre er, er jo når det camper et hav av folk, og så får en eller anna nybegynner pilot seat og crasher rett etter han har tatt av.

Lenke til kommentar

Begynner faktisk å bli lei av alle som bruker M60,

spilte en level der absolutt alle brukte M60.

Blir nesten glad om jeg blir drept av en M16 :)

 

Angående den helikopter flygingen så er jo jeg ikke noe forbilde for andre, men spiller mest som NVA også, pågrunn av at det er rett og slett gøy og kutte ned "M60 n00bs" med en plantation knife :devil:

 

Men poenget mitt med dette inlegget er: hvordan virker C4-ladningen til U.S?

Har lenge stusset på det, men har aldri funnet det ut.

Kan noen forklare det meg, har satt veldig pris på det :)

 

 

Ble veldig rotete, men håper dere skjønner det siste :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det med at alle noobsene ligger å venter på heliene er greit nok, men når de blir sinte fordi de ikke får det å skyter på sine egne helikoptre det er irreterende, det er da jeg skifter lag, og klikker på de stygge drittene :p

Word. Opplevde at en dude gikk helt amok og drepte alle på laget fordi han ikke fikk den ene Phantomen på det brettet. Han kunne ikke en gang fly bra.

Lenke til kommentar

Går som regel NVA hvis ikke USA ligger under med spillere, liker å ha med meg 2-3 lagkammerater mens jeg er engineer og snike seg inn i baksiden til hovedbasen til USA og så sette opp en Tunnel og så charge basen med Type-57 Rifla Og ta å stjele de amerikanske helikopterne og phantom flya .. Virka som en sjarm her om dagen.. Amerikanerne skjønner ikke skiten før det er forsent :devil:

 

M60 er et irriterende problem, selv bruker jeg aldri våpenet om jeg ikke plukker det opp av en død amerikaner. Blir så sinnsykt sur når en liten noob løper ned veien og spammer 100 kuler og eier vietnameserne med spray and pray ... Den er altfor treffsikker, og atpåtil så skal den få L.A.W Bazooka som jeg synes er sterkere og mer treffsikker enn RPG'en Så det er jo fryktelig urettferdig for Vietnameserne. Men mer utfordrene såklart.

 

Men lurer på en ting, hva er bounching betty? Er det den bomben man får som sniper .. eller er det de kastestjernene? Har ikke fortstått hva den er enda..

Lenke til kommentar

bouncing betty er en fin liten Anti personell mine

 

kalt det av amerikanere fordi den ble sprengt opp i lufta av en liten sprengladning (eller fjør elns) en ca meter før den virkelig sprenger... :)

 

bør bare brukes på FF off servere..samme med pungi sticks...trist egentlig..det MÅ komme sånne mine merkere..

 

 

og C4 fungerer vel ved att du plasserer ut, og bruker sec. fire for å få frem detonator, også trykker pri. fire for å utløse?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg har spilt nok lag baserte spill til å kunne hevde med relativ tyngde at dette fenomenet ikke på noen som helst måte er unikt for BF:V.

 

Faktum er at det er en skremmende stor andel spillere som ikke er ute etter konkurranse. De synes ikke det er noe spennende med utfordringer.

Det de vil ha er muligheten til å være på et overlegent lag slik at de kan meie ned flest mulig motstandere uten selv å være truet.

Skulle NVA ta føringen og serveren er satt opp slik at de har muligheten, så skifter de lag.

 

Jeg skal ikke gi meg inn på noen billig psykologisk analyse, annet enn å spekulere på om det ikke er slik at det er så mange som erfarer at de er på defensiven ellers i livet, at det eneste de ønsker er å kunne koble seg til internet og føle at de er konger for noen timer.

Hvis verden hadde vært full av mennesker som var trygge på seg selv så ville kanskje det være rift om å være på det underlegne laget istedet for motsatt.

 

Det samme prinsippet gjelder egentlig i forhold til juksing. Ingen som digger den personlige utfordringen det er å møte en motstander på likefot eller til og med en som har noen fordeler, får noe ut av å jukse. Likevel er juksemakere meget godt representert i alle spill hvor det finnes muligheter for det.

 

 

Når det er sagt så mener jeg bestemt etter å ha tilbragt en god del timer med BF:V spilling, at NVA er ikke så underlegne som mange vil ha det til.

Ja, m60 ER et veldig bra våpen og Ja, den kitten kan hanskes med det meste alene og Ja, amerikansk luftherredømme samt utstyr forøvrig ER bedre enn NVA i de fleste tilfeller. Men det er flere elementer å ta hensyn til enn disse.

NVA har kanskje en fordel i forhold til tickets?

Kalachnikov'en er mye vanskeligere å ta peiling på i forhold til retning når man skyter med den. En m60 levner ikke mye tvil om hvor skytteren befinner seg.

Jeg mener bestemt at US uniformene synes bedre enn NVA sine og særlig da i jungelen. Hvis du spiller litt sneaky og unnvikende som NVA så vil du være overrasket over hvor mange amerikanere du vil kunne eie. Crouch mye. Vær oppmerksom på hvor og hvordan du beveger deg. Lytt og bruk tid på å speide.

 

Jeg mener å se en tendens til at NVA gjør det stadig bedre etterhvert som spillere skjønner at de må spille NVA på en annen, litt mindre direkte måte enn US. Å nerfe US våpen kunne kanskje faktisk føre til at balansen vipper den andre veien og særlig da med tanke på klan spill.

Lenke til kommentar

Det store problemet er vel kombinasjonen M60 og LAW. Begge er såpass bra våpen att de burde vært splittet.

 

Det jeg har mest problemer med er att M60/LAW komboen gjør NVA armour nærmest ubrukelig, da du blir beskutt med LAW fra 4 kanter samtdig ca 5 skunder etter att du fyrer opp motoren - nettopp fordi 90% av US gutta har denne kombo.

 

M60 bør være standalone, LAW'en bør gå sammen med den pinglerifla US engineers har.

Lenke til kommentar
Det store problemet er vel kombinasjonen M60 og LAW. Begge er såpass bra våpen att de burde vært splittet.

 

Det jeg har mest problemer med er att M60/LAW komboen gjør NVA armour nærmest ubrukelig, da du blir beskutt med LAW fra 4 kanter samtdig ca 5 skunder etter att du fyrer opp motoren - nettopp fordi 90% av US gutta har denne kombo.

 

M60 bør være standalone, LAW'en bør gå sammen med den pinglerifla US engineers har.

Der traff du spiker'n på hue!

M60 i seg selv er ikke ille. RPD og AK har ingen store problemer med 1 vs 1 møter. Derimot er det største problemet utentvil at alle samtidlig har anti-tanks. "Gamle" BF1942, var du en farlig mann om du kjørte en tanks, på BFV er du bare en død man... Iallefall om du spiller NVA.

Lenke til kommentar
...og supermannen (amerikansk rocketdude), kan med det beste automatvåpenet (M60), pluss en rocketlauncher, glatt ta ut 5-10 stykk hver runde.  :dontgetit:

 

Det er utrolig irriterende, ødelegger så mye at litt av moroa forsvinner... Og det skal mye til, spillet er jo lekkert! :dribble:

hver runde? som i hver "100-> 0 poeng" runde eller hver gang han spawner? for jeg får MYE mer enn 10-15 kills med AK i en gjennomsnittlig runde :p

Her snakker vi om n00bs, som får flere kills pr. runde....

 

Du kan spille, believe me, I know!

Lenke til kommentar
Går som regel NVA hvis ikke USA ligger under med spillere, liker å ha med meg 2-3 lagkammerater mens jeg er engineer og snike seg inn i baksiden til hovedbasen til USA og så sette opp en Tunnel og så charge basen med Type-57 Rifla Og ta å stjele de amerikanske helikopterne og phantom flya .. Virka som en sjarm her om dagen.. Amerikanerne skjønner ikke skiten før det er forsent :devil:

 

:D

Lenke til kommentar
...og supermannen (amerikansk rocketdude), kan med det beste automatvåpenet (M60), pluss en rocketlauncher, glatt ta ut 5-10 stykk hver runde.  :dontgetit:

 

Det er utrolig irriterende, ødelegger så mye at litt av moroa forsvinner... Og det skal mye til, spillet er jo lekkert! :dribble:

hver runde? som i hver "100-> 0 poeng" runde eller hver gang han spawner? for jeg får MYE mer enn 10-15 kills med AK i en gjennomsnittlig runde :p

Her snakker vi om n00bs, som får flere kills pr. runde....

 

Du kan spille, believe me, I know!

?

 

og litt av grunnen til at NVA vinner er fordi de seriøse gamerene bytter side, det har lite med at det er så forbanna balansert...

 

hvis alle de bra spillerene bytter side til NVA fordi de er de eneste som gidder å jevne ut lagene, hjelper ikke M60 ett phøkk, overveldene skills vinner over n00b våpen 90% av gangene...

 

+ at i en slik situasjon, så har du MANGE n00bs som mister 60'er som NVA folka kan plukke opp ;) (selv ungår jeg det når jeg kan, men noen ganger (hvis man skal ta ett USA control point, er det ikke til å unngå...fight fire with fire...)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg er veldig imot m60 folk. De fleste jeg spiller mot (er som oftest NVA.) bruker m60, det de gjør er å: Spawne, løpe til nærmeste NVA spawn, campe utenfor capture pungtet, og drepe alle NVA'er som spawner..

Sykt irriteende. :scared:

Jeg liker M60 folk jeg. Får alltid tak i antitank når jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Jeg er veldig imot m60 folk. De fleste jeg spiller mot (er som oftest NVA.) bruker m60, det de gjør er å: Spawne, løpe til nærmeste NVA spawn, campe utenfor capture pungtet, og drepe alle NVA'er som spawner..

Sykt irriteende. :scared:

Er faktisk få som gjør det.

De fleste løper bare frem som rambo, da funker det fint å plukke de ned med AKMS\AK-47. Liker også å snike seg rundt med sniper rifle. Gjemme seg inne i en busk, skyte en og løpe avgårde igjen for å ikke bli skutt hvis serveren har killcam på.

 

Heli camping er jo det samme som flycampingen i vanilla bf. Folk vil forflytte seg raskt, ikke løpe 5 minutt for å bli plaffet ned av en busk :p

 

Og, de fleste på US bruker heller ikke taktikk når de flyr. Så de blir ofte skutt ned veldig raskt.

 

Det er også ekstremt gøy å gjemme seg i en busk med kniv, for så å knive personen(e) som kommer forbi. Spesielt på Ho chi min trail og andre liknende tette jungelbrett.

 

Det som også gjør at mange går over til US er at på noen brett har alle unntatt engineer medpack.

 

Og selvfølgelig Heliene til US er helt overlegne NVA sine.

MI-8 har ingen sjanse hvis det kommer en huey med gunner dersom den ikke overrasker Hueyen\får den ned på 1-2 skudd.

 

mvh TR|Loki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...