Gå til innhold

Tilbud på 3MP på Coop (Prix?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett denne reklamen. Var et kamera med 3.2 megapixler. Husker ikke helt hvilket merke det var, men det var ukjent for meg. Tror nok at jeg ville lagt ut en tusenlapp ekstra og fått en skikkelig vare.

Endret av elle
Lenke til kommentar

sitter med annonsen her.

Kameraet heter Brica max 5.0 tror jeg

Finner info om det bare på indiske webshoper, så det blir litt vanskelig å lese.

På papiret er det et greit kamera til 895,- tror jeg da :roll:

 

Edit: ser at liste prisen er 7,990 Baht så dette er jo et kjempetilbud :green:

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

Her er en link til produsenten : http://www.minton.com.tw/english/main.php?...ls&ProductID=76 og nei du trenger ikke installere kinesisk skrift for å se denne siden. Kameraet er laget for massemarkedet og selges under merkene : Brica, Toma og Wizen. Ser da ikke så ille ut til prisen? får bare håpe at ikke cmos teknologien deres er av den utdaterte typen som herper for mye da. Kanskje lurt å be om en test før en legger penger i det, finnes jo noen alternativer i denne klassen fra anerkjente kameraprodusenter også.

Lenke til kommentar
Dama sitter og babbler om en reklame hun påstår hun så på tv, stemmer dette? Noen andre som har sett den som kan gi litt utfyllende info?

Hoax som i hoax-hoax?

:lol: Hehe good one...

 

runelars - Okey, skal kikke meg mere rundt å innhøste litt info. Det er jo litt av et utvalg, så det er vel bare å sette seg til å lese tester og se hva som er gjenn på kreditt kontoen :p

Lenke til kommentar

Fikk akkurat tlf fra min bror ... han kjøpte det på Prix ;-)

 

 

Ja, det er mye å velge mellom for tiden!

 

HP 435 til 900 kr hos elkjøp. 3.3 Mp - bra i test, men også dårlig i privat omdømme.

 

Fujifilm A205S til 1000 hos Japanphoto, 2 Mp med ekte 3 X zoom

 

Kodak 3 Mp kammera uten ekte zoom hos smartclub til 1000 kr

 

 

Ikke lett å fine tester på de ukjente kammera! Det blir valgets kval.

Og det første man bør kjøpe er ny ekstraminne + oppladbare batterier!!!

 

Frister litt med de priser .....men jeg har et gammel Fujifilm 1300 som duger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Party holdes som regel innendørs eller når det er blitt noe mørkt. Og da duger ikke slike billigmerker. Har hatt ett selv for moro skyld, men var totalt ubrukelig innendørs, selv på lyse dagen om sommeren. Utendørs om sommeren, fungerte det ok, men bare såvidt.

 

Hold deg unna... kjøp ett anerkjent merke i stedet. Ellers kaster du bare bort pengene dine.

 

Og er det virkelig 3 megapixler? Billige, ukjente merker reklamerer gjerne med interpolert oppløsning, som bare er juks. I praksis er det kanskje en eller to megapixler. Og zoom kan du bare glemme. I beste fall digitalt, og det er jo også bare juks.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg ett Sony DSC P32, og det funker ganske greit. Har 3.2 MP oppløsning, og tar oxo opp videosnutter med lyd. Kunne tenkt meg en optisk zoom på det,men men..

Nå selger Elkjip dette kameraet for 1495,-

Jeg kjøpte det samme plass for ett år siden for 2495,-

Bra kamera til prisen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Og ettersom det er innebygget blitz er det vel ikke såååå i litt mørke lokaler?

 

Men hvilke andre seriøse kameraer finner man i den prisklassen?

Var blits på det kameraet jeg forteller om, også. Den hjalp ikke mye. Jeg kunne stå en halvmeter unna de jeg tok bilde av, og blitsen lyste ikke opp ansiktet godt nok til at bildet ble bra. Bevegde jeg meg nærmere, ble det for nærme til at kameraet klarte å stille fokus (i den grad det virkelig var autofokus, og ikke fastfokus på det da) og da ble det diffust. Så den blitsen var der kun for syns skyld.

 

Olympus har noen kamera til rundt tusenlappen. Disse er mye bedre enn Trust, Mustek og lignende kamera tili 1500-2000 kroner. Olympus kameraene har kanskje færre megapixler (2 eller noe sånt), men bildene blir allikevel skarpere enn disse billigmerkene med 3 eller flere megapixler.

 

Spesifikasjoner er ikke alt. "På papiret" sier absolutt ingenting om bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...