Gå til innhold

Defekt hk?


DarkFame

Anbefalte innlegg

Splitter nytt Intel 845G hovedkort.... problemer fra første start. :thumbdown:

 

Med BIOS versjonen som var på hovedkortet orginalt "hang" den seg når du prøvde å lagre BIOS innstillingene (ctrl-alt-delete fungerte)... og innstillingene ble utrolig nok lagret. Dette har jeg aldri opplevd før! Etter jeg flasha den med nyeste revisjon forsvant det problemet. Men maskina var fremdeles meget ustabil... den klarer til og med å henge seg i BIOS. Blir prosessoren noe varmere enn 50 grader (P4 2.8GHz) er du nesten garantert at det henger. For meg tyder alt på at hovedkortet er defekt. mulig spenningsregulatoren.... hva sier dere? Har ikke hatt Intel på mange år.... dette var litt av en overgang. :nei:

Endret av DarkFame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo hatt AMD så lenge nå (flere år)... tenkte jeg skulle ta en titt på andre siden.

"Bytt til AMD" .. det er ikke akkurat et bra svar på spørsmålet mitt. hehe. (Jeg har fremdeles ikke tilgitt AMD for deres Slot A).

 

Bestilt nytt hk (annen modell), regner med dette var defekt så sender det tilbake.

Lenke til kommentar

Hender faktisk at man får defekte produkter, som regel virker ikke disse i det hele tatt noen ganger funker de bare delvis som hos deg. Tipper som deg at dette problemet er mer relatert til HK produsent enn Intel, produksjonsfeil på brikkesett og CPUer er omtrent ikke eksisterende(blir oppdaget før de når markedet).. Og hvertfall CPUer(samme hvilken type).

Lenke til kommentar

Det virker nesten som jeg har fått en prototype av et slag.. siden bildet av hovedkortet fraviker noe fra hvordan mitt faktisk ser ut (og ja, det ER samme modell nr på begge). Mitt hovedkort har ei avlang kjøleribbe ved siden av prosessor socketen (ved spenningsregulatoren tror jeg), som ikke finnes noe sted på bildet av det originale hovedkortet. Snodige greier spør du meg.. :hmm:

Lenke til kommentar

Skal heller ikke se bortifra at noen har tatt en spansk en.. Har sett flere steder i senere tid at en rekke taiwanske HK produsenter sliter med kvaliteten og at man i enkelte tilfeller har fått HK som faktisk ikke er ferdigprodusert(les: løse deler som normalt er loddet fast). Hvordan dette kan skje i automatisert serieproduksjon er jo spm, med mindre det sitter en haug med kinesere og lodder fast komponentene som ikke alltid klarer å holde følge med samlebåndet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...