Gå til innhold

Geforce 4MX til Geforce 3?


_TT_

Anbefalte innlegg

Nå når det kommer så mange nye spill ut, ser det ut som eg må kjøpe nytt skjermkort snart. Har et Geforce 4 MX kort i den ene maskinen min og dette er ikke kompitabelt med nye spill, feks Splinter Cell 2. (Men Geforce 3 kortene støttes)

 

Derfor lurte eg på om det var noen her som visste om det var mulig å gjøre om et Geforce 4 MX kort til et Geforce 3 kort. Og hva eg i så fall trenger for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...

eg har 20kr på konto, så eg kan ikkje kjøpe noe før neste lønning....

 

Allt eg har å rutte med er et Geforce2 MX og et Geforce 4 MX. (Kjøpte de billigeste eg.... :blush: )

 

Fra GF4MX til GF3 er en dårlig oppgradering.

Var på grunn av at spillene støtter gf3 og ikke gf4 mx...

 

Så det er ikke noe håp? Ikke noen mulighet for at eg kan "lure" windows til å tro at det er et gf3 kort eg har installert?

Lenke til kommentar
Det å "lure" windows og spillet til å tro at det er et annen kort, er det en umulig / ubrukelig oppgave?

GF4 MX støtter ikke DX8.0 i hardware, så er det en umulig oppgave! Det eneste du kan gjøre er å klokke kortet ditt slik at det kommer litt i nærheten av ytelsen til GF3.

Lenke til kommentar

Det er faktisk mulig å lure Windows til å tro at du har et annet kort.... ihvertfall til en viss grad, men det bygger på at man dytter alle disse utregningene over på prosessoren som ikke er veldig egnet til det. Jeg mener programmet som lar deg gjøre det heter 3D Analyzer eller noe slikt, prøv deg litt fram med Google... Men det forutsetter såklart at du har en CPU som har litt å gå på :)

 

Cobos

Lenke til kommentar
Det å "lure" windows og spillet til å tro at det er et annen kort, er det en umulig / ubrukelig oppgave?

jupp.

det er ikke mulig fordi GeForce3 for et eksempel har støtte for Dx8-funksjoner i hardwaren, noe gf 4mx ikke har fordi det er basert på GF2 arkitekturen ;)

 

 

 

 

 

edit: skrivefeil

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...