Gå til innhold

TEST: Kingston HyperX DDR533

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det blir en stund til ddr2 :-/ Men bra at de starter med å utvikle det, får håpe prisen faller kraftig orker ikke en rambus flopp til (mange som svei seg på den ja)

Skrevet

Har väldigt liten tro på att det är BH5 eller CH5. BH5 klarar i vart fall 2,2,2 och CH5 3,2,2 vid 200, även om SPD är programmerat för andra timings.

Hynix? Bra test i alla fall.

Skrevet

redd for å ødelegge brikkene?? Hva er dette for slags pyseaktig oppførsel?? :p

Nei, send dem videre til noen med mere guts!

Mere interessant å se hva BH-5 klarer når de får over 3v. Det er jo en kjennsgjerning at de ofte ikke er noe særlig å skryte av på lave spenninger.

Og ja, jeg vet at hardware.no har en søsterside som skal ta seg av de "ekstreme" overklokkingene, så send dem dit.

;)

DrErling

Skrevet

Kom igjen, kjør på litt mer spenning. Merkelig at de ikke gjør det bedre ved 200 mhz foresten. Kan det ha noe med hvordan brikkene er programert å gjøre?

Skrevet

Detter er typisk Hynix timings og hastigheter. Synd dere ikke skrellte av heatspreader, men det er ikke sikkert det hadde hjulpet siden Kingston merker om en del av chippene de benytter.

Skrevet (endret)

Seriøst dette er ikke BH-5. Om det er Hynix 4.0ns eller om det er noe annet er ikke helt sikkert, men det er ikke BH-5. Hvor har dere fått disse "faktaene" fra?

Det leveres også PC3500 KHX som er CH-5. Det er med andre ord ikke alltid fakta.

KHX...A er dog alltid CH-5 på PC3200 og PC3500 moduler.

Edit: KHX4300 leveres med 4.0 ns minne brikker.

Clock Cycle Time 4.0ns

Eks: KHX3200 (BH-5) 5.0 ns.

Clock Cycle Time 5.0ns
Endret av RansoM
Skrevet

BH-5... måtte le høyt når jeg leste det. Jeg vedder PC-en min på at det ikke er BH-5, mest sannsynlig er det Hynix, D5 eller hva de enn heter. Det med A gjelder bare KHX3200. Ellers har Kingston BH-5 på tidlige KHX3500, det meste av KHX3000 og noe KHX2700.

Skrevet
Har nå fått bekreftet fra Korsair at det er Hynix-brikker (4ns.)

Beklager feilinformasjonen.  :)

Fikk du bekreftet fra Corsair at Kingston sine minnemoduler hadde Hynix brikker?

(Regner med at du surra litt, måtte bare...... :p )

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...