Gå til innhold

Bør endre markedsføring for Mac G5


Anbefalte innlegg

Det er sant at det er svært få virus til OSX, men det er like mye trøbbel med software og adware/spyware på Mac som PC.

Tror du bør lese litt mer før du skriver en slik komentar, grunnet at den er feil.

 

Det finnes ikke i nærheten av så mange spyware/ adware for mac som for PC, tror tallet var ca 20stykker som funket på Mac Os X, og vis du har 10.3 så funker ikke de heller.

 

Og jeg har ALDRI hatt problemer med software for mac, untatt egenprodusert software, som virkelig var suge dårlig. Da tar jeg ikke med, problemet at du kan ikke bruke programer for OS9 og nedover, i OS 10,2 og oppover.

 

Alle driverene er i OS instalasjonen, og hvis du har hatt problemer med de, så er du flink til å lage problemer, untatt vis du bruker et ukjent merke som det ikke er ferdig instalerte drivere til, så har du et problem. Men så lenge du kjøper noe som er 99% mest vanlig funker det bra.

 

Og å si at et OS er rask er at den bruker så liten som mulig CPU/ tid kraft på en oppgave.

 

Sterioanlegg har også OS, og det starter på 0,0002sekunder, det betyr faktisk ikke at det er et raskt OS, fatt det de som kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, kan ikke folk fatte, spess HW sine moderatorer som har hamret løs på apple grunnet denne ENE utalelsen som stemte. Apple sa når de lanserte den: verdens raskeste 64Bits desktop CPU.

 

1) den ble lansert FØR AMD A64 og FX

2)intel  har ikke noen 64bits DESKTOP CPU så stemmer jo det

3) de var den eneste som leverete en Desktop maskin med 64bits, derfor var den den raskeste.

 

 

*snipp*

 

Ja, du sa selv at den VAR raskest på den tiden, men nå er det "litt" annerledes, og derfor bør de endre reklame.

stemmer, den er forsatt ikke den raskeste, men hvis jeg ikke husker helt feil, så kan du reklamere med en test i 6måneder etter testren er gjennomført. Eks, Peppes kan reklamere med verdens beste pizza i 6 måneder etter at eks TV2 Hjelper deg testet alle pizzaene i verden. Stemmer ikke det da?

Lenke til kommentar
Hm, kan ikke folk fatte, spess HW sine moderatorer som har hamret løs på apple grunnet denne ENE utalelsen som stemte. Apple sa når de lanserte den: verdens raskeste 64Bits desktop CPU.

 

1) den ble lansert FØR AMD A64 og FX

2)intel  har ikke noen 64bits DESKTOP CPU så stemmer jo det

3) de var den eneste som leverete en Desktop maskin med 64bits, derfor var den den raskeste.

 

 

*snipp*

 

Ja, du sa selv at den VAR raskest på den tiden, men nå er det "litt" annerledes, og derfor bør de endre reklame.

stemmer, den er forsatt ikke den raskeste, men hvis jeg ikke husker helt feil, så kan du reklamere med en test i 6måneder etter testren er gjennomført. Eks, Peppes kan reklamere med verdens beste pizza i 6 måneder etter at eks TV2 Hjelper deg testet alle pizzaene i verden. Stemmer ikke det da?

1. Mac er ikke en PC. PC er en standard og Mac har ingen ting med den å gjøre!

 

2. PC er alltid best pga at det er en åpen standard.. alle som vil kan lage hw deler til PC'er derfor det er mange produsenter og konkurranse som gir bedre og billigere produkter. Hadde vi kun hatt MAC og ikke PC standarden ville en datamaskin i dag vært 100 ganger treigere og 10 ganger dyrere enn i dag.

 

3. Har ett stereoanlegg OS?? :D det var nytt for meg i hvertfall Sier litt om kompetansen til enkelte her

Lenke til kommentar
Hm, kan ikke folk fatte, spess HW sine moderatorer som har hamret løs på apple grunnet denne ENE utalelsen som stemte. Apple sa når de lanserte den: verdens raskeste 64Bits desktop CPU.

 

1) den ble lansert FØR AMD A64 og FX

2)intel  har ikke noen 64bits DESKTOP CPU så stemmer jo det

3) de var den eneste som leverete en Desktop maskin med 64bits, derfor var den den raskeste.

 

 

*snipp*

 

Ja, du sa selv at den VAR raskest på den tiden, men nå er det "litt" annerledes, og derfor bør de endre reklame.

stemmer, den er forsatt ikke den raskeste, men hvis jeg ikke husker helt feil, så kan du reklamere med en test i 6måneder etter testren er gjennomført. Eks, Peppes kan reklamere med verdens beste pizza i 6 måneder etter at eks TV2 Hjelper deg testet alle pizzaene i verden. Stemmer ikke det da?

1. Mac er ikke en PC. PC er en standard og Mac har ingen ting med den å gjøre!

 

2. PC er alltid best pga at det er en åpen standard.. alle som vil kan lage hw deler til PC'er derfor det er mange produsenter og konkurranse som gir bedre og billigere produkter. Hadde vi kun hatt MAC og ikke PC standarden ville en datamaskin i dag vært 100 ganger treigere og 10 ganger dyrere enn i dag.

 

3. Har ett stereoanlegg OS?? :D det var nytt for meg i hvertfall Sier litt om kompetansen til enkelte her

Beveger meg litt på offtopic siden, men men.

 

Begynner å bli skremt over hvor lite folk vet om alle andre maskiner enn Intel/ AMD.

 

1)PC= Personal Computer og bare så dere vet det så var det Apple som lagde den første noe ikke alle vet. Fatter ikke helt hvordan folk kan dokumentere at apple ikke følger standaren om PC, siden de var den første aktøren for akkurat 20 år siden. ;) Les litt her før du kommer med bombastiske feil utsagn

http://www.pc-history.org/

The Apple II was the first true"personal computer" it was factory built, in-expensive and easy to learn and use. Provided with the most extensive set of software and low cost floppy disks, the  Apple II was also the first personal computer capable of color graphics and easy modem operation..  Development of  the Visicalc spreadsheet program created a business tool that made adoption of Apple II a regular part of business.

 

2)Ops, nei apple lager alle delene i en mac, NOT. Også det er feil, Motorola produserte G4, IBM G5, Intel hadde flash minne i G4 maskiner, minne er heller ikke apple som lager. Og alle konkurere om å lage brikker, men i motsetnig til Win verden så gir apple en 5 års kontrakt. Og JensPetrus leser du selv gjennom tingene før du leser eller er det bare ting du tror du vet. Hadde vi kun hatt Win ville den vært 100 ganger tregere og 10 ganger dyrere. Ja og dene åpene OS standaren er virkelig utrolig. Det er jo så mye konkuranse. :laugh:

 

3) JensPetrus vet du hva et OS er???? Det ser ikke sånn ut. Nei på et eller annet mystisk vis så hvis du trykker på noen knapper så skjer det noe (høres det kjent ut). :thumbup:

 

JensPetrus tror ditt inlegg er det mest feilaktige jeg har sett på lenge. Det neste er vel at mac er ikke noe serlig grunnet at du ikke kan instalere internett på de. :green:

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
3) JensPetrus vet du hva et OS er???? Det ser ikke sånn ut. Nei på et eller annet mystisk vis så hvis du trykker på noen knapper så skjer det noe (høres det kjent ut). :thumbup:

 

JensPetrus tror ditt inlegg er det mest feilaktige jeg har sett på lenge. Det neste er vel at mac er ikke noe serlig grunnet at du ikke kan instalere internett på de. :green:

Analoge hi-fi produkter har da vitterlig ikke et "OS"... Det er en grunn til at de kalles analoge ikke sant? Digitale hi-fi produkter har nok like mye OS som den digitale klokken din...

 

Det blir det samme som å si at en lysbryter har et OS... "oisann der gikk lyset av og på på et eller annet mystisk vis" :roll:

Lenke til kommentar
3) JensPetrus vet du hva et OS er???? Det ser ikke sånn ut. Nei på et eller annet mystisk vis så hvis du trykker på noen knapper så skjer det noe (høres det kjent ut). :thumbup:

 

JensPetrus tror ditt inlegg er det mest feilaktige jeg har sett på lenge. Det neste er vel at mac er ikke noe serlig grunnet at du ikke kan instalere internett på de. :green:

Analoge hi-fi produkter har da vitterlig ikke et "OS"... Det er en grunn til at de kalles analoge ikke sant? Digitale hi-fi produkter har nok like mye OS som den digitale klokken din...

 

Det blir det samme som å si at en lysbryter har et OS... "oisann der gikk lyset av og på på et eller annet mystisk vis" :roll:

Finner ikke linken min akkurat nå, men det var for noen uker siden en artikkel om det på denne siden http://www.technewsworld.com/ men finner den ikke. Analoge stereoer har vel ikke os, men de aller fleste nye cdspillere kommer med et os, det er ikke noe serlig tess, men det eneste jeg ville ha frem var at et OS viser ikke sinn styrke på basis av hvor lang tid den bruker å starte opp. Mob har OS, Palm har OS, og mange andre ting enn datamaskiner. :yes:

 

Fatter ikke helt hvorfor jeg altid klarer å ende opp så langt fra topicet. :hmm:

Lenke til kommentar
Og jeg har ALDRI hatt problemer med software for mac, untatt egenprodusert software, som virkelig var suge dårlig. Da tar jeg ikke med, problemet at du kan ikke bruke programer for OS9 og nedover, i OS 10,2 og oppover.

Her er du helt på jordet. Bare stikk innom forum på nettet hvor folk bruker Cubase eller Logic for OSX. Det er et hav av problemer. Utsagnet ditt er direkte latterlig.

 

Men det er seff ikke Apples feil, det er Steinbergs feil, akkurat som at det ikke er M$' feil når SX2 for PC krasjer. Med andre ord, du kan ikke si at en platform ikke har software problemer så lenge det er så mange tredje-parter som utvikler den. En software er aldri bedre enn personen som har kodet den. Og jeg er temmelig sikker på at det ikke er Apple skriver driverene til digidesigns produkter, eller et hav av andre hardware leverandører.

Lenke til kommentar

Go Apple! :thumbs:

Venter bare på at Apple lanserer PowerBook G5, for da forlater jeg x86 plattformen også...

 

@Macfan, du har min fulle støtte i alle dine innlegg hittil.

Det er utrolig mange her som burde lese leksene sine bedre før de kommenterer ting de ikke har det spor greie på!

Lenke til kommentar
Og jeg har ALDRI hatt problemer med software for mac, untatt egenprodusert software, som virkelig var suge dårlig. Da tar jeg ikke med, problemet at du kan ikke bruke programer for OS9 og nedover, i OS 10,2 og oppover.

Her er du helt på jordet. Bare stikk innom forum på nettet hvor folk bruker Cubase eller Logic for OSX. Det er et hav av problemer. Utsagnet ditt er direkte latterlig.

 

Men det er seff ikke Apples feil, det er Steinbergs feil, akkurat som at det ikke er M$' feil når SX2 for PC krasjer. Med andre ord, du kan ikke si at en platform ikke har software problemer så lenge det er så mange tredje-parter som utvikler den. En software er aldri bedre enn personen som har kodet den. Og jeg er temmelig sikker på at det ikke er Apple skriver driverene til digidesigns produkter, eller et hav av andre hardware leverandører.

?? Les en gang til. JEG har aldri hatt noen problemer, om du eller andre har hatt problemer, kan ikke jeg vite om, men JEG har ikke hat noen som helst Software problemer, gjennom mitt ikke så alt for lange liv. Fatter ikke helt hvorfor jeg er helt på jordet.

 

Fatter ikke helt hvordan jeg kan være helt på feil, når det gjelder min egen personlige erfaring. Jeg ser heller ikke humoren i det, jeg har ikke sakt at det ikke finnes problemer med mac, for det gjør det. Men MIN PERSONLIGE ERFARING er at det finnes svært få/ ingen softeware problemer.

 

Og hvordan vet du hva jeg har erfart??

 

Men over til den litt mere saklige delen, så er det temmelig enklere å programere til OS X, siden den er bygget på Unix, det samme gjelder linux, siden de er svært like. Og derfor TROR jeg det vil bli mindre komplikasjoner med software. Enn hos Win.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt, Macfan...

 

Først sier du at alle har misforstått reklamen til Apple.

Så hakker du på engelsk-kunnskapene til folk.

Så irriterer du deg over at folk har "bastante" meninger...

 

 

 

Det står i reklamen, sitat "The fastest personal computer in the world, and the first 64-bit desktopsystem"

 

På norsk blir det røfflig oversatt; "Verdens raskeste PC, og første 64-bits desktop."

 

Det kunne ikke stått klarere spør du meg, G5 er verdens raskeste PC ifølge Apple.

Men, så tester noen en Alienware opp mot G5, og så viser det seg at Alienware er en god del raskere enn G5. Altså er ikke G5 verdens raskeste PC, bare verdens første med 64-bits teknologi...(til og med det er en sannhet med modifikasjoner)

 

Og når det gjelder "bastante påstander": Alienware er IKKE overklokket!

 

Debatten dreier seg om villedende markedsføring, og det er ikke noe tvil om at Apple har tråkket en smule i salaten her, det har de innrømt selv...

Lenke til kommentar
To enkle spørsmål Macfan:

 

ER G5 verdens raskeste PC NÅ?

 

Er det verdt å bruke 25000+ for å få "verdens raskeste pc", når en PC til 10000 mindre kanskje yter bedre?

1) G5 er ikke verdens raskeste desktop maskin.

 

2) HW er ikke alt, jeg bryr meg ikke så veldig mye om den er 2 sek dårliger enn eks A64 3400++, så lenge jeg kan ha OS X på den. Så, det vil si at jeg ofrer gjerne fart, for det JEG mener er et bedre OS.

Lenke til kommentar

Yes, Swixz, word :yes:

 

Jeg synes ikke at Apple bør da æren for første 64-bits desktop. Den synes jeg tilhører AMD. Apple "stjal" den tittelen ved at AMD utsatte lanseringen av Athlon 64(FX), men Opteron eksisterte før Apple kom med G5. Selv om Opteron hovedsaklig er tiltenkt servere, er 1xx-serien og deler av 2xx-serien også tiltenkt workstations og kraftige desktops. Dessuten tror jeg alle er enige om at det er AMD som var drivkraften bak 64-bits evolusjonen.

Lenke til kommentar

Jeg ler meg skakk. Selvsagt er ikke G5 verdens raskeste PC. Men om man skal begynne å se på påstander i markedsføringen av ferdig PCer / hardware komponenter så er det ikke så veldig mange leverandører som har sitt på det rene. Av en eller annen grunn er det umoralsk/uetisk/ulovlig når det er Apple som sier det :hmm:

Lenke til kommentar
Yes, Swixz, word :yes:

 

Jeg synes ikke at Apple bør da æren for første 64-bits desktop. Den synes jeg tilhører AMD. Apple "stjal" den tittelen ved at AMD utsatte lanseringen av Athlon 64(FX), men Opteron eksisterte før Apple kom med G5. Selv om Opteron hovedsaklig er tiltenkt servere, er 1xx-serien og deler av 2xx-serien også tiltenkt workstations og kraftige desktops. Dessuten tror jeg alle er enige om at det er AMD som var drivkraften bak 64-bits evolusjonen.

Hvis jeg ikke tar helt feil så lanserte IBM en PPC 970 1,4Ghz i september 2001. Så Apple var såfall ikke først ute.

 

Og jeg er ikke enig i at deres mesias selvskap AMD, var drivkraften bak 64-bits CPUer.

Lenke til kommentar

Verdens desidert første 64-bits CPU het vel Cray 1, og kom ut allerede i 1979.

Men den var jo "ubrukelig", det blir nok mer riktig det som macfan sier; IBM

 

Men her er det jo snakk om 64-bits desktop systemer, og da Apple sin kom ut, fantes det ikke OS som støttet dette. Det første rene 64-bits SYSTEMET var trolig AMD, siden det da fantes ett OS som støttet teknologien.

 

Ett lite side spørsmål; Hadde Nintendo 64 en slik prosessor?

Lenke til kommentar

Haha, alle hakker på Macfan.

 

Men nå er eg vitterlig lei av å lese MAC vs. intel-PC diskusjoner!

 

Eg bruker sjølv ein PC basert på "IBM-PC-standard" teknologi og liker den veldig godt, synst den funkar greit, eg får gjort det eg trenger og eg har det også moro når eg har lyst å ha det moro med den.

 

... er ikkje det poenget? Eg gir da pina det steika hestehovud i kva som er best for andre, eg har tatt eit valg sjølv etter litt vurdering av budsjett vs. ytelse og tilgjengelighet av nødvendig programvare, etc.

 

Men det er jo litt moro at MAC-fans og IBM-PC-fans krangler så busta fyker innimellom, det betyr vell at det å ha "raskast arkitektur" faktisk betyr noko for nokre mennesker, og dermed knivast firma om å ha den tittelen. Det betyr igrunn kun fordelar for som forbrukarar!

 

So koffor klage...

 

Edit: Leifer leifer leif.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar

Har både mac,amiga og pc.

 

 

Her er MINE konklusjoner av de forskjellige:

 

 

WIN PC: et tildels raskt system, VAR ekstremt ustabilt og hadde store problemer

drivere og tredjepersonsprogramvare, dette ordnet seg etter etter win xp

tok over for 98,me og 2000.

 

 

Amiga:Hyperraskt og utrolig stabilt men utrangsjert av klasse nå desverre :(

 

 

MAC(IBM 704\3 og tid.)BUNNSOLID!! et utrolig stabilt system og rask kjøring.

Veldig lite med programvare som ikke er produsert av Apples nærmeste

kretser.meget uoversiktig OS system(OS 8->9.1)

utrangsjert dette også men bilige servere(PM 9500\9600 er gode eks.)

 

 

MAC(G3,G4 og G5)tildels raskt system men mangler mye av stabiliteten til de eldre.

alt er likt til win pc'er. du har USB,PCI,AGP osv. osv.

OS X er MYE finere å se på og finne fram i en de eldre men like ustabilt som

Windows(men du får ikke bluescreen, macen kræsjer før den ville ha kommet opp :laugh: )

er så dyrt at man kan glemme ny maskin(G5 og G4) se etter en godt brukt G3 B&W eller G4. G3 kan skaffes nede i 3000,- med 350MHz prossesor.

 

 

 

billigere Mac-maskiner er som oftes tyvegods,men vis man ikke eier skrupler

kan man skaffe seg en powerbook G4 til 2500,-(ingen sier vel noe til politi, vel? :ermm: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...