Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den store Webhotell tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må nok en gang få anbefale Hostean. Dette er også et helnorsk firma med god support, raske servere og stabilitet.

 

De tilbyr 6 forskjellige pakker i størrelsesorden 150 MB til 5 GB. For de tre største pakkene får du gratis .NO domene (eller fritt valgt com/net/org/info/biz).

 

De er også den eneste tilbyderen her til lands (som jeg har sett) som gir bra rabatt ved bestilling over lengre tid. Tror du får 33% rabatt ved 3 års bestilling for eksempel. Fant denne linken her.

 

Mange leverandører kan virke rimelige først, men med mva i tillegg (og ofte etableringspris oppå) blir det ikke så billig allikevel. Dessuten har mange begrenset antall e-postkasser.

 

Billigste starterpakke hos Hostean.net koster 11 kroner (inkl. mva) og har ubegr. epost og FTP. Selvsagt også cPanelX, MySQL4, PHP, Frontpage, streaming, CGI, daglig backup, 99,9% oppetid osv.

Lenke til kommentar

Tviler på at Hostean er så helnorsk som du påstår. Serverne står nok i utlandet, faktisk i Chicago.

 

Etter å ha surfet gjennom de fleste norske webhotelltilbyderne, har jeg kommet til at Domeneshop.no trolig er den mest troverdige webhotelltilbyder. De har gigabitforbindelse til NIX, fri trafikk og ok pris.

Lenke til kommentar
Tviler på at Hostean er så helnorsk som du påstår. Serverne står nok i utlandet, faktisk i Chicago.

 

Etter å ha surfet gjennom de fleste norske webhotelltilbyderne, har jeg kommet til at Domeneshop.no trolig er den mest troverdige webhotelltilbyder. De har gigabitforbindelse til NIX, fri trafikk og ok pris.

Når jeg sa helnorsk mente jeg ikke at serverne nødvendigvis står i Norge. Det at de står i USA er som regel et pluss skal en tro alle kommentarene om dette på forumet tidligere. (med anbefalinger om at servere i USA faktisk ofte er mer stablie). Hostean drives av nordmenn, seriøst, og med oppføring Brreg. Det er det ikke alle tilbyderne som er...

 

Når det gjelder fri trafikk er også dette et fy-ord. De fleste vil nok være enig med meg her i at dersom noen tilbyr såkalt "fri trafikk" så bør en unngå dette. Velg heller de som spesifiserer trafikken til en gitt mengde.

 

Til slutt - prisene til Domeneshop.no er jo helt forferdelige!

 

89 kroner for bare 100MB ?!? Og da bare med 20 e-postkontoer?!? Og attpåtil såkalt "fri trafikk"? Det må vel være en av de dyreste jeg har sett...

Lenke til kommentar

Hostean såg jo bra ut spør du meg. Det at serverne er i utlandet (USA) er i de fleste tilfeller positivt. Billige var de også, og med bra oppetid.

Nå trenger jeg kanskje både mer lagringsplass og mer båndbredde, så jeg går sikkert for en utenlands host, men de så absolutt bra ut :)

Lenke til kommentar

Hva mente du med at de var helnorske da? Urelevant kommentar når det kommer til webhotell dersom alt du ville ha fram var at firmaet var drevet av nordmenn. Hostean er reseller av serverplass fra USA. Punktum.

 

Selvfølgelig skal man ikke tro alt man leser ang. fri trafikk, men jeg mener at det kun er grunn til skepsis dersom det i avtaledokumentene står at tilbyder kan stenge din site dersom de mener at trafikk utenfor "rimelighetens grenser" har forekommet. Hos domeneshop.no ligger ingen slike reservasjoner i avtaledokumentene. Det betyr at fri trafikk faktisk er fri trafikk. At Domeneshop kanskje gambler på at få bruker særlig høy trafikk, er så, men når du har en kontrakt på f.eks. to år, kan ikke Domeneshop endre denne.

 

Til slutt, prisene. Fortell meg et annet webhotell i Norge som tilbyr f.eks. 20GB trafikk (for å gi de andre en sjanse), 500MB plass på webhotell + 500MB i mysql, 20 emails med 250MB hver til 189,- pr mnd. inkludert mva?! Og som i tillegg står alt på en gigabitlinje til NIX i Norge?

 

Bryr meg ikke om andre ikke velger Domeneshop, da jeg har null økonomiske interesser i det firmaet og slipper å dele båndbredden med enda flere, men jeg regner med det er andre enn meg som har behov for stor lagringskapasitet og høy trafikk til en rimelig penge, samtidig som de bryr seg om hvor servern er plassert.

Lenke til kommentar

www.tjc.no

Gir alt du trenger av tjenester (PHP, MySQL osv.).

Står vel ikke at de garanterer 99.999% oppetid, men at serverparken garanterer det.

Har ikke noen lang erfaring med de, men de virker dønn-seriøse, og førsteinntrykket teller mye etter min mening.

Betaler 480,- pr. år for 1 GB lagring og 10 GB overføring pr. mnd.

Uendelig antall eposter og databaser.

Gigantisk kontrollpanel med et hav av funksjoner, gratis scripts og dilldall til siden også.

Lenke til kommentar

Jeg liker prispolitikken til http://www.get-one.no, de tar betalt for det som koster, nemlig diskplass og båndbredde, resten er gratis selv i de minste abonnementene (subdomener, e-post, mysql, etc etc)

 

Veldig rimelig inngang

9kr/mnd + mva for 200 MB / 5 GB trafikk

Domener koster 129kr + mva.

 

29kr/mnd + mva for 1000 MB / 12 GB trafikk

Ekstra trafikk 7kr/mnd (forskudd)

 

Garantert oppetid 99.7%.

 

Serverne er i USA, så de som er ute etter veldig lav ping må se et annet sted. En stikkprøve gav meg 300Kb/s i nedlasting, som jo er greit.

 

Det er et ganske nytt og lite firma, så jeg ville ikke satt en bedrifts hjemmeside før jeg ser dem over tid, men for mine behov nå er det perfekt.

 

Og jeg holdt på å glemme det: ingen oppstartsavgift! :D

Lenke til kommentar

Trenger hjelp!

 

Jeg skal registrere et domene, Mitt.Firma.no. Jeg har egentlig ikke bruk for webhotell med masse lagringsplass og sånt for jeg er først og fremst ute etter e-post kontoer med mitt domene, men det er jo ikke dumt med litt lagringsplass til en liten hjemmeside som kanskje kommer etterhvert.

 

Jeg har snust litt på de billigste løsningene til hostean.net og webconsult.no men jeg er helt grønn på dette så jeg har ikke peilig på hva som er bra og billig til mitt bruk.

 

Jeg startet egen tråd HER

Endret av Bob Broker
Lenke til kommentar

http://www.tidas.com

 

Som forøvrig ikke har en ordentlig "egen" nettside enda, noe som jobbes med (relativt ny innenfor webhotell-markedet). Er en meget etablert bedrift som bygger ut trådløse tilknytninger i Norge/Sverige for større bedrifter. Begynt nå også med webhotell.

 

Begynt med web-tjenester med bakgrunn i tilgang til raske linjer (rett ved NIX'en), raske servere, god support/kundestøtte og fleksiblitet. Kan sterkt anbefales.

 

[email protected] / [email protected]

Lenke til kommentar

BK-Media fortjener ros for bra service og konge oppetid. har brukt serverne deres i nesten 2 år nå og må si meg fornøyd. Første året betalte jeg 375 kr for 12 månedere med 400mb og veldig bra bandwidt (bandwidt er ikke så viktig for meg ettersom jeg ikke driver noe proffesionell side).

 

andre år betalte jeg 750 for 12 måneder med 200mb og "nok" bandwidt. prisen gikk med andre ord litt opp. (og fordi det første året benyttet jeg meg av et kampanje tilbud).

Lenke til kommentar

99% oppetid eller noe sånt er jo en ting som ingen kan garantere.

Uansett hvor seriøse et webhotell er er det umulig å garantere at ikke noe vil skje i mårra.

Et mye bedre bilde på oppetid vil være å skrive hvordan oppetiden har vært siden oppstarten eller noe.

Lenke til kommentar
kristoffer99 :

Hvis du skal dra din BMW/Lada greie med webhosting så bør du vel heller si BMW/Ford/Lada - hvor BMW hostingen foregår på Xserve G5 fra Apple og med Mac OS X Server eller Sun bokser med Sun Solaris. Ford er Windows på Intel prosessorer - og Lada Linux med AMD - hvis vi skal ta din pris politikk.

 

De fleste Linux/UNIX baserte webhotell kan fint tilby Frontpage Extensions og for en Windows bruker bør det ikke bli noe problem å benytte seg av en Linux/Unix basert webhotell. Du nevner videre at Windows.com/Microsoft.com selvfølgelig kjører Windows på sine servere og at dette fungerer bra - da synes jeg at du skal nevne at de samme serverene blir jo støttet opp av store Linux clustere fra akamai når virus spredningen er på det værste

 

Hei

 

Må vi blande inn et tredje bilmerke :D

Jeg skal ikke benekte det du skriver og helt klart kan Linux-unix webhotell tilby Frontpage Ext. så bommert av meg.

 

Men pointet er at det optimale webhotell bør ha både linux-windows.

Dette begrunnes med :

 

Ola Nordmann har en webside.

I begynnelsen bare hobbybasert men så går det plutslig over stokk og stein, og Ola får henvendelser fra fjernt og nært om samarbeid.

Ene firmaet har et egenutviklet ASP script som de tilbyr Ola.

 

Ola som bare har webhotell med støtte for PHP klør seg litt i hodet akkurat nå.

 

Firmaet med ASP scriptet som de vil tilby Ola tilbyr også Ola plass på serveren til firmaet , de har støtte for ASP men ikke PHP.

 

Ola kjører noen PHP script på sine sider så dette går ikke.

 

$ tegnet som har festet seg på sinnet til Ola pga den meget gode avtalen fra firmaet med ASP scriptet gjør at Ola bestemmer seg for å bytte til et webhotell med støtte for både ASP-PHP.

 

Og her kommer problemene inn :

 

Det er ikke bare -bare å finne dette webhotellet og mye kan skje under letingen..

 

Ola bytter (fra A til B ) til webhotell med støtte for ASP - PHP

alt er perfekt tenker Ola.

Ja - ja etter kort tid viser det seg at webhotellet(B) med støtte for ASP -PHP har så mange andre (uopplyste mangler) at Ola må flytte igjen ..

 

Ola biter i det sure eplet , klager til webhotelltilbyder(B)men når ikke frem , der var de pengene kastet ut av vinduet.

 

Så til ny flytting , her blir det store problemer da Ola sitt domenenavn var registrert av det første webhotelltilbyderen(A) som nå faktisk ikke finnes mer (konkurs)

Og webhotellet med støtte for ASP - PHP(B) men med andre mangler vil ikke flytte domenenavnet til Ola til den nye tilbyderen da eier av domenet(A) må godkjenne flyttingen.

 

Ola skriker ut det er jeg som er eier , men ingen hører han , da det er første webhotelltilbyder (A)som står som eier , men de er som forsvunnet i jorden(konkurs) så Ola får ikke tak i noen på e-post.

 

 

For å korte ned historien så ender dette med at den populære siden til Ola mister gnisten da Ola ikke får brukt alle funksjonene på siden , firmaene som tilbød gode avtaler er gått ut på dato , firmaene ser rett og slett på Ola som litt "useriøs"

 

Så dette er noe man bør unngå , skal man tro Ola Nordmann sine ord..

 

I bedriftssammenhegn som baserer seg på web er et webhotell det samme som det å leie fysiske lokaler.

Men på ansvarssiden er webhotelltilbydere absolutt uten ansvar - kontra en som leier ut et fysisk rom.

 

Hvorfor finnes ikke det optimale webhotell ??

Og hvorfor er det så utrolig dårlig informasjon fra webhotell tilbydere ??

 

Det blir jo som en fysisk utleier som leier ut lokalet sitt til firmaet som opplyser at de har mye datautstyr og annet elektrisk som bruker mye strøm , når de kommer med flyttelasset viser det seg at det er ikke lagt opp elektriske ledninger i lokalet.

 

Hvem ville vunnet denne kampen i retten ?

Jo det er nok firmaet som ville leie.

 

Men med et webhotell er det alltid forbruker som taper ..

 

En vare(produkt) skal ha innholdsfortegnelse men dette gjelder tydeligvis ikke et webhotell.

 

 

Og tilslutt det var en påstand tatt fra luften , den om at Linux var mer hacker utsatt ;--)

Lenke til kommentar

Nå er jeg så utrolig lei av alle useriøse webhoster at jeg tror jeg gir opp. Er jo komplett umulig å finne noen som fungerer skikkelig. :wallbash:

 

Har nå prøvd nordkapp.net, numberonehost.no, servetheworld.no, webcode.no og ingen holder mål. Nordkapp.net holder vel egentlig mål, men er litt dyr.

 

Webcode.no holdt definitivt mål en stund, men så plutselig sluttet han å svare på e-post, og når er hele serveren nede.

 

Vurderer å flytte over til xmac.no - har jeg noen 30 dagers angrefrist når det gjelder webhoster? (vet servetheworld hadde, men har jeg det uansett, siden det er internett-handel?)

Lenke til kommentar
Nå er jeg så utrolig lei av alle useriøse webhoster at jeg tror jeg gir opp. Er jo komplett umulig å finne noen som fungerer skikkelig. :wallbash:

 

Har nå prøvd nordkapp.net, numberonehost.no, servetheworld.no, webcode.no og ingen holder mål. Nordkapp.net holder vel egentlig mål, men er litt dyr.

 

Webcode.no holdt definitivt mål en stund, men så plutselig sluttet han å svare på e-post, og når er hele serveren nede.

 

Vurderer å flytte over til xmac.no - har jeg noen 30 dagers angrefrist når det gjelder webhoster? (vet servetheworld hadde, men har jeg det uansett, siden det er internett-handel?)

Tja, jeg kan jo anbefale noen jeg har personlig erfaring med:

 

Pair- for de av oss som ikke leker butikk :thumbs:

Dixiesys - så bra som man kan forlange til den prisen. Jeg har brukt disse i over 2 år - aldri noen problemer. Nedetid blir varslet på forhånd. I tillegg er forumet deres i høyeste grad i live.

United Hosting - et ord: seriøst

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting. Hvis webhotell leverandøren jeg velger å bruke går på dunken, hva skjer med domenet mitt og hjemmesiden jeg har der?

Hei

Hvis webhotell tilbyderen går dunken , så kan det medføre litt problemer hvis en er uheldig.

 

Du kan sjekke ditt domene på blant annet www.xwhois.com

 

Er ditt domene ikke registrert på ditt navn men webhotell tilbyder kan det gi problemer.

 

Altså husk alltid å (be om) registrere domenet på ditt navn og ikke webhotell tilbyder.

 

Websidene man har på serveren(webhotell) bør en alltid ha lokal backup av , slik at den biten er grei.

Det er domenenavnet som kan skape kluss.

 

Nå er nettnemda vel nedlagt , forbrukerkontorene sier domener er ikke deres bord så da står en der som forbruker helt alene i dette makkverket av et marked.

 

Noen må få ryddet opp i dette makkverket av marked.

 

Mitt tips og triks er at man bombarderer webhotell tilbydere med spørsmål

1. Støtter dere ASP

2 Støtter dere PHP

3 Støtter dere MySql

4 Antall e-poster

5 osv

Husk å bare still 1 spørsmål pr e-post.

Kanskje da webhotell tilbydere klarer å fatte at de skal sette på en innholdsfortegnelse på sine webhotell.

 

Tenk hvis en som forbruker skulle oppleve det samme når en dro for å kjøpe bil ,

Har bilen airbag , ABS bremser ? Ja det har den sier selgeren

Forbruker hiver pengene på disken og sier jeg tar bilen , kommer å henter den i morgen.

 

Dagen etterpå når en kommer for å hente bilen , så stusser en på at det mangler vinduer , dekk , seter osv . Selger står med et lurt smil og sier den har jo airbag og ABS .

 

Slik er det jo med webhotell markedet , forbruker har alt på sin kappe , det er forbrukers plikt til å stille alle spørsmål .

Har webhotellet ditt har webhotellet datt , og glemmer en å spørre om noe så får en ta det på egen kappe.

 

Hvor er logikken i dette svindleriet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...