Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal legge ut en hjemmeside


Anbefalte innlegg

Skal nå legge ut min fars internettside. Den er for et firma, og jeg har ordnet med domene (.no)

 

Men faderen er så klart for kjip til å betale Mimer 200 kroner måneden for at siden skal ligge på nettet. Webhost tror jeg de kalte det. Så mitt spørsmål er: Finnes det gratis eller billigere alternativer?

Skal også bestille meg ADSL og da får jeg med så og så mye hjemmesideplass. Men kan den brukes til å legge ut denne siden med .no eller får jeg da et eget domenenavn som f.eks @bluecom.net eller lignende på slutten av navnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra det du beskriver er bare domenet registrert, og ingen lagringsplass. Da vil du jo kunne registrere deg på en hvilken som helst server (?) og legge filene opp på den, for så å stille inn domenet på at filene faktisk ligger på den og den URL-en...

 

Uten at jeg har altfor mye greie på domener, da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

200 kr i mnd var jo grisedyrt. Sjekk nordichosting.com, de har forskjellige tilbud.

 

Dersom du har under 10MB tar de 399,- for domenet og webhotell i året. Jeg har 200MB-løsningen og er knallfornøyd :)

 

Jeg har tidligere benyttet WebDeal, men STYR UNNA, de er ikke spes. seriøse.

 

Evt. sett opp din egen server når du får fastlinje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jeg hadde 3-4 domener hos de, og de hadde treig kundeservice. Når jeg skulle bytte til en annen registrar og overføre domenet, kunne ikke WebDeal reglene for overføring, og det ble 3-4 uker med korrespondanse frem og tilbake. Tilslutt måtte min nye registrar gå inn å forklare de i detalj hva de skulle gjøre.

 

Når hostmaster endelig skjønte at hun ikke kunne jobben sin, så måtte sjefen, som var på ferie i Mexico, signere noen papirer (!) for at jeg skulle få overført domenet mitt. Det hadde jo vært smart om de som var på jobb hadde myndighet til å utføre den jobben de var satt til å gjøre.

 

Det var utrolig lett å få registrert domener hos de, men det var det eneste som var lett.

 

Support-avdelingen der er nærmest ikke-eksisterende, og hostmaster kan ikke jobben sin, og ikke norsk heller. Andre leverandører, som nordichosting, er billigere og har langt bedre kundeservice.

 

Håpløs bedrift.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Webdeal ganske ofte for sider jeg lager.

(har vel registrert 20-25 domener hos de)

 

For vanlige websider (php, mysql) er de helt topp, billige og greie. Veldig god support har de også.

 

Skal du ha sider uten php/mysql så får du det vel for 17 kroner pr måned .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg bruker Webdeal ganske ofte for sider jeg lager.

(har vel registrert 20-25 domener hos de)

 

For vanlige websider (php, mysql) er de helt topp, billige og greie. Veldig god support har de også.

 

Skal du ha sider uten php/mysql så får du det vel for 17 kroner pr måned .

Joda, men de tar 399,- i året for domenet. Så skal du betale 17,- pluss moms pr. mnd, pluss faktureringsgebyr ++. Tilsammen havner man på 791,- pr. år, og det er alt for dyrt, IMHO.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Jeg får slenge inn en anbefaling jeg også da.

 

www.domenetorget.net

Alle features, php, perl, mysql, webmail osv osv.

Veldig billig (100Meg, inkl. domene til 20kr/mnd, fra 15 kr/mnd hvis du allerede har domene)

Ubegrenset email, subdomener mm.

Meget god support og hjelp.

bra oppetid.

 

 

Jeg har vært en veldig fornøyd kunde hos domenetorget i noen måneder.

Hvis du skriver vervekoden "524" i "Message"-rubrikken når du bestiller, får du første måneden til halv pris, og jeg får også litt gratis tid

Men jeg anbefaler dem (og bruker dem) fordi de leverer et meget godt produkt til en meget gunstig pris.

Lenke til kommentar

www.servetheworld.com

 

Absolutt å anbefale.

500mb plass, 79kr mnd, og hvis du bestemmer deg for å betale med kort så får du 200Mb gratis i tilleg.

 

Ellers bruker de selv(3uker nå) og er veldig fornøyd så langt,Billige, raske og du får mye mye for pengene hos de..

Når det gjelder registrering av domene så tok det vel underkant av 12 timer fra jeg bestilte til den var oppe;)

 

Slå den :thumbs:

Lenke til kommentar
200 kr i mnd var jo grisedyrt. Sjekk nordichosting.com, de har forskjellige tilbud.

 

Dersom du har under 10MB tar de 399,- for domenet og webhotell i året. Jeg har 200MB-løsningen og er knallfornøyd :)

 

Jeg har tidligere benyttet WebDeal, men STYR UNNA, de er ikke spes. seriøse.

 

Evt. sett opp din egen server når du får fastlinje.

 

Nordic hosting? De solgte meg en pakke på QXL og skaffet meg et lass problemer på kjøpet. Gav opp før halve brukstiden var gått, for jeg fikk aldri opp siten min og de var alt annet enn villige til å hjelpe (jeg henvendte meg høflig til dem, og de sluttet helt å svare meg etterhvert).

 

NB! 3 uker er ingenting, du må bruke en slik tjeneste adskillig lengre enn det før du kan danne deg en mening om produktet. Kundeservice er alfa og omega for min del, det er UTROLIG VIKTIG. Si for eksempel at du må ha installert noen scripts på serversiden, som du selv ikke kan gjøre. Da må du kontakte kundeservicen og be dem gjøre det. Om de da er trege, kan det gjerne gå et par uker, ikke sant. Veldig moro? Nei.

 

De billigste tjenestene er også ofte de verste, fordi de sparer inn penger her og der, og kundeservice er nesten alltid en av postene et hvilket som helst firma kutter ned på først for å spare penger. Ihvertfall har jeg inntrykk av det, uansett om det gjelder webhosting, spill eller andre produkter.

 

Hopp aldri på en deal som virker bra uten å undersøke firmaet først. Tror jeg har lært den leksen etter flere tabber.

 

NB!

 

Til Nordic Hosting's forsvar må nevnes at de flyttet til nye servere da problemene oppsto. Men det hjelper jo lite når de aldri ordnet opp i at jeg ikke fikk kontakt med serveren eller noe, og at de sluttet å svare meg etter noen henvendelser. De er ihvertfall etablert.

 

Uansett, sjekk alltid norske webhost selskap ved Brønnøysund registret før du kjøper slike pakker av dem. Det kan vise seg å bli en dyrkjøpt erfaring.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
500mb plass, 79kr mnd, og hvis du bestemmer deg for å betale med kort så får du 200Mb gratis i tilleg.

 

Slå den :thumbs:

Vel, på domenetorget.net får du 750 MB (11,5 GB båndbredde/mnd) for 50kr i måneden, domene inkludert.

 

Eller 1000MB til 60,- eller 1500MB til 90,-.

Lenke til kommentar

Tenk litt på hvor fort de gigabytene ryker når du legger opp noen store filer (demoer og slikt). Jeg skal love deg at du raskt kan få noen sviende regninger for overbruk av båndbredde.

 

Det er også veldig viktig å sjekke: HVOR MYE det koster for overskytende båndbredde. Prisene varierer veldig, så vær OBS! på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...