Gå til innhold

WEbshop..


Anbefalte innlegg

heisann..

Lurer på å starte et webshop hvor jeg skal selge diverse varer..

Det jeg lurer på om det noen som vet:

Hvordan er det med betaling via kontonr eller kredittkort..

Hvordan få det istand?

 

Grit nok å levere varer på oppkrav men det er ikke like enkelt og ikke alle liker det..

Enklest å ta betalt med kort..

 

Noen som kan forklare hvordan få det til osv..

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke spørt deg om det virker seriøst eller ikke.

har du ikke noe å bidra med så hold heller kjeft..forum er for de som trenger eller vil hjelpe noen..

 

Om hvor seriøst det er osv er opp til meg å få til..

Som sagt vurderer jeg å kanskje starte en webshop og dermed prøver jeg å samle litt info før jeg bestemmer meg om jeg skal gjøre det eller ikke.

 

Noe mer du lurte på`?

eller har du ingen flere av de lure komentarene dine på lager..??

 

Hvor kan jeg eventuelt gå for å finen info om slike ting, webshop, betalinger, eventuelt kjøpe en webshop mal istedet for progge min egen..

 

All hjelp ønskes velkommern:)

Lenke til kommentar

Betalink med kort blir vel enten med VISA eller mc/ec

Mener å ha lest et sted at VISA koster deg 10 000 i året å tilby, samt fast en betalingsavgift...

 

Alternativer til oppkrav er forhåndsbetaling med giro (virker litt useriøst spør du meg), eller nettbasert betaling, som paypal.

 

Er du seriøs på ideen din og tror den kan slå an så anbefaler jeg deg å titte på mamut sin løsning. Der får du alt fra CRM (kundebehandling) til webshopsystemer og økonomisystemer, og kan sy sammen din egne pakke. Ja det koster litt, men det blir mye bedre + at du har et OK navn i ryggen

Lenke til kommentar

En som quoter Londo Mollari burde ikke komme å snakke om seriøsitet.....

 

Jeg har vært inne på tanken selv med en kompis, vi registrerte et firma, domene, og satt opp en webshop som funker.... Der stoppet det desverre, men tiden vil vise.

 

Oppkrav er det beste i mine øyne. Kunden slipper å betale penger før varene er kommet, og det er enklere å holde oversikt på innkommende betalinger til en hver tid. Med oppkrav slipper man en del kontosjekking for å være sikker på at pengene er kommet inn.

 

Pay Pal er en dårlig løsning. Kan ta mange dager før du får *lastet ned * pengene til din konto.

 

Dersom du bare er en person som driver med dette, så er oppkrav best. Jeg tror kundene dine også føler det tryggest å betale i en kasse enn online med kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
En som quoter Londo Mollari burde ikke komme å snakke om seriøsitet.....

(snip)

 

The avalanche has started, and it is too late for the pebbles to vote :)

Lenke til kommentar

jeg og kompis har tenkt på dette og utforsker mulighetene for dette nå

 

Han kom med ideen, elelr foreslo dette for meg ihvertfall da..

 

Han er utenlandsk og har snakket med noen platekompaniene som holder på med musikk der han er fra og tanken hans er slik:

 

Han fikk en gunstig avtale med de som har autorrettighetene til musikken og har tenkt å sette opp en webshop hvor kunden skal kunne enten bestille cd-ene fra webben, hvor de får dem tilsent hjem: da er det greit med postoppkrav, det er den beste løsningen også syns jeg. Da får kunden varen straks han betaler for den

 

Men så har han også tenkt på å la kundene Laste ned musikken fra webserveren, at etter at de har betalt en viss sum at de får tilgang til det og det albumet i en viss periode og laste de ned selv. Grunnen til dette er jo at de fleste har brennere hjemme også blir det billigere for kunden å laste ned selv(betaler mindre per album) enne å få cd-ene tilsendt i posten(slipper frakt også)..

Da får selvsagt han som sitter med autorrettigheten også en viss sum per kjøpt/nedlastet Album , alt ettersom den avtalen som blir inngått!

 

Det er her eventuell betaling med kort/terminal ville komme inn i bildet..

Derfor har jeg lyst å finne litt mer ut om det

 

Men må nok snakke med visa/banken om det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
jeg har ikke spørt deg om det virker seriøst eller ikke.

har du ikke noe å bidra med så hold heller kjeft..forum er for de som trenger eller vil hjelpe noen..

 

Om hvor seriøst det er osv er opp til meg å få til..

Som sagt vurderer jeg å kanskje starte en webshop og dermed prøver jeg å samle litt info før jeg bestemmer meg om jeg skal gjøre det eller ikke.

 

Noe mer du lurte på`?

eller har du ingen flere av de lure komentarene dine på lager..??

 

Hvor kan jeg eventuelt gå for å finen info om slike ting, webshop, betalinger, eventuelt kjøpe en webshop mal istedet for progge min egen..

 

All hjelp ønskes velkommern:)

Med de svarene, og den innstillingen, lukter det en ny 14-tiss shop lang vei, med svindel høyt oppe på dagsordenen. IMHO.

 

Om det er noe mer jeg lurte på? Ja. Hva har du tenkt å kalle foretaket, så jeg kan holde meg unna? Og du kan kanskje utdype begrepet "autorrettighetene"?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
slike som deg, for å ikke synke på nivået ditt *****, gjør ikke dette forumet bedre.

 

jekk deg ned

Men dersom det er så bra, og det er så seriøst, burde du vel kunne si det?

 

Eller?

Lenke til kommentar
slike som deg, for å ikke synke på nivået ditt *****, gjør ikke dette forumet bedre.

 

jekk deg ned

Men dersom det er så bra, og det er så seriøst, burde du vel kunne si det?

 

Eller?

Kanskje du er ein domenepirat som er ute etter å stjele navnet?

 

Uansett er det vel mykje arbeid igjen før butikken er leveringsklar, så navnet er

nok ikkje det viktigaste no.

 

Økonomi er imidlertid ein viktig faktor når ein vurderar å starte butikk, så det er

ganske naturlig å undersøke dette først.

 

Sidan mange seriøse nettbutikkar ikkje har VISA støtte så er det sikkert for dyrt.

 

 

Ein god ide er første skritt på vegen til å verte millionær.

 

 

 

 

Bent

Lenke til kommentar

For betalingsløsning med Visa/Mastercard, sjekk ut www.cardia.no , billig og BRA!

For ferdiglagde webshoper, ta en titt på Zen-cart.com eller søk litt på nettet..

Skal du la kundene laste ned musikken, vil dette, avhengig av kundemasse, kunne bruke MYE båndbredde. Dere vil være avhengig av raske servere med veldig raskt nett, noe som koster VEELDIG mye!

 

Hvordan budsjett har dere?

Lenke til kommentar

Som sagt, han la frem ideen og jeg det hørtes interessant ut

 

Når det gjelder navn, budsjett og slikt har det ikke kommet frem enda..

Han la frem ideen for meg igår.

 

Budsjettet er ikke klart enda for må først finne ut hva som trengs , grave litt mer osv.

 

Det jeg gjør nå er prøver å finne ut hva jeg trenger, eventuelle løsninger, teknologi osv.

 

Nå det gjelder nedlastings å krever det en veldig god forbindelse så klart

 

Å investere i en server er greit nok men det som koster er å ha sikkelig brebånd tilknytning og ikke minst å ha tilgang til den i det hele tatt.

Tror at det blir lit vanskelig, hadde vært mye lettere (ang forbindelse) å gjøre dette fra sverige)..billige linjer og sikkelig bredbånd.

 

Og for han tufsen der oppe"Serpensis" hadde gjerne kommet ut med firmaet hadde jeg hatt det..hvis du leser litt mer nøye så vil du kanskje også kunne se at jeg ikke har kommet så langt..Ideen har nettopp falt i hodet på meg! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Neida, jeg er ingen domenehai, jeg har 1 og det holder.

 

Men når personer kommer brasende med begreper de ikke kan forklare, og tynne forklaringer på hvor de får varene fra, blir man litt mistenksom. Store firmaer, som har rettighetene, og tillatelse, til å selge denne typen varer, har rutiner og innsikt nok til å vite hvordan man gjør slikt.

 

Hvordan skal 1 person kunne konkurrere med kjeder som Free Record Shop eller Akers Mic dersom de skaffer varer i små kvanta på lovlig måte? Det koster i tillegg endel å ha slike betalingsløsninger. Seriøse aktører kontakter sakfører, eller statlige organer som gir retningslinjer og informasjon om oppstart av firma, de poster ikke på et webboard hvor Jay Random kan svare.

 

Å tilby musikk for nedlasting mot betaling, når man ikke vet hvordan betalingsløsninger fungerer, høres meget suspekt ut, som om noen setter opp en mp3-server og tar betalt for piratkopiert musikk.

 

Når personen i tillegg blir forbannet når jeg spør om hva "autorettigheter" betyr, et begrep utav intet, virker det ihvertfall som han har noe å skjule.

 

Domenehai? Nei. Fornuftig skeptisk? Ja.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Du kan ihvertfall bare droppe ideen om at kundene skal kunne laste ned musikken selv ihvertfall. Her setter plateselskapene så store begrensninger på viderekopiering/hvor lenge du skal kunne spille av musikken at det for deg vil være et uoverkommelig arbeide, i tillegg til at jeg tviler på at du innehar den tekniske kompetansen til dette. Og for å ikke snakke om at et plateselskap noensinne vil la et enmannsforetak styre noe slikt. :wallbash:

Lenke til kommentar

frekk yepp!

 

Autorettigheter : rettighetene til de er eiere av varen, denne gangen musikken. Og da går kontrakten ut på at de gir deg tillatelsen til å selge musikken deres og tjene på den så lenge de får en del av den kaka. Hvor stor kakebit det er snakk om kommer partene til enighet om før noe som helst blir solgt.

 

Konkurere med Akersmic osv, har ikke tenkt å gjøre det, tviler på at det lar seg gjøre uten veldig store investeringer heller men hvis du går inn på sidene deres og søker litt på diverse musikk da: LA oss for eks ta Albansk, pakistansk , tyrkisk musikk osv..finner du noe av det der?Hvis ja, så er veldig veldig lite og det er der vi kommer inn i bildet. Begynne med et land, som kameraten er fra og hvis det går bedre hvorfor ikke tvide til flere?

Og Det er en del firmaer i Tyskland som driver med sånt men så ggodt som ingen(hvis noen) i Skandinavia som selger utenlandmusikk via nett. De finner du kun i butikker som utlendningene holder.

 

Når det gjelder betalingsløsningen og laste ned musikk, les litt bedre..

Dette er en ide, har verken begynt å implementere den eller har bestemt meg for å gjennomføre den. Hvordan skal jeg kunne finne ut om noe, dette tilgfellet betalingsløsninger hvis jeg ikke spør?Lenger opp har jeg fått noen gode hint som jeg kan gå utifra...og er langt bedre på vei nå enn det jeg var da jeg skrev inlegget

 

TAKKER OG BUKKER:)

 

Men du "Serpensis" du er vel så flink og kan alt at for din del er det bare å komme på en ide og vips, så er den oppe og går...uten å trenge spørre, grave og finne ut av ting???

 

Kanskje jeg skulle ansatt deg som konsulent siden du er allvitende???

 

Se å skjerpe deg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Se å skjerpe deg

Hvorfor det? Fordi noen stiller spørsmål?

 

Autorettigheter? Kreativ ordbruk, men opphavsrettigheter er mer korrekt. Et lite søk på autorettigheter gir NULL TREFF. Resultat av google søk.

 

Du underbygger stadig at du har noe å skjule.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

jeg har noe å skjule?

Javel, tro hva du vil.

 

Men du skjuler ihvertfall ikke at du er utrolig irriterende..

Dette er et forum for de som trenger hjelp..

Hvis admin syns at det er noe kriminelt eller forbudt i forhold til reglene av forumet så kan de bare stenge denne tråden og hvis du ikke har mye fornuftig å si, dvs i forhold til Topic så la heller være å si det..

 

JEg var ute etter hjelp ikke ute etter skepsisen din og plagiat..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...