Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP server i skapet med remote desktop


Anbefalte innlegg

Hmm. Merkelig ingen har nevnt slackware + glftpd..

 

Finnes nesten ikke noe mer stabilt.

 

For remote logon bruk ssh.

Du er faktisk den første i hele tråden jeg støtter i denne saken :)

Første gang jeg satte opp server, tenkte jeg å bruke win seff. Men så var det en kamerat som sa jeg burde teste linux. Fikk da slack 7.1 av han, installerte, og leste noen manualler og howto's på nettet. Voilà. Server'n var ferdig på under timen! (eks. installasjon).

 

1. Last ned slack på http://www.slackware.com/

2. Brenn på cd

3. Installer

4. Konfigurer (guildftpd som ftp-server)

5. Ferdig!

 

Fjernstyring gjøres så via SSH, eller via Webmin hvis du vil ha det grafisk.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke sette opp en linux, bruker selv Clarkconnect instalasjon tar ca 15 min. Etter instalasjon så går alt på fjernstyring, web grensesnitt for det meste av config, eller ssh dersom en vil knot litt med text basert config.

 

Den kan settes opp som gateway, ruter, dhcp server ++ eller som standalone.

Har selv en mysql php server, en ftp server og en gateway ruter, firewall, imap, webmail ++.

 

Kjørte den først på en gammel PPro 200, og satte inn et billig Sunway IDE kontroller, kobla til en 1.2GB disk samt jeg hadde en 60GB ntfs disk.

Måtte patch kjernen for å få lesing av ntfs, kjører nå LMV, og ext3 filsystem.

Anbefaler å sette inn ny disk og formatere den med ext3, for så å legge over data.

Bruker Samba til å overføre filer gjennom netverket, deler mapper rett fra web grensesnittet, jeg har satt opp bruker inlogging på netverks deling så en må logge seg inn når en trenger filer men det er pga jeg bruker den mye på lan.

Det er ProFTPD som ligger inne som standard og den fungerer utmerket til mitt bruk, jeg bruker en annen port en standard oppset og det er greit å sette opp.

 

Clarkconnect er gratis for hjemmebruk og du får med dns adresse som

ditnavn.pointclar.net

 

Anbefales på det varmeste min ftp server har nå 400GB med disk plass, Gbit netverk på lokalnettet og har aldir hatt en krasj. Mitt maskin har ikke så høy oppedit pga at jeg setter inn flere og flere disker rett som det er, men har en mysql server på jobb og den har vært oppe i over 1 år nå, satte den opp i Februar i fjor.

 

Lykke til, men følte jeg måtte si litt om linux, det var jo omtrent bare windows som var nevnt her og da må du jo enten kjøpe en dyr lisens eller køre pirat programvare. :devil:

Lenke til kommentar

Kjører en liten ftp\fil server i nettverk her hjemme.

Dette er en dell p3 500 med 256bm ram.

Os jeg valgte er win xp pro.

Bruker den innebygde klienten i xp til fjærnstyring.

Alle hd'ne er delt til de andre pc'ene jeg har.

Har ingen problemer med mitt oppsett.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke den innebygde remote control greia i XP/2k3 er noe særli, du får jo ikke opp samme bilde som på skjermen...

Ikke samtidig nei, men poenget er vel her at det ikke er noe skjerm tilkoblet.

RealVNC gjør at du får opp skjermbildet til den andre maskinen, og du ser umiddelbart endringene hvis det er koplet til en skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...