Gå til innhold

vannkjøling!


Anbefalte innlegg

heisann! jeg har lenge tenkt og kjøpe meg vannkjøling. nå har jeg kommet fram til en god del produkter si gjerne ifra om det er noe jeg mangler og om jeg kan spare inn på noe. den magiske grensen på penger går på 3500kr. her er liste:

 

Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe. microplex. 455.ookr

Fester, vibrasjonsisolerende for eheim pomper microplex. 59.ookr

Slangenippel, messing, 1/4"BSPx1/2"ID. microplex. 31.ookr

Slangenippel, messing, 3/8"BSPx1/2"ID. microplex. 38.ookr

Danger Den Maze RBX AMD. netconnection. 695.ookr

HW-Labs Black Ice Extreme 2. netconnection. 895.ookr

Tygon R-3603 slange. 2meter. netconnection. 260.ookr

Slangeklemmer i plast for silikon. netconnection. 8*15.ookr

NC Bay reservoir dual. netconnection. 375.ookr

Zerex racing coolant. netconnection. 75.ookr

 

er det noe jeg mangler eller bør bytte ut her?

vifter har jeg fra før.

 

mottar alle svar med takk :D

 

 

Fa^Xe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk at radiatoren du har valgt (som forresten er drit bra) bruker 1/2" ID slanger... med mindre du VIL ha tygon slanger så burde du kjøpe dem på microplex... der er de mye billigere... sparer vel 150 kr eller no.... der koster de ca 22 kr meteren...

 

hva skal du med et reservoar som tar opp 2 5,25" plasser?? tenkens eneste funksjon er å gi pumpa en jevn tilgang til vann og til fill and bleed av systemet..

siden reservoarene/tankene fra netconnection bare kommer med 1/2" nippler ville jeg fåreslå å koble komponentene i denne rekkefølgen:

 

pumpe--cpu--radiator--tank--pumpe

 

kobler du dem i denne rekkefølgen slipper du nemmelig å ha mange overganger fra 3/8" slanger til 1/2" slanger... dette tar også litt plass som du heller kunne brukt til å bøye slangene som du vil :)

 

du skal bare kjøle CPU?

 

har du kjølepasta? jeg anbefaller artic silver 5...

Lenke til kommentar
husk at radiatoren du har valgt (som forresten er drit bra) bruker 1/2" ID slanger... med mindre du VIL ha tygon slanger så burde du kjøpe dem på microplex... der er de mye billigere... sparer vel 150 kr eller no.... der koster de ca 22 kr meteren... 

 

hva skal du med et reservoar som tar opp 2 5,25" plasser?? tenkens eneste funksjon er å gi pumpa en jevn tilgang til vann og til fill and bleed av systemet..

siden reservoarene/tankene fra netconnection bare kommer med 1/2" nippler ville jeg fåreslå å koble komponentene i denne rekkefølgen:

 

pumpe--cpu--radiator--tank--pumpe

 

kobler du dem i denne rekkefølgen slipper du nemmelig å ha mange overganger fra 3/8" slanger til 1/2" slanger... dette tar også litt plass som du heller kunne brukt til å bøye slangene som du vil :)

 

du skal bare kjøle CPU?

 

har du kjølepasta? jeg anbefaller artic silver 5...

jeg har 9 5,25 brønner ledig. hadde vært greit og brukt opp noen. også koster den bare ca 25 kr mere enn den andre som bruker bare en 5,25 brønn.

er slangene på microplex tygon? eller trenger jeg egentlig tygon slanger? jeg skal bare kjøle cpu og etterhvert kjøpe nb og gpu kjøler. takk for tipset om kjøle pasta. tenker jeg tar med en sånn en i samme slengen :D takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
husk at radiatoren du har valgt (som forresten er drit bra) bruker 1/2" ID slanger... med mindre du VIL ha tygon slanger så burde du kjøpe dem på microplex... der er de mye billigere... sparer vel 150 kr eller no.... der koster de ca 22 kr meteren...

 

hva skal du med et reservoar som tar opp 2 5,25" plasser?? tenkens eneste funksjon er å gi pumpa en jevn tilgang til vann og til fill and bleed av systemet..

siden reservoarene/tankene fra netconnection bare kommer med 1/2" nippler ville jeg fåreslå å koble komponentene i denne rekkefølgen:

 

pumpe--cpu--radiator--tank--pumpe

 

kobler du dem i denne rekkefølgen slipper du nemmelig å ha mange overganger fra 3/8" slanger til 1/2" slanger... dette tar også litt plass som du heller kunne brukt til å bøye slangene som du vil :)

 

du skal bare kjøle CPU?

 

har du kjølepasta? jeg anbefaller artic silver 5...

Hele systemet hans er 1/2" ID da men men ;)

 

Beste rekkefølgen er:

 

Tank-Pumpe-Radiator-CPU-Tank

Lenke til kommentar

Jeg ville ehller investert i kjøling på skjermkortet fremfor northbridgen.

 

Kjøper du en zalman northbridge ribbe (den blå høye) og setter en 80mm vifte på 7 volt som blåser på denne får du lavere temperaturer en det du får ved bruk av vannkjøling.

 

På mitt system blir det i hvert fall slik.

Prosessor=43

Northbridge=34

 

Så hadde vannet gått fra prosessor og til northbridge ville tempen vært høyere.

 

På mitt aopen hk var det en ganske stor aluminiumsribbe fra før så gadd ikke ta bort. Kjøler bra nok uansett.

 

http://aaseboe.com/Bilder/data/hele.jpg mitt system ser du her.

 

kjøler skjermkort og prosessor. En enkel innovatek raddis i taket. Tank bak på kassa

Lenke til kommentar

nå ser det ut som om jeg får kjøpt en brukt eheim 1250 og. sparer noen kroner der :D

jeg trur ikke jeg skal ha meg en gpu block nå. har et gammelt gf 4 ti 4200 som jeg ikke trenger noe særlig kjøling til. satser heller på en nb da. hvis jeg har rå da :yes:

Endret av Fa^Xe
Lenke til kommentar

min personlige erfaring er at jeg angra stort på å ikke kjøpe kjøling til NB med en gang..

 

Når du fjerner prosessorviften fjerner du også mye av luftflyten i kabinettet, no som fører til dårligere kjøling av området med NB.. Så hvis du har et hovedkort med en passiv kjøleribbe(uten vifte) der så kan du få problemer på varme dager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...