Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen anbefalinger til literatur hvor jeg kan lære meg hvordan VB fungerer sammen med Excel, for å lage macroer i.

 

Skal importere flat-filer inn i excel-ark, sortere dem rundt og lagre dem som excel-filer.

 

Min ekspertise så langt strekker seg til å bruke "opptaks-funksjonen" i Excel, slik at Excel automatisk lager den macroen i VB for meg. Men nå blir det rett og slett for store formler å lage på den måten, og da må jeg gjøre det manuelt i VB, noe jeg trenger hjelp til.

 

Finnes det noe litteratur rundt dette (om Excel og VB) som kan anbefales?

 

Er ikke så godt kjent med VB, men har vært mye borti JCL og Easytrive, slik at jeg ihvertfall klarer å lese kildekode uten store problemer.

 

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...