Gå til innhold

Alfabetisk ordliste i Office(ikke stave ctrl)

larsr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skriver en rapport til ett prosjekt, der er det endel fremedord og jeg må derfor ha ei ordliste eller appendix på slutten av dokumentet. Finnes det en enkel måte å lage en slik ordliste på?

Jeg ser for meg å merke ordet for så å få opp en boks hvor jeg kan skrive betydningen av dette ordet for at det så plaseres på ønsket plass i dokumentet. Eller noe lignede som dette.

---LaRS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk etter "stikkordregister" i words hjelpefunksjon og du vil finne et godt verktøy til slike funksjoner. Her kan du legge inn både oversettelser/forklaringer og ev. henvisninger til andre steder i dokumentet.

Skrevet

Hei...

Fikk det til...

Jeg måtte ha vært full når jeg prøvde det der forrige gang... Nå gikk det greit!!

De er ikke alltid like lett å forstå den hjelp funksjonen, når den i tillegg står på engelsk!!

Takker for hjelpa!!

---LaRS

Skrevet (endret)
Fikk det til...

Jeg måtte ha vært full når jeg prøvde det der forrige gang... Nå gikk det greit!!

De er ikke alltid like lett å forstå den hjelp funksjonen, når den i tillegg står på engelsk!!

Fint at det funket, og med engelsk hjelp er det ikke sikkert jeg hadde funnet det heller :-)

Synes det er hyggelig med tilbakemeldinger, spesielt om ting funker, så takk for det! :thumbs:

Endret av trn100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...