Gå til innhold

Adobe Premiere Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Dersom du gjør nøyaktig det som er forklart her i denne tråden, skal det funke. Hvis ikke er det enten du som har gjort en feil i prosedyren, eller så har jeg missforstått problemet ditt totalt.

 

Og uansett om du har kjøpt Premiere eller ikke (hvordan du skaffer deg programmer legger jeg meg ikke opp i) så finnes det en hjelpefil. Du trykker ganske enkelt på "help" menyen øverst, og der kan du velge mellom "search", "index" og etteleraent annet tror jeg. (husker ikke helt nøyaktig)

Leter du godt i denne helpfilen, mener jeg bestemt at du burde finne det du leter etter.

Lenke til kommentar

ja mne den hjelpe fila er på engelsk og som sagt kan jeg "IKKE" engelsk

kan jo engelsk men ikke nok til å skjønne den som står der....

okey det jeg har gjort er å prøvd og trekke "effekten" ned i timelinen på klippet jeg vil at skla fade ut, inn eller over i et annet klipp. trykket ENTER for å rendre. har så gått inn på effekt control men ser ingen effekt der. hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

For det første: du har forferdelig slapt språk, du KAN bruke ett ekstra minutt på å rette opp typoer sånn at det ikke blir så forferdelig anstrengende å lese.

 

For det andre: hva VENTER du vi skal svare på et spørsmål som: "hjelp! Jeg veit ikke noen ting om Premiere, HJELP!" ?

 

For det tredje: Mange andre har lært seg å bruke Premiere på egen hånd, så du klarer det hvis du VIL. Det tar noen år å bli en OK klipper, så du kan ikke forvente å beherske alt med en gang.

 

Jeg er krass fordi jeg syntes dette ble en dustete tråd.

 

edit: så ikke nest siste posten din... Du må også MERKE klippet med effekten for å se det i effect control. Det er nesten en selvfølge.... Dersom du ikke ser det da har det skjedd noe feil en plass.

Endret av Ursa
Lenke til kommentar

Denne tråden er over grensen:

@ Beatnik: joa gjør sikkert dey. vis man kjøper det...

 

Viser til retningslinjene for forumet:

Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"?

 

 

Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale :no:

 

Anbefales stengt!

Endret av SoftLaughBrush
Lenke til kommentar

For det første kan du skjerpe språket ditt..

 

Hvis du skal ha overgang mellom to klipp må programmet ha noe noe film å lage den med. Pass på når du legger klippene på timelinen at endene som kommer mot hverandre er kuttet ned ca like lenge som du vil ha overgangen. Dra så en ønsket transition ned og legg den mellom klippene. Klikk på transitionen og bruk effect controls til å finfustere.

 

Hvis du skal fade ut. Klikk på klippet, gå i effect controlls og still ned opacity. Klikk på trkanten som peker til høyre. Lag en keyframe der du vil begynne som står på 100 og en keyframe på 0 der du vil at det skal være fadet ut.

 

Keyframe lager du ved å trykke på firkanten mellom de to trekantene.

 

Jeg vil definitivt anbefale deg å kjøpe en bok om du skal holde på litt. Dette er tross alt det enkleste som du kan gjøre i Premier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...