Tåkelys Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA. Den er det ikke noe som helst lyd av, når den ikke jobber. Altså helt umulig å høre den. Men når den jobber, er det en svak "knatre" lyd. Den er godt hørbar, men ikke høy/sjenerende på noen som helst måte.
ahpadt Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Noen som kan anbefale noen raske og stillegående IDE disker? Har nå er 120gb Hitachi Dekstar, men syns den bråker litt. Hadde IBM Dekstar en gang i tiden, men synes å huske den var ganske stille, så trodde de skulle følge de samme fotsporene... eller er det kanskje kabinettet mitt som er dårlig isolert? Har et Chieftec Dragon midi-tower... Dessuten syns jeg den orginale viften til P4 båker! Last ned IBM featuretool og jeg lover deg at disken din blir stille som en mus. All knatringen blir vekke.. Det er alt for mange som ikke vet om slike tweaks og kaller disker bråkete. Seagate har feks Quiet seek på. Dette gjør at de er stilt inn på en mer stille søkemetode orginalt. Vet du om noe til WD?
martinal Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 Hvor kresen er du på stillhet? For 7200.7 serien er ikke hundre prosent lydløs. Kan bare være vanlig driftsstøy du hører. Jeg ønsker jo en stille pc, men det er ikke lydnivået jeg reagerer på, mer typen lyd. Har aldri hørt noe lignende fra en pc før. Viftestøyen fra cpu- og strømforsyningsviftene er et par hakk høyere, og er det som dominerer. Det er altså ikke en jevn during, men varierende volum over en ca 8-sekunders periode. Det har heller ikke noe med bruk av disken å gjøre, for lyden var der før jeg partisjonerte og formaterte den. Så jeg skjønner ikke helt hva det kan være. (Kanskje det ikke er disken, kanskje jeg tukla med noe annet da jeg innstallerte den... Skal sjekke litt nøyere om det kan være tilfelle.)
Tjohei Skrevet 2. april 2004 Skrevet 2. april 2004 (Kanskje det ikke er disken, kanskje jeg tukla med noe annet da jeg innstallerte den...Skal sjekke litt nøyere om det kan være tilfelle.) Den beste måten å sjekke det på, er å boote maskinen og gå inn i bios. Så napper du ut strømkabelen til disken, og så kan du høre forskjellen. Ellers kan det du beskriver høres litt kjent ut. Virker egetlig litt sånn med maskinene vi har på jobben. Der er det en hvinelyd som svinger forsiktig i styrke, 3-4 sekunder mellom toppene. Vet ikke om det er et faretegn, men...
CFD Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Samsung5400 RPM disker er meget lydsvake. Jeg har 4slike disker i serveren min og de står som 2x Raid0 arrays. SINGLE disk uten raid http://home.no/stlover/samsung%20disker/1x160.jpg 2x 160 i raid http://home.no/stlover/samsung%20disker/hd...me%20kabel).jpg http://home.no/stlover/180gxp/IBM%20laget%...20med%20via.jpg IBM 180gxp kan anbefales. De er stille og fine. Ogsaa meget raske som du ser pa bildet over Hitachi 250k har jeg ikke proevd ,men lest mye bra om. SR liker dem visst ogsaa og det er jo god grunn til og velge de. Men raptor 74gig skal jo ogsaa vaere stille selvom jeg ikke har hort en slik over lengere perioder. har hoert endel slike ,men da har det vaert saa mange andre lydkilder at jeg ikke har hoert disken i det hele tatt.. Konklusjonen faar bli at 1u servere bruker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå