Gå til innhold

Trenger hjelp til en effekt.


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til en fiffig effekt jeg prøver å få til. Jeg har Premiere 6.0, after effects 5.0 og alamdv2.

 

Jeg prøver å få til en effekt som det virker som om du står inne på et mørkt rom, og noen streifer over ansiktet ditt med en lommelykt. Skjønner dere? Om ikke en lommelykt, så en eller annen lyskilde som gradvis lyser opp litt av ansiktet ditt. Når lyset er på ansiktet, skal det være gradvis mer "blur"-ete utover mot kantene...

 

Dårlig forklaring??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det beste er jo å være i et mørkt rom å ha en lommelykt som du kan panorere over fjeset til personen :)

 

Ellers kan du også gjøre det i Premiere 6, lag en Gråtone matte, der du har hvitt i midten og gradvis mer svart ut mot kanten slik du vil ha det. Så kan du legge til en "black matte" i premiere og velge "transparency" på denne.

 

her velger du "alpha matte from file" eller noe i den duren og velger den fine matta du laget tidligere. Så skal du kunne dette "lyset" med "motion".

 

Tips: Du bør leke litt med klippet av fjeset som ligger under - og gjøre det kanskje litt mer gult - og endre levlene (finner Video effekten "levels", på ja, "video effects").. :)

Tips 2: La matta de være 768x576 pixler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...