Gå til innhold

Hjelp! får blåskjerm når jeg instalerer windows

Beinet1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med mitt lille problem?? Når jeg instalerer windows xp, så får jeg opp blåskjerm med melding om at jeg har et disk eller kontrollerproblem. Jeg bruker en Seagate SATA-disk og et MSI KT4 hovedkort med SATA-kontroller. Hvis jeg prøver med en gammel ATA-100 disk, så funker det helt fint. Hva kan jeg gjøre for å finne ut om det er HK eller SATA-disken...ellet kan det være noe annet som er problemet. Dette systemet har funket fint før. Svar mottas med takk :)

Beinet

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det må vel være tydlig at det er noe driverproblemer hvis det har funket før. Eller kanskje du har vært så uheldig å stille på noe i biosen... mulig mulig.. Vaffal første prioritet er vel å sjekke hardwaren.. alltid lurest å begynne der..

Har egentlig ingen løsning på problemet.. bare slang inn noe du sikkert allerede veit fra før av.. jeje Lykke til vaffal

Endret av HuGo_
Skrevet

Prøv å bytte minnebrikker... D funket hos meg når jeg skiftet... (hadde 2x twinmos) og nå har jeg 1 stk 512 mb et eller annet merke... (ddr... seff) :p

Eller så kan du sjekke at du har satt de i riktig slotter, de skal jo som oftest begynne med "dimm3" "dimm2" og så nedover... elleR?

Skrevet

jepp. siste bios. Dette systemet har funket fint før, så drivere og alt slikt skal være iorden. For meg ser det ut som noe av hardwaren plutselig har røket. Det virker hundre prosent når jeg bruker en ATA-100 disk. Jeg mistenker SATA-kontrolleren på HK, men er ikke sikker. Skal se om jeg kan få prøvd disken i en annen SATA-maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...