Gå til innhold

Varm PC ved spilling


creation

Anbefalte innlegg

Da jeg ikke bruker maskinene (men den står på) ligger temperaturen på ca 47 grader. Surfer jeg e.l. ligger den på rund 50-55.

 

Da jeg spiller Far Cry går temperaturen opp i 65 grader.

 

Er dette farlig mye??

 

Er en AMD 2800 barthon med en vifte som sikkert er nok møkk.

 

her er screens fra monitorprogrammet:

 

1.jpg

(den er ikke 65 på bildet, men er det etter Far Cry spilling)

 

2.jpg

Kan kjølingen forbedres ved at jeg stiller om på disse?

 

 

Kan none anbefale en god vifte til min prossesor?? Er det mye jobb å bytte prossesorvifte?

 

Takk for alle svar :)

 

EDIT: Skrivefeil, skrivefeil og skriveleif

Endret av creation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus Probe har en tendens til å vise 10 grader for mye avogtil. Har du sjekket bios og/eller tredjeparts programmer som motherboard monitor? Litt mer info er nødvendig som f.eks hva slags kabinett har du? Kabinettvifter? osv osv.

 

Og nei, du kan ikke bedre temperaturen ved å skifte noen av de innstillingene. ;)

Lenke til kommentar

Nei... 65 grader er ikke farlig, men begynner temperaturen å bevege seg et stykke opp på 70-tallet så bør du begynne å være kritisk... men altså.. du er langt fra det...

 

65 grader ved god spilling er normalt i et slikt Chieftec kabinett uten kabinettvifter... :yes:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Før du bytter CPU-vifte bør du vurdere om du kanskje heller trenger en kabinettvifte eller to.

 

Om du bytter til en über-mega-giga-CPU-kjøler til 1000,- så hjelper det lite hvor kraftig den er om du ikke får den varme lufta ut av kabinettet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Må det ikke være en åpning i kabinettet??

 

Ert sikkert plass inne i kabinettet, men må ikke viftente blåse ut av det?

EDIT: etter en liten sjekk ser jeg at det er to store plasser som ser viftelignende ut på baksiden av kabinettet :)

 

 

Hva slags vifter bør jeg sette der?

Endret av creation
Lenke til kommentar

Ja. En hvilken som helst vil hjelpe. Hva slags vifte du vil ha er opp til deg, avhengig av hvor mye støy du tåler. :)

 

Hvis det er plass til en 120x120 vifte så bør du heller vurdere en slik, da de flytter mer luft på mindre turtall (m.a.o. mindre støy).

 

Edit: Eller en Biltema 80mm vifte. Disse er faktisk utrolig bra til prisen. De har tilogmed dobble kulelagre. Men de er ikke akkurat stille da. :/

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...