Tjuls Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 nei det lukter ikke svidd.. dette skjedde på lørdag så det er en stund siden da. begge diskene blir varme. så det virker som om de spinner.
stoffix Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 kan du tegne opp hvordan du koblet? kanskje det klarner noen av missforståelsene.. paint burde jo holde til det formålet..
Tjuls Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Slik er en drevkontakt normalt. jeg satte pinnene speilvendt. slik av 12v kom på plassen til 5v og omvendt. makes sence?
Tjuls Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 Høres ut som du har koblet 12V til noe som skal ha 5V. Det som skjer da er gjerne at noe kortslutter, og dermed blir PSU 12V kortsluttet. Hvis du har mistet 12V så vil selvsagt ikke diskene virke. (men hvis det er en relativt ny PC så skulle heller ikke CPU virke da).Du må sjekke om det er OK spenninger fra PSU. Enten måle med multimeter, sjekke i BIOS hvis den har Hardware monitor (nyere PCer har det), eller bytte PSU. må si jeg ikke skjønte mye av dette med en gang. men etter at jeg leste igjennom dette en gang til skjønte jeg litt mer. kan det hende at PSU'en min har gått til ******, og ikke leverer 12v? sånn at harddiskene ikke får strøm og ikke funker. for jeg fikk en feilmelding med noe om CPU når jeg kobla fra harddiskene første gang. du sier her at nyere CPU'er ikke funker uten 12v. jeg har xp2500+.
Tjuls Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Skrevet 22. mars 2004 nå har jeg faktisk fått liv i den ene harddisken min. det var jo seff den harddisken jeg dreit i og ikke hadde noe viktig på. men den største disken med en del uerstattlige ting på ser ut til å være død.. skjønner ikke hvorfor den ene harddisken kan overleve men.. ser da ut til at det er faktum. *grine*
dofferneo Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Det høres ut som du har gjort noe av det samme som jeg gjorde med en CD-brenner. CD-brenneren overlevde ikke. Det smalt, den åpent seg litt og det kom ut en del røyk. Det 'vakke bra asse! Så den harddisken din er nok temmelig død. *kondolerer*
Tjuls Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Skrevet 23. mars 2004 hehe.. min smalt ikke.. og disken var IKKE kobla på den kontakta som var feilkobla.. hvorfor overlevde den ene disken men ikke den andre når ingen var kobla på den som kontakten som var feilkobla. *forvirra*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå