Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde hatt 13.000,- i dag, ville jeg ikke vært i tvil. jeg ville kjøpt et speilrefleks, og heller kjøpt en gammel rimelig linse til. Så hadde jeg heller spart til linser etterhvert. Kjøpte Sony DSC-F828 da jeg hadde 13.000,- for å få "alt i ett", men det tok ikke lang tid før kvaliteten på bildene til et skikkelig speilrefleks ble et savn. Jeg sitter med et kamera som tar bra bilder, og det er lett å få med seg. men nå som jeg begynner å få teken på dette med å ta bilder, er det kun kvaliteten som gjelder.... og der kan jeg aldri matche et speilreflekskamera.

 

F828

Lenke til kommentar

F828

Jeg ble nesten litt trist når jeg leste innlegget ditt.

 

tonn-and

Les innlegget ti s-ki i den andre topicen, Minolta dimage 2, du har gående.

Her var det mange gode råd vedrørende ditt kommende valg.

Jeg tror forøvrig den tråden vil bli en del lengre etter siste innlegg.

Lenke til kommentar

Hei

Nei F- 828 da, dette kan du da umulig mene?? De testbildene jeg har sett har da vært svært så bra. På 64 - 100 Iso tar det jo bilder i særklasse. At 8 MP kameraene har mere støy er jo kjent, men det er vel først fra 200 iso og opp den blir mere fremtredende, er det ikke det da? Personlig syns jeg dette med støy KA og BC (bichrominance) hvis det er det du sikter til, er overdrevent. Har du et interessant bilde, et bilde hvor motivet fanger betrakterens interesse, så er det ingen som bryr seg døyten om det er litt støy eller ikke. Mine scannede kodakcromer fra 80- tallet har like mye støy. Jeg husker den tiden da alle bilder skulle tas med denne filmen, da satt kameraet på stativet hele tiden.

Men kan du ikke leve med denne støyen, så finnes det programmer som fjerner dette, eller mye av det i hvert fall. De fleste digitalbilder blir behandlet i bilderedigerings programmer likevel, også de fra speilrefleksene.

Michael Reichmann hadde med seg dette kameraet på en lengre safari til Afrika, og han lovpriser da faktisk kameraet. Hans test av kameraet finner du her hvis du ikke allerede i har lest den da.

http://luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony828.shtml.

Jeg har sagt det før og jeg gjentar det, hadde det hatt RAW funksjonen til Minolta tror jeg at jeg hadde kjøp et selv

mvh

s-ki

Lenke til kommentar

Alle kameraene som du nevner tar gode bilder. Her er det nesten bare snakk om smak og behag! Tror du vil få mest for penge ved kjøp av 300D eller d70! 10D er et kjemebra kamera, og burde stå øverst på ønskelista, i hvertfall i forhold til 300D! Men den noe høye prisen på både D100 og 10D gjør at valget blir noe begrenset i forhold til budsjettet ditt.

 

Tror nok at dersom jeg hadde hatt 13000 i dag, og skulle kjøpt nytt så ville jeg nok ha gått for Nikon D70. Dette fordi jeg da kunne kjøpt et ok objektiv pluss et lite minnekort. Eller jeg ville sjekket ut bruktmarkedet. Har sett mange Canon 300D, 10D og 60D! &0D er jo et alternativ til 10D da disse ikke er så veldig ulik.

 

I dag har jeg CAnon 10D, og er superfornøyd med det! Jeg betalte 12600 hos Itbutikken, men dette er jo bare begynnelsen, Et systemkamera som dette blir svært dyrt når man ska komplettere. Med et par gode objektiver samt minnekort blir prisen fort svært høy!

 

Ville uansett ikke satset på kompakt, da mulighetene for sener "utbygging" er nesten uendelig på slr! Bruktmarkedet på Foto.no har mye spennende utstyr å by på, og ikke så sjeldent er det svært mange L-objektiver til canon til salgs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...