Gå til innhold

Stille skjermkort til Shuttle PC?


Scalpel

Anbefalte innlegg

Bestillingen på en Shuttle SB61G2 barebone pc er snart klar, men jeg mangler et egnet skjermkort.

 

Dette er en pc som skal stå i stua, og bør derfor være så stille som mulig. Finnes det noe bra skjermkort som ikke har vifte?

 

Tenkte på et kort i prisklassen 800,- til 1500,-. Skal ikke spille så veldig mye, men det er greit å ha muligheten. Må også kunne kobles til tv og flatskjerm.

 

Noen forslag? Finnes det kanskje noen bra website som tester stillegående skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9600 Non-pro-kort er alle stille, da de ikke har vifte.

 

Bråker cpu-viften som følger med Shuttle-kabinettet, har ikke folk brukt Speedfan. Ved vanlig bruk kan viften uten problemer være av.

Cpu vifta bråker ikke,sa bare at den høres nok lenge før ei skjermkort vifte høres

Lenke til kommentar
en pc som skal stå i stua, og bør derfor være så stille som mulig. Finnes det noe bra skjermkort som ikke har vifte?

Jeg ville kjøpt et ATI Radeon av nyere dato, og fjerna vifta/ribba for så å hook'e på en Zalman-ribbe. No fans required.

Har selv Zalman CU50 på et Radeon 9100 - kun gode resultater og erfaringer fra denne karen. :yes:

Lenke til kommentar
en pc som skal stå i stua, og bør derfor være så stille som mulig. Finnes det noe bra skjermkort som ikke har vifte?

Jeg ville kjøpt et ATI Radeon av nyere dato, og fjerna vifta/ribba for så å hook'e på en Zalman-ribbe. No fans required.

Har selv Zalman CU50 på et Radeon 9100 - kun gode resultater og erfaringer fra denne karen. :yes:

OBS angående heatpipe til skjermkort i shuttle.

Det kan bli for trangt dersom agp port sitter utterst mot kabinettveggen !!!

For all del, en god løsning, men ta gode mål av plass i kab- agp port først.

 

På min Shuttle sn45g gjorde jeg følgende.

Satte i paps vifte til kjøling av cpu (26db). Stilte inn på stille i smart fan. 145,- kr

Skiftet vifte i psu til silent paps ca 130,-kr

Skiftet vifte på P.C. R9800pro til en vanteq iceberq som ble 7V moddet.

Ble veldig fornøyd med forholdet støy-ytelse.

 

Bare som et tips.

 

Mvh

jarnt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...