Gå til innhold

silent vikingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har silent Viking, er sånn mellomfornøyd... Den er veldig stille og fin, det er jo bra. Sånn før jeg får bygd meg vannkjøling så er den et godt alternativ. Problemet er at den sitter ikke skikkelig godt nedpå socketen med det festet den har originalt. Bare det med festet gjør nok at den ligger iallfall 4-5 grader for høyt... :sad:

 

Temperaturen på den nå ligger mellom 45 (åpen kasse), 51 grader (lukket idle) og 55 (lukket kasse og sterk belastning).

 

Mye av det er nok pga. litt dårlig lufting i kabinettet så klart, men når jeg trykker kjølern skikkelig mot cpu så faller temp endel... Så det er helt klart en kombinasjon.

 

At de ikke har slengt på et skikkelig feste på kjølern synes jeg er teit, det er jo bare ett feste på hver side... Skulle hatt 3 synes jeg, og en som var litt strammere oxo...

 

AMD T-bird 1400(266)@1491

MSI K7T Turbo2

Hercules GF2 MX @215/217

Lenke til kommentar

Vel, hvis man spør om hvor mange som egentlig har opplevd at silent viking kjøleren har fallt av så blir det ikke store responsen hehe.

 

Silent Viking er genial.

Jeg har en CPU temp på 43-46

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

ATI Radeon 7500

Thermaltake Silent Viking <21db

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-26 12:33 ]

Lenke til kommentar

Jeg har laget min egen silent viking. Kjøpte en VOlcano7 og satte en Enermax 80mm på den!

 

Når viften går på minimun (14dB) gåt temperaturen opp i ca 45 idle. Når jeg spiller skrur jeg opp hastigheten!

 

Glemte å si at jeg har en AMD XP1700+

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-03-26 14:44 ]

Lenke til kommentar

39-47 grader avhengig av belastningpå en XP 1800+. Men da har jeg montert en kabinettvifte ved siden av vikingen slik at den trekker kald luft inn i kjøleren i stedet for den varme luften fra kabinettet (tre harddisker lager mye varme).

Funderer over å sette et slags rør over vikingen som ledes ut bak kabinettet slik at den kan trekke inn kald luft - kun et 10 cm bøyelig rør. Dermed kan jeg droppe kabinettviften. Noen erfaringer med tilsvarende løsninger? Å blåse varm kabinettluft på prosessoren er jo i grunnen ikke logisk.

Lenke til kommentar

hva med sånn bøyelig aluminiums rør ting som

er bak tørketrommelen... Sånn som egentlig bare

er en jern spiral med aluminiumsfolie rundt.

 

Jeg bruker en slik på 3 meter opp på veggen inn i en sånn lufte ventil som alle har (passer perfekt)

sett inn 2 80mm vifter og 3-4 lag strømpebukse

(filter) og så fikser det alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...