grim Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Hei folkens! Har litt problemer med en pc her. Plutselig en dag ville ikke pc'en starte i vanlig modus lenger, kun i Sikkerhetsmodus. Kjører xp. Startet jeg den på vanlig måte kom det en liten beskjed i initialisering av windows som sa noe om ramfeil i forbindelse med grafikkortet. Når jeg prøver sikkerhetsmodus kommer jeg inn, men får en feilmelding. Meldingen som kommer når skrivebordet dukker opp er: Driveren for skjermkortet kunne ikke utføre en tegneoperasjon.. osv. Finn deg noen nye drivere... Via egenskaper for skjerm -> innstillinger -> avansert -> kort -> egenskaper -> ressurser, får jeg vite at dette er enheter i konflikt: "Inn-/ut-område 03B0 - 03BB brukes av: NVIDIA nForce AGP Host to PCI Bridge Inn-/ut-område 03C0 - 03DF brukes av: NVIDIA nForce AGP Host to PCI Bridge Minneområde 000A0000 - 000BFFFF brukes av: NVIDIA nForce AGP Host to PCI Bridge" Jeg har nå lastet ned de nyeste driverne fra nvidia, men det funker fremdeles ikke. Får samme beskjed. Prøver jeg å starte windows i vanlig modus nå kommer det bare opp en skjermbeskjed der det står "out of range" etterfulgt av "no signal". Pc'en slår seg deretter rett over i en dvale man ikke kommer ut av bortsett fra å slå den av og på igjen. For igjen å komme inn i et valg mellom sikkerthetsmodus eller ikke... Noen som har ideer?
RS2000 Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Det kan hjelpe å innstallere Windows på nytt, men det er nå bare en teori fra min side.
grim Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Skrevet 20. mars 2004 Det kan hjelpe å innstallere Windows på nytt, men det er nå bare en teori fra min side. Hadde et lite håp om å unngå det.. menmen... Vi får bite i det sure vinduet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå