Gå til innhold

Feilmelding, skjermkort.

grim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Har litt problemer med en pc her. Plutselig en dag ville ikke pc'en starte i vanlig modus lenger, kun i Sikkerhetsmodus. Kjører xp. Startet jeg den på vanlig måte kom det en liten beskjed i initialisering av windows som sa noe om ramfeil i forbindelse med grafikkortet. Når jeg prøver sikkerhetsmodus kommer jeg inn, men får en feilmelding. Meldingen som kommer når skrivebordet dukker opp er:

Driveren for skjermkortet kunne ikke utføre en tegneoperasjon.. osv.

Finn deg noen nye drivere...

Via egenskaper for skjerm -> innstillinger -> avansert -> kort -> egenskaper -> ressurser, får jeg vite at dette er enheter i konflikt:

"Inn-/ut-område 03B0 - 03BB brukes av:

NVIDIA nForce AGP Host to PCI Bridge

Inn-/ut-område 03C0 - 03DF brukes av:

NVIDIA nForce AGP Host to PCI Bridge

Minneområde 000A0000 - 000BFFFF brukes av:

NVIDIA nForce AGP Host to PCI Bridge"

Jeg har nå lastet ned de nyeste driverne fra nvidia, men det funker fremdeles ikke. Får samme beskjed. Prøver jeg å starte windows i vanlig modus nå kommer det bare opp en skjermbeskjed der det står "out of range" etterfulgt av "no signal". Pc'en slår seg deretter rett over i en dvale man ikke kommer ut av bortsett fra å slå den av og på igjen. For igjen å komme inn i et valg mellom sikkerthetsmodus eller ikke...

Noen som har ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det kan hjelpe å innstallere Windows på nytt, men det er nå bare en teori fra min side.

Hadde et lite håp om å unngå det.. menmen... Vi får bite i det sure vinduet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...