Gå til innhold

Asus v7700 geforce2 pro?


Senitel

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på jakt etter nytt skjerm kort, og har egentli ikke tenkt å bruke så mye spenn...

 

Er Asus v7700 geforce2 pro et bra alternativ??

til ca 1500kr

 

Det virker jo som et godt kort har fått bra test resultater på div tester...

 

Men, jeg leste at kortet er ustabilt og låser seg ofte.

 

"Dritt kort" 2001-08-12

 

Brukervennlighet: 2

Pris/ytelse: 1

Kvalitet: 1

 

- Dette er det verste kortet jeg noen gang har prøvd Det låser seg og er ustabilt......;/

 

Til forige innsendelse" 2001-08-07

 

Brukervennlighet: 5

Pris/ytelse: 2

Kvalitet: 2

 

- Jeg har dessverre også hatt disse erfaringene med dette kortet, samt GeForce ddr pro. Disse kortene er skikkelig ustabile, de er alt for varme og henger ofte.

 

--------------------------.......--------------------

 

Dette hentet jeg på Hardwares "anbefalinger" av kortet..

 

Er det noen som har erfaringer med dette?? Er dette kortet ustabilt, eller er det bare kødd?

 

Hilsen Senitel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så skal man ikke tro alt man leser. tror du asus ville solgt et dritt kort? nope det er nok testa til tusen før det ble satt i produksjon, og jeg er enig med xonic at om det skulle være feil på det må det også være en feil på maskinen til de som skriver.

alle har forskjellige meninger, så ta en titt et annet sted en på hwm.no så vill du nok finne noe.

-

men ta en titt på de nye radeon korta da, du finner nok et til rundt en og en kvart lapp på komplett.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det kortet du har tenkt å kjøpe. Jeg kjøpte det når det kosta dobbelt så mye, og har brukt det siden. Jeg er ganske så fornøyd med det. Det eneste er at det ikke virker så bra med hovedkortet mitt (Abit KA7-100). Når jeg starter maskinen min, må jeg vente noen sekunder og så trykke restart for å få starta maskinen. Jeg leste et annet sted her på forumet at det var en konflikt mellom skjermkortet og hovedkortet mitt. Men jeg har jo ikke noen andre problemer enn i oppstarten... Jeg anbefale det på det varmeste!

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hva AGP PRO på Asus skjermkort og Hovedkort er godt for?

AGP porten er lengre på disse.

Har et Asus V6800 AGP Pro men får ingen forskjelige test målinger hvis det er med Pro på Hovedkort eller ikke........

 

Nysjerig...........er det noe praktisk eller er det bare for å se bedre ut.......

Virker som om det blir Varmere???

 

 

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2001-10-29 20:33 ]

Lenke til kommentar

Ekstra lengeden på AGP Pro slot er en liten ekstra bit/hull/ som gir mer strøm til ordentlige Hi End kort, som feks Wildcat kortene.

Før blei ofte den ekstra strømmen forsynt gjennom en PCI slot, og noen av kortene trenger og en PCI til kjøling.

AGP Pro har feks ingenting med Geforce 2 Pro å gjøre.

 

PMAndersen

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-29 20:11, lysbryter skrev:

Pion: Har du oppgradert biosen på hovedkortet ditt da? Slike problemer pleier/bør jo ofte fikses i firmware'n. :smile:


 

ja, jeg har flasha den en gang tror jeg. men som HagEnuK sier:

 

Quote:


Det at ASUS V7700 kortet ikke funker så bra med KA7 kortene er en volt "feil" på kortet.


Jeg har selv et KA7 kort så når jeg kjøpte ASUS kortet fikk jeg nytt KA7 HK av komplett.no som funka helt perfekt med ASUS kortet.


 

apropos komplett no, så flasha jeg det gamle skjermkortet mitt V6600 deluxe, også var komplett hyggelige nok til å la meg bare betale mellomlegget for så å få et V7700 deluxe kort. jeg vet at mange mener det motsatte men jeg mener komplett har en god support!

 

 

Quote:


Sylskarp skrev:


Dette kortet støtter OpenGL, og det er KONGE! D3D suger!


 

hva er så mye bedre med OpenGL? jeg har hørt at de er like bra, men D3D funker best på maskinen min...

 

Quote:


win_xp skrev:


Så da er Asus kortene high end komponenter da?


 

ja det er de.

Lenke til kommentar

Hvilket ASUS kort er det du har bestilt? Med mindre du har et skjermkort som støtter det, så er det ikke nødvendig, men kommer det med så er det topp.

Vet ikke 100% hva som er forskjellen på d3d og OGL, men det er vel kort og godt bare to forskjellige måter å rendre/vise grafikk, Hva som er best, kommer helt an på de som har laga spillet eller hva enn det er snakk om. For min del synes jeg mange av d3d spillene jeg har testa er litt dårligere enn noen ogl spill, men det kommer helt an på. Motocrossmadness2 spillet kjører d3d og det er ganske råd grafikk/grafikk motor på det spillet.

Men mange 3d apps, liker seg som regel best i ogl, noen mener vel at ogl er raskest.

Har forsåvidt og 32 mb versjonen av kortet det er snakk om, og jeg er kjempe fornøyd, men sliter litt med ogl i 3d apps jeg jobber med i forhold til gf2 pro kortet (begge kortene er SoftQuada)

 

PMA

Lenke til kommentar

Noen av dere som har Asus v7700 geforce2 pro som har overklokka det noe? hvor mye og med hvilken kjøling? Vurderer det kortet opp mot Radeon7500(som kun er 100kr dyrere og Gainward's Geforce3ti200(som riktignok er 1000kr dyrere, men ganske mye bedre samt at ti200 har godt rykte som bra oc kort).

 

Har ei Taisol CGK742 ribbe som jeg tenkte å smekke på GPUen(+ at jeg må finne ei vifte til ribba) og så må jeg få tak i noen ramsinks(tenkte å lage selv i kobber, burde ikke være for hardt) så jeg skulle gjerne hatt et kort som vil få det til å virke som jeg har gjort en god jobb med oc'inga ;)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har ingen erfaring med ti kortene, ei heller radeon, men jeg har hatt ATI i sin tid, og aldri igjen, folk vil aldri få overbevist meg til å kjøpe/bruke noe somhelst ATI kort. De er sikkert blitt bedre enn da jeg hadde, men de har hatt sin sjans hos meg.

Jeg vet heller ikke hvordan ogl støtten er på ATI kort, og det er den jeg er int. i. Derfor tar jeg heller aldri utgangspkt i 3dmark (jo litt;-).

Jeg ville kjøpt geforce3, samm f***, en annen ting har du sett mange tweaksider for ATI? ikke jeg (har kanskje ikke lett så mye heller da:)

 

PMAndersen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...