Gå til innhold

Boot problemer etter bios oppdatering


salomo

Anbefalte innlegg

Har store problemer etter bios oppdatering. Når pcen slåes av vil den ikke starte på første forsøk, er jeg heldig starter den etter 20-30 ganger, av og til må den stå avslått over natten da starter den som regel, men også her med problemer.

 

Har prøvd clear CMOS + tatt ut batteriet men til ingen nytte.

 

Flasher fra windows siden jeg ikke har floppy som virker.

 

 

untitledBios%201.GIF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk manualen en gang til, nøye. Prøv å kutte all strøm å flytte jumper. Har du ikke manualen på papiret så sjekk den på internett.

 

Jeg måtte returnere et hovedkort en gang etter å ha flashet BIOS uten å ha gjort annet med det enn å oppdatere det rett etter install av Windows, så det kan skje mye rart :( .

Lenke til kommentar

Det har skjedde med meg også.

Hovedkort var helt klikk for å side det på den måtten var det noe alvorlig feil på det den start a kun opp med intel celeron 2 ghz.

Har 2 pentium 4 en på 2 ghz og en anne på 2.8.

Alt skjedde etter at jeg skulle teste intel celeron til en kompis i min pcen.

Da hvile ikke pentium 4 2ghz starte opp. Jeg tenkte at den var defekt og kjøpte meg en 2.8 ghz prescott var akruat samma feile på den også.

Da trodde jeg den også var defekt. og kjøpte meg en 3,2 ghz.

Så funka ikke den heller. Jeg har returnert hovedkort argggg.

hehe litt domt av meg og kjøpe så mange cpuer hehe men det hovedkort suger når det det blirr feil på det men ellers så er det perfekt.

Synsykt bra funksjoner for overklokker på det hovedkort men begyner og bli gammalt. Jeg kjøte det rett etter somerferien.

:thumbs:

Asus p4c800 det jeg har.

Endret av Aadna
Lenke til kommentar

Med ASUS- kort så er det mange måter å flashe BIOS på. Men ofte bare èn riktig måte. Filen du lastet ned for å flashe BIOSen kan mest sannsynlig brukes på èn flashe- måte. Les Read me filen, om den fulgte med, nøye. Der står det hvilken måte du skal bruke. Hvis ikke dette funker så gjennopprett BIOSen via disketten eller CDen som fulgte med kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har store problemer etter bios oppdatering. Når pcen slåes av vil den ikke starte på første forsøk, er jeg heldig starter den etter 20-30 ganger, av og til må den stå avslått over natten da starter den som regel, men også her med problemer.

 

Har prøvd clear CMOS + tatt ut batteriet men til ingen nytte.

 

Flasher fra windows siden jeg ikke har floppy som virker.

 

 

untitledBios%201.GIF

Det hvedkorte derr suger noe jevli når det gjelder og reste cmose og batreri og sånn. jeg har send det inn 3 ganger og fått et helt nyttt et hvertgang ergelige greier sende det in her om dagen pga at jeg kjøprte får øy overkloking og pcen gad ikke slå seg på jeg reseta cmos og bytta bateri men fukka ikke der for så jeg skall aldri overklokka får masse mer!!

men korte super bra eller lisom men ikke når det gjlerder or restea og osv !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...