Mysil@norway Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 kan man overvåke temperaturen og tilogmed kanskje styre viftehastigheten på skjermkortet? finnes det et program? el er det innebygget i skjermkort driver/softwaren allerede? noen sier at man kan måle på kjøleribbene, men det tror jeg funker dårlig, de er jo naturligvis mye kaldere en selve gpu'en. jeg veit at det er mulig og finne ut temp'en. men vet bare ikke hvordan...håper på svar ps: jeg har Geforce3ti kort
Framerate Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 vet ikke med geforce korta men radeon kortene har ikke temp måler på gpu før XT
Howard Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 kan man overvåke temperaturen og tilogmed kanskje styre viftehastigheten på skjermkortet? For at dette skal være mulig, må skjermkortet ha innebygget temperaturføler og/eller hardware-overvåkning. Det er langt fra mange kort som har dette, spesielt ikke blant de litt eldre kortene. Temperaturen på kortet (core/minne) kan man derimot måle ved hjelp av en ekstern måler, som f.eks. denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=CT1U&toc=3895
Brusfantomet Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 hvis du har de nyeste driverene til Geforce (56.64) kan du gå inn i egenskapene for skjermen, avansert. let litt der og du finner det nokk (det er det i vertfall her).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå