Gå til innhold

2.8 Prescott, IC-MAX3, pc3200 1gb (feedback wanted


DGN

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en ny maskin hjemme siden den gamle har nå tatt kvelden. Men jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe og lurte på om noen kunne gitt meg litt feedback på komponentene under. Har lest meg fram til en del tester og slikt. Men vil gjerne høre litt feedback fra dere her på forumet også =). Kom gjerne med kritikk, forslag etc.

 

 

Prisklasse jeg er ute etter er ca 5000kr (inlk moms), og jeg er ute etter Hovedkort, CPU og Minne. Har ikke satt noen spesifikk krav, men vil gjerne ha 1gb minne, en prosessor som takler en del grafisk arbeid og spilling, samt et hovedkort som har Raid og SATA løsning.

 

 

Her er mitt eget forslag:

 

 

CPU: Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

HK: Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

 

(totalt 5092,- hos komplett +frakt)

 

Kom gjerne med forbedreringer og alternativ.

 

 

På forhånd takk

 

 

(edit: ops, havnet vist i feil forum, mod må gjerne flytte inlegget for meg)

Endret av DreamKing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P4P800 DELUXE hovedkort S478

- ATX, 800Mhz, S-ATA, GbLAN kr 1 225,00

 

Intel Pentium 4 - 2.8GHz / 800MHz / 512K

- Socket PGA478 Boxed HT kr 1 695,00

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

- Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs kr 1 575,00

 

sum 4495,- hos hwb.no

 

Hvis du vil spare 500,- uten å miste mye ytelse (mister litt ytelse pga. dårligere minnetimings og nedgradering til i865pe).

Lenke til kommentar
hvorfor ikke kjøpe 2.8c i stedenfor prescott?

Skal du ikke ekstremklokke så er jeg helt enig, 2.8C er et bedre valg. Marginalt kjappere og endel kjøligere.

ja, jeg er ikke akkurat noen extreme overklokker..

 

Er fint at dere kommer med alternativer, tar imot alle med takk. Har også tenk litt på ett amd64 system også.

 

(PS. 2.8C.. er det celeron du mener? er ikke helt inn i intel sine systemer,, har alltid kjøpt amd :p )

Endret av DreamKing
Lenke til kommentar

Kan anbefale det originale oppsettet ditt på det varmeste, jeg har omtrent det samme i en av maskinene mine, bare at jeg har en 3Ghz prosessor og 2GB minne (samme type). Oppsettet er dønn stabilt. Jeg har kjørt det døgnet rundt i snart 4 måneder og det har enda ikke hengt seg (med Windows 2000 server). Kun hatt et par omstarter ved oppdatering av software.

 

Arcade

Lenke til kommentar
(PS. 2.8C.. er det celeron du mener?  er ikke helt inn i intel sine systemer,, har alltid kjøpt amd :p )

a betyr 400MHz busshastighet

b betyr 533MHz busshastighet

c betyr 800MHz busshastighet

e betyr prescott (800MHz)

der lærte jeg noe nytt om intel igjen :)

 

skal tenke litt på systemene i helga og muligens bestille varene neste uke engang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...