Gå til innhold

Vrient å få slettet dos-fil...trenger råd.


Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned awdflash.exe, et dos program for å flashe gamle abit bioser og skulle bare mellomlagre det på skrivebordet for så å putte det på en boot floppy.

 

Nå viser det seg etterpå at win xp pro ikke vil la meg fjerne denne filen fra skrivebordet igjen, får bare en beskjed om at filen brukes av et annet program eller an annen person...noe som ikke er tilfelle...

 

Har ntfs så det nytter ikke å prøve via dos...

 

 

Hva gjør jeg for å få slettet den..?

Endret av vigilante
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...men det ob1 sier, funker bare i WinXP Pro, og kan ikke gjøres med Home Edition.

 

Dersom ikke dette funker, kan du jo se i oppgavebehandling og lukke prosesser som står på din bruker, evt. på andre brukere, som ikke er viktige for maskina.

 

Det fins også programmer som finner ut hvilke programmer som bruker filer og sånt, men husker ikke hva dette heter nå. Kan hende jeg kommer tilbake til dette når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar

Jeg har xp pro, og nå har jeg også fått forandret ntfs permissions men det hjelper ikke...har også drept alle prosessene jeg kan uten hell....fila vil bare ikke la seg fjerne. :dontgetit:

 

Takk skal dere ha iallefall og hvis dere skulle komme på noe annet jeg kan prøve så er jeg takknemlig for all assistanse.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å boote maskina med en win98 oppstartsdiskett?

 

Da kommer du inn i DOS, så kan du manøvrere dit du vil...

 

cd [stasjon] - cd [mappe] - cd [neste mappe] - del [filnavn] (mer enn 6 bokstaver i filnavn: ta de 6 første og avslutt med ~1 + .filetternavn

Endret av NMI on XTC
Lenke til kommentar

Win98 oppstartsdiskett kan ikke lese NTFS-partisjoner. :thumbdown:

 

Last ned Knoppix (Linux som kjører fra CD) , brenn på cd og boot fra den. Den skal ha skriverettigheter i NTFS-partisjoner så du kan bruke den til å slette filen med.

 

(håper at du er sikker på at filen ikke er i bruk.)

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned awdflash.exe, et dos program for å flashe gamle abit bioser og skulle bare mellomlagre det på skrivebordet for så å putte det på en boot floppy.

 

Nå viser det seg etterpå at win xp pro ikke vil la meg fjerne denne filen fra skrivebordet igjen, får bare en beskjed om at filen brukes av et annet program eller an annen person...noe som ikke er tilfelle...

 

Har ntfs så det nytter ikke å prøve via dos...

 

 

Hva gjør jeg for å få slettet den..?

Hvis den brukes av en eller annen person eller noe så start opp i sikkerhetsmodus å fjern fila, restart også se om den er fjernet. I sikkerhetsmodus skal ikke annet en det som er mest nødvendig kjøres...

Lenke til kommentar

Knoppix ville ikke slette den og xp safe mode går heller ikke.... Skal prøve pebuilder så får vi se.... Virker snart som om jeg bare får godta at fila er der for alltid...eller til neste formatering... :mad:

 

 

 

*EDIT*

 

pebuilder gjorde susen, takker så mye ! :thumbs:

Endret av vigilante
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...