Gå til innhold

Hvor mye skal man kreve for denne maskin


Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte maskin til noe litt mer "bærbart". Problemet er at jeg vet for lite om hardware-priser til å spekulere noe særlig i hvor mye jeg evt skal annonsere min nåværende for. Håper derfor det er noen kyndige sjeler her som ville sagt sin mening. Specs er som følger:

 

- MSI-845E Max2 BLR

Integrert Intel 10/100Mbps NIC, 6-kanals lydkort med optisk utgang dersom man vil ofre en PCI-slot

3xDDR-slots

Integrert bluetooth

6xUSB-2.0 (kun fire dersom bluetooth brukes)

 

Pentium-IV (Northwood (533MHz)) 2.26GHz

1024MB 333Mhz RAM (2x512MB)

 

MSI Geforce4 4800SE. To utganger. En VGA og en DVI. Konverter for DVI->VGA følger med så man kan kjøre dualhead på to vanlige crt-skjermer

 

16x Memorex DVD-rom

40/12/40 Plextor CD-rw

Enermax Silent 431W PSU

Soundblaster Audigy (player)

3com trådløst nettverkskort (802.11b)

D-LINK Gigabit NIC (Står to av de i nå, begge kan egentlig fåes med)

Maxtor 160GB harddisk (2MB buffer)

Ett kabinett i sort og sølv fra colorcases.se som er veldig pent og stilrent, uten å bli for fjortiss

Ett slikt sort logitech trådløst tastatur/mus(optisk) sett

en 17" (1280x1024@60Hz) kan evt medfølge om ønskelig uten pristillegg.

 

 

Bruker maskinen til foto-redigering og programmering, samt "vanlige" ting og noe spilling en sjelden gang. Er meget fornøyd med ytelsen på den. Den har nok RAM til det aller meste, og med sine nettverks-muligheter: Bluetooth, wlan samt dual gigabit (+ enda ett 10/100mbps kort) og relativt høye kraft, er den meget kapabel til å settes opp som en nettverks-kompononent (f.eks router)i høyhastighetsnettverk. Den har muligens blitt akterutseilt litt på gfx-fronten, men den drar da spill som enemy-territory og ut2004 helt greit, så den bør vel funke for alle som ikke er "hardcore-gamere".

 

Ellers kan det sies at den kjører Linux, og _ALL_ hardware i den er fullt ut Linux-kompatibel. Dette gjelder også WLAN-kortet og Bluetooth-chip'en. At absolutt all hardware er windows-kompatibel har jeg ikke testa, men det vil jeg ta som en selvfølge =D

 

Så, er det noen som kunne gitt en prisantydning om hvor mye jeg bør annonsere den for når jeg selger den, så hadde jeg blitt utrolig glad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også nevnes at CPU-kjøleren ikke er den orginale til P4, men en mer stillegående ribbe/vifte løsning fra Zallmann som kosta ca 400,- Ett slikt vifteløst GFX-kjølingssystem bestående av ribber og varmerør (også fra Zallmann) kan fåes med. Dette er dog ikke skrudd på, og har heller aldri vært skrudd på dette skjermkortet.. Det ble skrudd på det forrige, med heller dårlig resultat. Skjermkortet i denne er derfor ca 3-4mnd'r nyere enn resten av maskina ;)

Lenke til kommentar

PC'en ble kjøpt i August 2002 (for en svimlende høy sum penger), så den er jo ikke direkte "ny". Problemet med den er jo å få noen til å gi prisen den faktisk er verdt, for det er vanskelig å finne noen som faktisk trenger både bluetooth, wlan, dual gigabit etc, og dermed er villig til å betale for alt sammet :-P Men nå ser det ut til at jeg har vært kjempeheldig. En god venn av meg er interessert i den, og han skal hovedsaklig bruke den til *nix-programmering og nettverksstjæsj. Dermed blir nesten all hardwaren i den relevant for han, og han gir meg 6500,- for den. Klar over at skjermkort og slikt ikke er "state-of-the-art" lenger, men for oss som ikke spiller har ikke det all verdens betydning uansett =) Så 6500,- tror jeg er en pris både jeg og han kan være ganske fornøyd med :) Er dessuten ikke interessert i å selge "vidunderet" til evig fortapelse som en Windows-XP kjørende playstation look-alike, familie-PC *fnyse* den fortjener bedre :love:

Lenke til kommentar
selg det på qxl. si at det er en familie vennlig pc, som takleralt av nymotens spill og har hele 128mb skjermkotminne...

 

får sikkert 7000kr

Er slett ikke ening med deg svalbard, hvorfor skal alle selge den heftige avdanka pc'n sin på qxl til overpris egentlig. Jeg syns man burde solgt den for det man selv ville kjøpt den for det blir en rettferdig pris. Dersom man er rettferdig mot seg daselv vel og merke

 

Når det var sagt så syns jeg du burde greie ca 4500kr Høres kansje velidig lite ut men for 7000 får man gaske mye rått for tiden.

 

Hehe syns du høres ut som en elkjøp selger jeg svalbard (Det er en spøk ok) ikke bli sur for det da :thumbup:

Lenke til kommentar
selg det på qxl. si at det er en familie vennlig pc, som takleralt av nymotens spill og har hele 128mb skjermkotminne...

 

får sikkert 7000kr

Er slett ikke ening med deg svalbard, hvorfor skal alle selge den heftige avdanka pc'n sin på qxl til overpris egentlig. Jeg syns man burde solgt den for det man selv ville kjøpt den for det blir en rettferdig pris. Dersom man er rettferdig mot seg daselv vel og merke

 

Når det var sagt så syns jeg du burde greie ca 4500kr Høres kansje velidig lite ut men for 7000 får man gaske mye rått for tiden.

 

Hehe syns du høres ut som en elkjøp selger jeg svalbard (Det er en spøk ok) ikke bli sur for det da :thumbup:

kommer vell an på samvitigheten hans... og hvor mye han egentlig har lyst å få for den...

 

P.s

er bare 16år så lite sannsynlig at eg jobber på elkjøp (tok spøken din btw) :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...