Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel sender ut virus til kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

the_pilot: skulle akkurat til å quote den selv. :p

 

Er jo bare sjekke i heardern hvor viruset kommet fra.

 

Dumme folk som ikke sjekker opp sånne ting før dem begynner å anklage folk i hytt og pine! Jeg synes folk burde lære litt basic ting før dem i det hele tatt får lov til å bruke mail.

 

Jeg jobber selv for ca 300 brukere, og det er ikke sjeldent jeg må forklare dette gang på gang for både våre ansatte og andre folk som sender mail og beskylder oss (inkludert sjefer og direktører) for at vi har sendt dem virus. Og når sjefer og direktører får disse beskyldningene blir det selvfølgelg blåst opp i været!

 

Unødvendig ressurer og krefter blir sløst bort på dette, hadde folk bare skjønt litt mere.

 

Zamoth: Det står jo rett forrand nesa på deg!!! Og lage en tråd og beskylde Nextgentel for å sende virus er latterlig! Foreslår at du lærer deg litt om hvordan email virker først..

 

Og for dere som vil sjekke IP adresser, så står de fleste i RIPE sin database.. www.ripe.net

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Tydeligvis skulle alle brukene fått en opplæring i hvordan nye virus fungerer. Og da særlig mail-relaterte virus.

 

På den måten kunne vi kanskje stoppet virus på en enkel måte. Men jeg tror at når folk begynner å få sertifikater for å bekrefte at mailen er sendt fra dem, så blir verden litt lettere, og at det da ikke er så lett for virusene å bruke fake-adresser som avsender.

 

Folkebevegelsen for elektroniske sertifikater i e-post. :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg jobber selv for ca 300 brukere, og det er ikke sjeldent jeg må forklare dette gang på gang for både våre ansatte og andre folk som sender mail og beskylder oss (inkludert sjefer og direktører) for at vi har sendt dem virus. Og når sjefer og direktører får disse beskyldningene blir det selvfølgelg blåst opp i været!

 

Unødvendig ressurer og krefter blir sløst bort på dette, hadde folk bare skjønt litt mere.

lite tips; SpamAssassin er din venn ;)

 

slike "vi har mottat virus fra dem" mailer kan trykt regnes som spam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...