Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Styre PC via nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bygge en ny PC (mini barebone) og ønsker å ha den gamle store maskinen i drift et annet sted i huset.

Problemet er at jeg ikke har lyst å kjøpe ny skjerm/mus/tastatur. Kan jeg styre den gamle PC`en fra den nye via nettverk, og i tilfelle hvordan? Setter pris på alle hjelp :thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hva skal du bruke den gamle maskinen til ?

Finnes flere løsninger, for eksempel "remote Desktop" som fungerer helt greit hvis du skal ha windows installert på den maskinen og trenger bare å gå inn på den av og til for å endre instillinger og slikt.

Endret av Omez
Skrevet

Hvis du legger inn Windows XP Professional, kan du styre den gamle ved hjelp av Remote Desktop. Dette er en veldig grei løsning på din problemstilling. Merk at dette ikke fungerer med XP home.

Skrevet (endret)
og dette funker greit uten mus og tastebrett?

Remote desktop fungerer så greit at hvis min maskin i Trondheim står på nett, kan jeg gå inn på denne når jeg er i Oslo. Ville ikke brukt 3. partsprogramvare, da disse kan gi dårligere ytelse enn Remote Desktop, som er innebygget i XP professional.

Edit: ellers så kan du jo legge inn linux på den gamle maskinen og så kjøre SSH/xTerm for å oppnå det samme.

Endret av stigfjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...