Gå til innhold

Power calibration error?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får Power Calibration error nesten hver gang jeg brenner med Nero (Pioneer DV-A05). Noen som vet hva som forårsaker denne feilen?

Jeg hadde det en gang, og da ordnet det seg ikke før jeg gjorde en fullstendig reinstallasjon av Windows. Jeg forsøkte å ta uninstall og fjerne programmet fra disken, og innslag i registeret, men det var ikke nok. Andre brenneprogrammer virket. Det blir ofte kluss mellom driverene til de forskjellige brenneprogrammene, så jeg vil anbefale at du bare installerer det du liker best, og ikke noen andre.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en NEC ND-1300A i noen måneder, og brent ca 50-60 dvder uten en eneste feil. Men plutselig i dag har jeg begynt å få "Power Calibration error" nesten hver gang jeg prøver å brenne i 4x. Og hvis den klarer å starte blir effektiv hastighet bare 2x. Har nesten utelukkende brukt memorex-plater, som altså har virket helt fint tidligere. Og jeg har ikke installert noen programmer eller gjort noen endringer i det siste som skulle ha noe å si for brenningen.

 

Kan dette være noe annet enn en feil med brenneren?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en NEC ND-1300A i noen måneder, og brent ca 50-60 dvder uten en eneste feil. Men plutselig i dag har jeg begynt å få "Power Calibration error" nesten hver gang jeg prøver å brenne i 4x. Og hvis den klarer å starte blir effektiv hastighet bare 2x. Har nesten utelukkende brukt memorex-plater, som altså har virket helt fint tidligere. Og jeg har ikke installert noen programmer eller gjort noen endringer i det siste som skulle ha noe å si for brenningen.

 

Kan dette være noe annet enn en feil med brenneren?

Rask og enkel test: Løp til nærmeste butikk og kjøp en Verbatim DVDR plate. (en plate har du vel råd til :p)

 

Fønker denne? Ok - skyld på platene......

Fønker det ikke? Ok - skyld på brenneren......

 

Litt slitasje/støv i brenneren osv kan nok føre til at den blir litt kresnere på media som er akkurat på grensen av hva den vil brenne uten power calibration error.

 

Kan også være at memorex platene varierer i kvalitet (de bytter ofte produsent!).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er nok platene du bruker som kan være dårlige. Jeg får samme feilen med et merke jeg har (lead data) når jeg brenner på 4x, men det funker på 2x... Kan også være feil med brenneren

Har akkurat samme problemet med 'Lead Data' plater. Klarer kun å brenne i 2x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...