Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Radioboks --> Trådløs Router/Aksesspunkt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har bredbånd via radiosignal som kommer inn i en radioboks. Se løsningen her

 

Videre har jeg liggende en Trådløs Router/Aksesspunkt Link her (Denne har enda ikke fått testa)

 

 

I dag er PC kobla rett på radioboksen, men nå skal jeg flytte kontor i huset. Dermed må jeg enten trekke kabel, eller bruke trådløst nett. Skulle helst sluppet flere hull i veggene ;)

 

 

Spørsmålet er om jeg kan hekte den trådløse ruteren direkte på radioboksen og komme på nett, eller om jeg må sette på en Switch? Jeg har allerede et adapter i den stasjonære PC-en slik at jeg kan sette inn radiokort.

 

 

Ka dokker trur? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871293487

Är ju en inbyggd switch i den 3com routern du länkar till, så just det ska nog inte vara något problem. Se till att använda en annan kanal om radiolänken också går över 802.11b standarden.

 

AM

Lenke til kommentar

det finnes ikke problemer med dette opplegget ;)

 

det eneste du må gjøre er å strekke en kort kabel mellom radioboksen og 3com routeren ;)

 

Denne kbalen skal settes i Wan kontakten på routeren.

 

Videre er totalnett.no sitt trådløse nett av typen 802.11b som kjører på 2.5 ghz.

Jeg kjører så og si likt system her hjemme og det fungerer greit.

 

Eneste som kan være en fordel er at du setter en begrensning på hvilke mac client adresser som får koble opp mot 3Com routeren via trådløs, slik at du slipper at radioboksen plutseligt finner ut at den og vil heller koble seg opp mot #com routeren din i stede for totalnett.no sitt AccessPoint :)

 

Du kan sikkert bruke en standard TP utp fra radioboksen til 3Com routern ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...