Cyris Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 (endret) ¤¤¤ TOPIC redigert av moderator ¤¤¤ Kan noen hjelpe meg med angående valg av skjerkort. Jeg skal koble 5 skjermer til 1 pc (windows server 2003) Grunnen til dette er at jeg har laget et program som skal brukes på et stevne. Der en skjerm skal vise resultat en annen skal vise rekkefølge osv. Programmet er laget i SQL/VBA + HTML (resulatet) så her er det storsett snakk om 2D grafikk. I tillegg så skal vi kjøre live overføring via internett. Så derfor har jeg satt opp en Streaming media server. Jeg hadde tenkt dette skulle gjøres så billig som mulig, men det må ikke gå ut over streamingen. Jeg tenke å kjøpe 1 AGP som man kan koble 2 VGA på og 1 PCI som man kan koble 2 VGA på (gjør bare DVI over til VGA). (jeg har fra før et pci 32MB kort) Hva anbefaler du? Bruksområde: Kontor (office 2003 osv) Surfing Video redigering (dette er ikke primært siden jeg har en annen pc til dette) Streaming ( første pri) 3D spilling (dette er i liten grad, men det kan være greit å ha muligheten. Vi kjører terminal server så jeg vet ikke om den henter 3D grafikken fra lokal pc eller server grafikk korte) Skjermkort jeg har vudert: (AGP + PCI) Matrox Millenium G450 32 MB Radeon 7000 64 MB Radeon 9200SE 128MB Radeon 9200 128MB Radeon 9200 256MB (hvis det er andre kort som du mener er mer egnet til mitt bruk. Så setter jeg pris på det eks Gforce FX) Hva er forskjell på 9200SE og 9200 (Med tanke på mitt bruk) Jeg er litt usikker på om mye ram har noe å si for streaming? Jeg blir ikke enig med meg selv. Har lest og lest på div nettsider. Så nå håper jeg at noen kan hjelpe meg og gi svar på spørsmålene mine. På forhånd takk Endret 16. mars 2004 av B|Real
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå