slackies Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Bestilte deler fra komplett nylig. Hovedkort: KV8-MAX3 Prosessor: atlehon 3200 64bit Sata disk raptor. minne: geil gold dragon 3200 512mb Jeg prøver å kjøre windows xp 64bit, både beta og fullversjon. Problemet oppstår under installasjon, i oppstarten må jeg trykke F6 får og legge til sata driverne. Når jeg da velger silicon image SiI 3114 sata kontroller drivere kommer det opp feilmeldinger: ”the file si3114r.sys is corrupted” og: "file txtsetup.oem caused an unexpected error (1024) at line 1819 in D:\srv03spb\base\boot\setup\oemdisk.c" (har prøvd med de andre driverne som følger med på diskett;VIA, funker ikke med disse heller) jeg har prøvd og bytte cd plate, diskett med drivere på. Jeg har også prøvd å bytte diskett stasjon og cdrom. Men feilmeldingen kommer uansett. Jeg har prøvd å laste ned nye sata drivere på abit, men får samme feilmelding med di. det som kan være intressant er at det funker med vanlig windows xp, kun når jeg bruker xp64bit det svikter! Er det feil på hovedkortet?
b0nna Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Dette var det en fyr som hadde funnet en løsning på IIRC. Let opp igjen de trådene som omhandler winXP-64 beta, mener det stod der.
snorreh Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 (endret) Du trenger en 64-bit driverdiskett, se her: http://www.planetamd64.com/modules/mx_pafi...tegory&cat_id=4 Prøv 'VIA 8237 SATA 64-bit F6 driver' og 'Silicon Image 3114 RAID for Windows 64-bit'. WinXP 64-bit fungerer kun med 64-bits drivere, så vær obs på det Endret 15. mars 2004 av snorreh
endrebjo Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg prøver å kjøre windows xp 64bit, både beta og fullversjon.Problemet oppstår under installasjon, i oppstarten må jeg trykke F6 får og legge til sata driverne. Er fullversjonen kommet ut Tror ikke det gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå