Apoc_ Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Jeg har et MSI FX5700Ultra. En dag da jeg kom hjem fra LAN fikk jeg kun 50fps i nesten alle spill som bruker v-sync. Jeg slo det av og fikk nesten normal fps igjen. Så prøvde jeg 3dmark03. Normalt får jeg 4100 Poeng, men nå fikk jeg kun 2500. Jeg har plutselig begynnt å få artifacts i 3d-applikasjoner. Noe som jeg aldri før har hatt. Kortet har kjørt med relativt høye klokke hastigheter siden jeg kjøpte det. Dvs at rammen har gått på litt over 1GHZ. Så måtte jeg bare kjenne på ram-sinksene her en dag. Og det var en smertefull opplevelse. Ram-sinksene er glo varme! GPU'en er bare på rundt 40 grader, men rammen må være minst 70! Kan kortet rett og slett ha tatt skade av varmen? Kan det bli seg selv igjen med bedre kjøling?
Lautsprecher Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 (endret) Bedre kjøling eller å(lite trolig ) klokke ned Endret 14. mars 2004 av Lautsprecher
Oracel Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Heh, utrolig hvor mange grønninger som klokker opp kortet så mye de klarer uten å ofre en eneste tanke på annet enn ytelsesøkning. Snakk om å lære på den harde måten! (for du har lært nå, eller?) Uansett, kortet ditt har utvilsomt tatt skade av klokkinga og den høye temperaturen. Det er mulig at du blir kvitt artifacts o.l hvis du klokker ned et stykke, men du vil aldri få like høy ytelse igjen med det kortet der.
AshtraY Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 klokk ned til default. Og la maskina stå av ei stund. Prøv igjen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå