Gå til innhold

Windows eller Linux?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis du ikke vet om du skal velge bør du nok velge windows! For å bruke Linux trenger du en god del mer kunnskap. Hadde du hatt det ville du ikke spurt dette spørsmålet..

Lenke til kommentar

Går ut i fra at du ikke vet noe særlig om linux.

 

Skal pcen brukes til kontorarbeid og/eller internett surfing ville jeg valgt Linux. Til det trenger ikke noen fårhåndskunskaper.

Til alt annet som spilling, server osv ville jeg tatt windows.

 

Ja, jeg er klar over at Linux er bedre til server, men som skrevet så går jeg ut ifra at han ikke kan noe om linux og da er Windows lettere å bruke.

Lenke til kommentar
Skal pcen brukes til kontorarbeid og/eller internett surfing ville jeg valgt Linux. Til det trenger ikke noen fårhåndskunskaper.

Har fått det for meg at det er et lite n00b-****** å konfigurere nettverk i Linux? :ermm: Merk: jeg har ikke brukt Linux før, har bare hørt det, og jeg poster dette delvis som et spørsmål...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Linux er best til alt untatt spill. Ha en god dag.

Sludder og vås :p Linux og Windows har begge sine ulemper og fordeler. Som mange har nevnt her er det greit å kartlegge behov og også hvor mye tid du skal bruke på å lære deg noe nytt.

 

Både linux og Windows krever litt kunnskap dersom du skal gjøre noe utover "standard installasjon", men tror kanskje at folk av en eller annen grunn har en tendens til å finne Windows mer intuitivt. Alt i alt vil jeg si at utenom selve innkjøps prisen vil Windows XP være det greieste alternativet for de fleste som skal bruke maskinen mest til spilling f.eks, men det er min subjektive mening.

 

Dersom penger er en issue vil jo Linux være ett helt greit valg. Du kan gjøre det meste med en Linux boks, og når du ser på all programvaren du slipper å betale for så sparer du fort penger. I tillegg er det stabilt og faktisk ganske så brukervennlig. Det jeg har merket er at dersom man skal gjøre noen litt spesielle småting så har jeg ofte hatt større problemer med å finne ut av det med Linux enn MS men det er kanskje bare meg.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...